Посредством социалните медии традиционните се адаптират и обновяват 06.11 | 18:03

PR специалистът Алистър Кембъл смята Марк Зукърбърг за нов вид медиен олигарх

От Лазар Тодоров

На конференция "Силата на интелигентните комуникации" Алистър Кембъл, който е бил прессекретар и говорител на бившия британския премиер Тони Блеър, обясни за предимствата и недостатъците на социалните медии.

Кембъл нарече основателя на социалната мрежа Марк Зукърбърг "нов вид медиен олигарх".

PR специалистът изтъкна, че мотото на Facebook е не "не ме познаваш, но съм ти приятел". Оказва се, че хората се доверяват повече на "приятелите си" в мрежата, отколкото на политиците и бизнесмените.

Кембъл даде няколко категорични примера за това как социалните медии промениха начина на правене на PR. Един от тях е, че новините "текат нонстоп" 24 часа в денонощието.

Ако преди един посредствен филм е имал три силни дни след премиерата си, в които салоните са били пълни, сега има само един ден. Това се дължи на бързото разпространение на информация в интернет.

Кембъл посочи като добър пример за политическа кампания тази на Барак Обама за президентските избори в САЩ. Неговите експерти търсят поддръжници в социалните медии, за да ги превърнат в активисти.

В социалните мрежи репутацията е над всички. Тя е вид стратегия и е важно да се придържате към нея.

PR експертът изтъква, че за да изпъкне дадено съобщение на фона на шума, то трябва да бъде силно, вярно и ефективно.

Още за социалните медии вижте в Econ.bg.

Водещи