ЕК: TikTok нарушава дигиталните правила за рекламите 15.05 | 14:10

TikTok не изпълнява едно от ключовите си задължения по Акта за цифровите услуги според предварителна оценка на Европейската комисия. Оттам са уведомили платформата, че отсъствието на ефективна библиотека с реклами може да доведе до санкции в размер до 6% от световния ѝ годишен оборот.
Според Комисията TikTok не предоставя достатъчно информация за съдържанието на рекламите, към кого са насочени, както и кой ги финансира. Освен това в сегашния си вид рекламната библиотека не позволява пълноценно търсене по тези критерии. Така се подкопава основната цел на механизма – да осигури прозрачност и да помогне за разкриване на измамни реклами, хибридни заплахи, фалшиви кампании и манипулативни операции, особено в предизборен контекст.
TikTok има право на отговор, както и да прегледа доказателствата, събрани от Комисията. Паралелно с това ЕК ще проведе консултации със съответния орган – Европейския съвет за цифрови услуги.
Ако първоначалните изводи се потвърдят, Комисията може да наложи не само финансова санкция, но и мерки за по-строг надзор върху изпълнението на правилата. Възможно е също така TikTok да бъде задължен да изплаща периодични глоби, докато не се приведе в съответствие с Акта.
Водещи
-
Заради пожар пътят между автомагистрала "Хемус" и "Провадия" е затворен
От полицията уточниха, че горят сухи треви и оранжерии. Към момента няма опасност за...
29.07 | 17:59
-
Иванчева: В шок съм, още не мога да повярвам, отивам да видя първо сина си и майка ми
По думите й съкращаването с 10 месеца на 6-годишна присъда е голям период.
29.07 | 16:59
-
НАП напомня за срок, който изтича след два работни дни
Възстановяване и Данъчни облекчения
29.07 | 16:45
Най-четени
-
Бойко Борисов: Нямам неизпълнено обещание, пътя до селото е готов!
Планове за нови проекти
29.07 | 13:30
-
Промяна в организацията на движение по магистралите „Струма“, „Тракия“ и „Хемус“
От 29 юли до 31 юли в интервала от 8 ч. до 16 ч. почистване на банкети ще се извършва и в...
29.07 | 10:30