Продажбите на дигитална музика със 7% ръст през 2011 г. 10.11 | 09:12
Интернет продължава да свива разходите за физически музикални носители
Продажбите на дигитална музика в света се очаква да нараснат с около 7% през тази година, за да достигнат до 6,3 млрд. долара. Покачването е стимулирано от бума на онлайн услуги като Spotify или iTunes на Apple, се казва в доклад на анализаторската компания Gartner.
Тук може да се добави и масовото използване на YouTube, който позволява по всяко време да чуеш любимата си песен онлайн, вместо да плащаш, за да я притежаваш на физически носител.
В същото време експертите на фирмата посочват, че продажбите на компактдискове, силно засегнати от пиратството и предлагането на музика по интернет, ще продължат да бележат спад. И този спад няма да бъде компенсиран от увеличените дигитални продажби, тъй като музикалната индустрия все още не може да се пригоди към новите потребителски навици.
За 2015 г. Garnter предвижда, че разходите за музика онлайн ще достигнат 7,7 млрд. долара в сравнение с 5,9 млрд. долара за 2010 г. Също през 2015 г. продажбите на CD-та и други физически носители на музика ще се равняват на около 10 млрд. долара спрямо 15 млрд. за миналата година.
"Музикалната индустрия е първият медиен сектор, който понесе в най-голяма степен влиянието на два ключови фактора: интернет и потребители, чиято власт е засилена от технологиите", се коментира в проучването.
За пореден път се подчертава, че онлайн пиратството е накарало хората да преосмислят нагласите си за даване на пари за физически музикални носители, на което ефективен отговор, освен борбата с нелегалното сваляне на песни, е активното изнасяне на концерти от популярните изпълнители.
Не е случаен фактът, че големите звукозаписни компании не спират да подканят звездите си постоянно да са на турнета, тъй като най-големият дял от приходите на сектора вече идват именно от такава дейност.
У нас, на фона на огромния дял на нелегално свалените музикални произведения, известните изпълнители също отчасти опитват да привличат вниманието на публиката чрез концерти и турнета. Интересен е също и подходът на сдруженията, защитаващи правата на творците – по тяхна инициатива се промени Законът за авторските права, от чиито нови текстове следва да се заплаща за всяко публично излъчване на музикални произведения. Това включва и пускането на музика в ресторанти, барове, хотели, кафенета, та дори и в такситата и маршрутките.
Водещи
-
Бивш шеф на сръбското разузнаване: Разбита е българска шпионска мрежа
Вулин отправи обидни квалификации към страната ни, наричайки я „окупатор“, който трябва да...
26.11 | 15:20
-
Бизнесмен: Работещите в частния сектор издържат държавните служители, безработните и пенсионерите
Васил Велев заяви, че работодателите остават обединени срещу проектобюджета
26.11 | 15:10
-
Сарафов нареди проверка на прокуратурата в Плевен заради трагедията със Сияна
Проверката трябва да обхване периода от образуването на делото до възлагането му под...
26.11 | 15:00
-
„Булгаргаз“ обяви спад от 4,3% в цената на газа спрямо предходния месец
В заседанието участва изпълнителният директор на „Булгаргаз“ Веселин Синабов
26.11 | 14:45
Най-четени
-
Костадинов: Проблемът е един и той е, че в бюджета няма пари
„Пари в бюджета няма, наистина няма. Да не говорим, че начинът, по който подхождат към...
26.11 | 11:15
-
Митрофанова: Правителството на България води все по-русофобска политика
Руската страна ще защитава всички нарушения на правата си в международни съдилища
26.11 | 12:00
-
Борисов: Протестите са хубаво нещо, това е демокрация
Председателят на ПП Асен Василев обяви, че днес протестът ще бъде мирен, но ще се блокира...
26.11 | 09:59
-
Когато гей двойка сключи брак в държава на ЕС, у нас се счита за легитимен, увери адв. Екимджиев
Той заяви, че в действително в българската конституция е посочено, че бракът е съюз между мъж...
26.11 | 12:45