Нова електрическа кола е с двигател на всяко колело 01.04 | 16:45
Японският електромобил SIM-LEI ускорява от 0 до 100 км за 4,8 сек. и изминава до 333 км с едно презареждане

Японският консорциум SIM-Drive Corporation е разработил нов електромобил за масова употреба, който разполага с отделни електрически мотори във всяко едно колело.
В прессъобщение на компанията се съобщава, че моделът SIM-LEI (съкратено от Leading Efficiency In-Wheel motor) е електрическо возило с дължината на седан, но с по-малка ширина. Колата използва стандартните литиево йонни батерии на Toyota, с които са оборудвани редица други електромобили на пазара. Благодарение на тях SIM-LEI може да измине към 333 км с едно зареждане.
Докато моторите на традиционните електромобили са разположени под предния капак, при новата кола електромоторите са закачени на отделните колела, които се намират зад гумите. Те могат да задвижват колата директно без да има нужда от водещ вал, което увеличава ефективността им.
Досега се смяташе, че този тип двигатели нямат необходимата мощност за да постигането на прилични характеристики на електромобилите (те се използваха при малки едноместни модели, пригодени за градски условия с ниски скорости и на къси разстояния).
От SIM-Drive изглежда са преодолели проблема с новата си технология, използваща външни ротори и вътрешни стартери вместо традиционните вътрешни ротори и външни стартери. Това позволява на SIM-LEI да ускори от 0 до 100 километра за 4,8 секунди.
Освен това индивидуалните мотори са снабдени с необходимите сензори, които позволява почти мигновена реакция на условия на пътя, която модела един от най-сигурните автомобили.
Друго важно инженерни решение при SIM-LEI е поставянето на батериите и инвертоите под пода на купето, вместо в багажника. Така от една страна те са по-близо до моторите, което намалява окабеляването. От друга страна опразването на багажника отваря повече място за пътниците в купето.
Цена на новото електрическо возило все още не е обявена въпреки, че моделът се очаква да бъде пуснат на пазара през 2013 г.
От компанията-производител уверяват японската публика, че ако моделът се окаже успешен, той няма да натовари допълнително електрическата мрежа на страната, пострадала от земетресението и аварията в ядрената централа Фукушима 1, тъй като батериите могат да се зареждат през нощта, когато потреблението е ниско.
Водещи
-
Ивелин Михайлов: Влогър защитава тези на Пеевски и многократно ме заплашва с убийство от негово име
Той коментира заплахите срещу него през уикенда и твърди, че те са след серия от заплахи,...
29.09 | 18:00
-
Руска ракета е ударила полското посолство в Киев
Никой не е пострадал и амбасадата продължава да работи нормално
29.09 | 17:45
-
Държавите от ЕС сами ще решават дали да свалят дронове
Трябва да защитим източния фланг, необходимо е участието на всички държави от региона, каза...
29.09 | 17:15
Най-четени
-
Зафиров: Държавата е в състояние да реши водната криза и да се противопостави на спекулантите
Това заяви вицепремиерът и председател на Националния съвет на БСП Атанас Зафиров във Варна на...
29.09 | 10:15
-
Борисов: Националите по волейбол са истинските обединители на нацията
С тази победа „Скуадра адзура“ защити световната си титла от 2022 г. и завоюва общо пето злато...
29.09 | 09:59
-
Лошото време блокира туристи по островите в Гърция
Полицията е помогнала на 12 души, които са били блокирани на пътя Закинтос – Аликес, който е...
29.09 | 14:29
-
Приятелката на Алекс Николов: Този финал доказа, че упоритостта ражда легенди
След сребърния медал на Алекс Николов от Световното първенство по волейбол, неговата приятелка...
29.09 | 12:15