Жена заведе дело срещу Facebook 28.11 | 11:00
Делото засяга част от бизнес модела на социалната ѝ мрежа Facebook

Технологичният гигант Meta е изправен пред съдебно дело, в което се настоява компанията да спре да събира личните данни на потребителите за рекламни цели. Делото засяга част от бизнес модела на социалната ѝ мрежа Facebook.
Активистката в областта на технологиите и правата на човека Таня О'Карол е подала иск във Върховния съд на Лондон. Според нея Facebook нарушава общите разпоредби за защита на данните, като обработва и профилира личните ѝ данни, които след това се насочват към рекламодателите. Социалната мрежа генерира приходи от изграждането на профили на потребителите и свързването им с рекламодатели, които насочват реклами към хора, таргетирайки техните специфични интереси.
"Делото е наистина за това всички ние да можем да използваме социалните мрежи при наши собствени условия, без да се налага да приемаме, че трябва да бъдем подложени на изключително грубо проследяване и наблюдение, за да имаме достъп до тях", посочва О'Карол в интервю пред BBC Radio 4.
Според нея компанията нарушава Общия регламент за защита на данните на Великобритания, който дава право на лицата да не се съгласяват личните им данни да бъдат обработвани за маркетингови цели. Успешното разглеждане на делото може да създаде прецедент за милиони потребители на Facebook, социалните медии и търсачките.
Делото атакува бизнес модела на Meta и е поредното, което се отнася до регулаторните и правните противоречия в работата на компанията в Европа. О'Карол не иска обезщетение, а настоява за решение с "да" или "не" относно това дали може да даде своя отказ данните ѝ да бъдат събирани и предоставяни за рекламни цели.
От своя страна говорител на Meta каза, че потребителите имат достъп до инструмент за проверка на поверителността, където е обяснено какви точно данни се споделят на рекламодателите.
"Знаем, че неприкосновеността на личния живот е важна за нашите потребители и се отнасяме сериозно към това. Ето защо създаваме инструменти като проверка на поверителността и предпочитания за реклами, в които обясняваме какви данни са споделили хората и показваме как могат да упражняват контрол върху вида на рекламите, които виждат", посочва той.
Водещи
-
Разкриха резултатите от тройната експертиза за смъртта на Явор Георгиев
По категоричен начин е установено, че концентрацията на кокаин в кръвта на починалия е била...
17.06 | 16:00
-
Започват проверки на туристически обекти в община Созопол
Контролът обхваща три основни направления – наличие на категоризация на обекта, водене на...
17.06 | 15:30
-
Родители настояват за спешно преразглеждане на националното външно оценяване при учениците
В някои случаи родителите използват резултатите като аргумент за ранно профилиране на децата...
17.06 | 15:15
-
НСИ: Над 30% от болничните легла вече са в частни заведения
Многопрофилни и специализирани болници
17.06 | 14:59
Най-четени
-
Шокиращи кадри от българска ферма, част от най-голямото световно разследване на индустриалното отглеждане на кокошки в клетки
Призив към институциите за действие
17.06 | 10:59
-
Внимание, родители: Лекари алармират за нова опасност сред децата - „текст нек” синдром
Диана е на 17 години. Зависимостта ѝ към мобилния телефон я нарежда сред подрастващите,...
17.06 | 11:30
-
Георги Рачев: Голяма жега до петък, после захлаждане
Всички граждани и транспортни фирми могат да получават информация за актуалната пътна...
17.06 | 09:15