Ефектът на тълпата действа и в Twitter 11.10 | 13:02
Фондовите борси са подложени на същия ефект
За последните 10 години социалните мрежи са изменили начините за комуникация между хората.
Анализирайки социалните мрежи, такива като Twitter, а също търговията на фондовите борси, изследователите от института "Нилс Бор" в Дания видели, че някои събития в обществото провокират еднакво поведение, сходно с реакцията при повечето групи непознати помежду си хора.
Обединява ги само наличието на акаунти в Twitter. Освен това съществуват общи черти между активността в Twitter и на фондовата борса.
Целта на изследването била да се разбере как именно функционират социалните мрежи. Преимуществото на Twitter е в това, че той обединява над 200 милиона потребители по цял свят, които пишат кратки съобщения за непосредствените си преживявания и впечатления. Тоест Twitter може да се разглежда като датчик на социалните настроения. По този начин учените имат възможност да изучат динамиката на поведението на личността в тълпата.
Изследователите са разработили програма, която позволява постоянно да се следи активността на потребителите в мрежата. Така успели да фиксират периоди на стабилна активност, когато нямало резки скокове. Но стига да се случи някое събитие, хората веднага реагират на него и настъпва кратковременен скок в интензивността на общуване. Авторите на изследването поясняват: именно социалните мрежи подбуждат непознатите един на друг хора да реагират по подобен начин на външни дразнители.
С други думи поведението на човека в социалните мрежи може да се сравни с поведението в тълпата – когато външни събития ни карат да реагираме бурно. И важното е, че подобни поведенчески шаблони се използват от хора, които не се виждат един друг, а са обединени само от това, че употребяват една социална мрежа.
Анализът на поведението на хората в социалните мрежи ще позволи на учените да създадат системи, които биха могли да обясняват и предсказват човешката активност не само в социалните мрежи, но и в други общества.
Анализирайки активността на фондовите борси, учените са стигнали до извода, че те са подложени на същите цикли, както и Twitter – има продължителни периоди на стабилна работа, а след това настъпва истински взрив на активност и продажбите потичат като лавина. Тоест фондовите борси са подложени на същия ефект на тълпата и в това отношение почти не се отличават от Twitter, заключава изследването.
Водещи
-
Топ астролог: През април 2026-а пламва война в Азия
Точно между март и юни догодина Юпитер показва развитие за България
04.11 | 20:30
-
Цветанов: Бойко не е този Борисов, който беше в началото и до 2018-19 г.
Румен Радев може да има 100-110 депутати, коментира бившият вътрешен министър и...
04.11 | 20:15
-
Торбьорн Торнквист, "Гънвор": Руският петрол ще намери купувачи въпреки санкциите
Винаги се случва по някакъв начин, заяви главният изпълнителен директор
04.11 | 20:00
Най-четени
-
"Топлофикация София" започва днес поетапното пускане на отоплението в столицата
Изисквания към клиентите
04.11 | 08:30
-
От януари 2026 година таксата за издаване на лична карта ще бъде 30 лева
Документите за самоличност могат да бъдат подменени и преди изтичане срока на тяхната валидност
04.11 | 12:15
-
Безплатни профилактични прегледи при уролог ще се проведат утре в Русе в подкрепа на мъжкото здраве
Психолози се включват за първи път
04.11 | 10:30