Изкуствен интелект брои лайковете ни, за да ни даде още от същото 02.03 | 17:30

Алгоритъмът е проектиран да персонализира потребителския опит и реално да прави така, че да виждате повече от това, което сам сте решили да виждате

От iNews

Threads изниква като един от най-добрите кандидати за наследник на X (Тwitter) като водеща платформа за микроблогинг в социалните мрежи в света.

В момента тя разполага със 130 милиона активни потребители, които непрекъснато нарастват.

Отвътре

За да направят новата си мрежа по-привлекателна и прозрачна, от Meta направиха нещо невиждано - повдигнаха капака към методиката, по която изкуственият интелект (AI) управлява това, което виждате в Threads, съобщи digitalinformationworld.com. Така от компанията дадоха отговор на въпроса как така едни публикации се задържат много дълго в мрежата и привличат огромна ангажираност от коментари и реакции, а други потъват в нищото, невидени от голяма аудитория.

Критерии

Ключовите фактори, които AI взема предвид, са няколко. На първо място е това колко публикации вече сте видели в своя бюлетин (нюзфийд, поток). След това идва количеството публикации, на които сте реагирали позитивно, както и колко от публикациите на определен автор сте харесали. Тези фактори определят вероятността да харесате конкретна публикация и точно затова AI ви я показва. Той взема предвид и авторите, които сте последвали наскоро, както и колко често посещавате профилите на този автор.

Подход

Този начин на работа до голяма степен важи и във Facebook и Instagram, другите две мрежи на Meta. Според AI прегледът на профила на автор в Instagram увеличава вероятността да го последвате в Threads. Реакциите под вашите собствени публикации също имат значение за алгоритъма и изкуствения интелект зад него. Ако даден потребител скрие вашите публикации, това ще покаже на алгоритъма, че не са заинтересовани от вашето съдържание, което пък съответно може да снижи и честотата, с която на вас се показват публикации от този потребител.

Цел

Алгоритъмът е проектиран да персонализира потребителския опит и реално да прави така, че да виждате повече от това, което сам сте решили да виждате. Което в крайна сметка увеличава удоволствието от изкараното време в мрежата и... увеличава това време. А в крайна сметка точно това е, което социалните мрежи искат, пише "Телеграф".

Водещи

Най-четени