Новият стар шеф на Google свива йерархията и сменя стратегията 09.04 | 11:06

Повишени са шефовете на основните отдели

От Нели Минчева

Съоснователят на Google Лари Пейдж, който от 4 април се върна на поста изпълнителен директор на компанията, заменяйки Ерик Шмид, направи важни промени в управлението на групата, засягащо шест продуктови групи.

Така например стратегически промени ще има при инициативите за социална мрежа в Google, мобилния сегмент, интернет търсенето. Всички нововъведения са с цел по-успешно съревнование с Facebook и Apple, предава Ройтерс. 

Една от първите стъпки на Пейдж е да постави шефовете на отделни звена директно под свое управление, с което той се стреми да наблюдава процесите по-отблизо, премахвайки междинното мениджърско звено. Според източници на агенцията именно това звено досега е бавело развитието на продуктите.

Ръководителите на отдела, разработващ социалните елементи, на Chrome, на Android и на YouTube вече ще се отчитат директно пред Лари Пейдж, като освен това ще получат по-голяма автономност.

С пряк достъп до изпълнителния директор в своята работа ще са и отговарящият за онлайн търсенето, както и шефът на рекламния отдел.

Реорганизацията на управлението сигнализира за това, че стратегическите приоритети на Google се променят, коментира агенцията. На първо място вече са общуването, мобилните технологии, медиа услугите, всичко, което променя начина, по който хората използват интернет. В този смисъл естествено е добре да се подобри и общуването в рамките на самата компания, към което очевидно се стреми Пейдж.

Близките до групата източници на Ройтерс коментират, че шефовете на звената, издигнали се внезапно след промените до висши ръководители, всъщност са в основата на бизнеса на Google. За подобен род фирми е важно да има по-малка "хоризонтална" структура в управлението, за да може решенията да бъдат взимани максимално бързо.

Google продължава да бъде световен лидер при интернет търсенето, като проходите на компанията са около 29 млрд. долара за 2010 г. Нейните позиции обаче са сериозно застрашени от Facebook, който за все повече потребители се превръща във "вратата към онлайн информацията". А при социалните елементи в продуктите на Google все още има какво да се подобрява.

Що се отнася до мобилния сегмент, там нещата стоят значително по-добре. Въпреки силната конкуренция на Apple, операционната система на Google Android вече е най-популярният софтуер за смартфони в САЩ, според последните данни на анализаторската компания comScore.

За момента промените в управлението, които целят осигуряване на стратегически правилното развитие на Google в бъдеще, все още не са потвърдени официално от компанията. Неин говорител само е потвърдил, че има реорганизаця, без обаче да посочва подробности. Припомня се само обявеното още през януари намерение на Лари Пейдж да има много по-ясна отчетност и визия за това накъде отива групата.

Информацията за свиване на йерархията идва няколко дни, след като беше обявено, че от компанията си тръгва вицепрезидентът, отговарящ за бизнес развитието, Джонатан Розенбърг. Пред него досега се отчитаха някои от вече повишените оперативни ръководители.

Водещи

Най-четени