Магията за един IT бизнес 02.06 | 08:30
Важно е финансовият интерес и технологичното развитие да са в синхрон, смята шефът на Онтотекст
![Магията за един IT бизнес](http://inews.bg/pictures/176622_1004.jpg)
Онтотекст е българска софтуерна компания, част от Сирма Груп Холд, с фокус върху разработването на семантични технологии. Наскоро фирмата обяви, че разкрива 15 нови работни места за ИТ специалисти. По този начин Онтотекс планира да разшири екипа си до 70 души, работещи в офиси в София, Варна и САЩ.
Потърсихме за повече информация ръководителя на компанията Атанас Киряков, който даде своя коментар и относно това на какво трябва да залагат технологичните компании, за да успяват да привличат финансиране.
- Според скорошен доклад на Менпауър сред кадрите, които не достигат у нас, са инженерите и IT специалистите. В тази връзка очаквате ли да имате трудности при набирането на подходящите за вас нови служители?
Пазарът на труда в България досега е бил благосклонен към нас – успявали сме да намерим подходящия талант. Може би това е благодарение на интересното поле на действие, което предлагаме и адекватните условия на труд и заплащане. В много от случаите хората идват при нас с едно доста добро ниво на компетентност и в процеса на работа се обучават допълнително, ние изграждаме в тях нужния пакет от допълнителни знания, умения и квалификации.
- Мислите ли, че има сериозно разминаване между очакванията на кандидатите за заплащане и това, което работодателят е готов да заплати за техния труд спрямо стойността, който този труд дава на съответния бизнес?
Това може и да е факт в някои фирми. При нас нещата стоят така: на всеки 6 месеца провеждаме атестации, на които двете страни – ръководството, от една страна, и служителите ни, от друга – се оценяват взаимно. Този процес при нас е основният механизъм за синхронизиране и сверяване на заплащането на труда спрямо очакванията на служителите.
- Сред клиентите, избрали ваши решения в областта на семантичните технологии, са медийната група BBC, фармацевтичният гигант AstraZeneca, корейската телекомуникационна и медийна група KT... Можете ли да обобщите накратко не само защо са избрали точно вас, а и какви са предимствата на семантичните технологии?
Семантичните технологии имат потенциала да решат много от съществуващите днес проблеми за интеграция на данни ("силози от данни") и да променят начина, по който търсим и използваме данните. Те са в основата на т.нар. Web 3.0, което е мрежа от глобално свързани и структурирани данни.
Онтотекст разработва семантични технологии от повече от 10 години. В много отношения имаме сериозни предимства пред конкурентите, благодарение на уникалните характеристики на нашите продукти и услуги. Поради опита ни с множество комерсиални проекти ние знаем кое работи, и кое не.
- По ваши наблюдения увеличават ли се фирмите в България, които са склонни на дългосрочни инвестиции в технологии и иновации? Станал ли е българският бизнес по този начин по-конкурентен или все още има какво да се желае в тази посока?
Като че ли се увеличава броят на фирмите, чийто ръководства осъзнават важността и нуждата от професионална репутация в даден бранш – това се постига с постоянство и дългосрочно планиране. Добрата репутация неминуемо води до по-висока конкурентоспособност.
Проблемът е дали тези фирми могат да си позволят дългосрочни инвестиции в технологии и иновации.
- През 2008 г. вашата компания беше подкрепена от фонда за рисково инвестиране Neveq? В какво бяха инвестирани привлечените средства и продължавате ли партньорството си с фонда?
Целта на партньорството с Neveq бе да даде тласък в развитието на Онтотекст – тласък, който започна вече да дава резултати. След период на усъвършенстване на нашите продукти и технологии, инвестиции в маркетинг и продажби и допълнително "отваряне” на дейността ни към по-комерсиални проекти, днес можем да се похвалим с добри резултати на международните пазари. Компанията ни расте, с това расте и партньорството ни с Neveq.
- Базирайки се на своя опит, какво бихте посъветвали бизнеси от IT сектора, които търсят финансов партньор за разширяване на дейността си?
Произвеждането на иновативни и продаваеми продукти е в основата на привличането на финансов партньор. Магията е в намирането на допирната точка на финансовите интереси и технологичното развитие.
Водещи
-
"Възраждане": От НСИ не искат да ни предоставят първичните данни
От "Възраждане" обявиха организирането на национален протест срещу присъединяването на...
10.02 | 16:45
-
Четири организации обявяват бойкот на супермаркетите на 13 февруари
Според Петьо Дафинкичев, главен редактор на вестник "Пенсионери“, най-важното е, че...
10.02 | 16:15
-
Между 460 и 500 хил. пътници ползват столичното метро на ден
За разширението на третата линия на метрото през столичния кв. "Слатина" той обясни
10.02 | 15:30
-
Цончо Ганев би аларма: Туризмът ще пострада от вдигането на данъците
Според него трябва да е приоритет на държавата, българския турист да е запознат с наследството...
10.02 | 15:15
Най-четени
-
Софийски квартали остават без парно и топла вода
Едни от най-честите дела, които потребителите в столицата водят, са с "Топлофикация – София“,...
10.02 | 10:46
-
Нов случай в градския транспорт на София, при който пътник е заложник на шофьора
Оказва се, че случаят не е прецедент и други пътници са преживели същото.
10.02 | 09:59
-
Експерти: Еднодневен бойкот на супермаркетите няма доведе до смъкване на цените
Опасности от държавна намеса
10.02 | 10:45
-
Хепатолог отсече: Медът е 80% захар - по-вкусен е, отколкото полезен
Също така според Вялов медът съдържа органични киселини, които биха могли да бъдат полезни за...
10.02 | 13:15