Самоуправляемата кола на Google катастрофира 08.08 | 14:09
Виновен за инцидента е човек, който е имал пълен контрол върху возилото в дадения момент

Мисията на Google да популяризира коли, които могат да се управляват сами, изглежда удари на камък в петък (5 август). Тогава се разбра, че едно от автоматичните возила на компанията е претърпяло инцидент. Но по ирония на съдбата, от компанията съобщиха, че точно в този момент колата била управлявана от човек, информира в. "Лос Анджелис Таймс".
Снимка, публикувана в автомобилния сайт Jalopnik, показва как "умната" кола е издърпана встрани от пътя след лек сблъсък с друга "обикновена" Toyota Prius. Инцидентът е станал близо до седалището на компанията.
По закон самоуправляемите коли трябва да имат водач зад волана, който трябва да поеме контрола, ако нещо се обърка. От Google заявяват, че колата е била управлявана в ръчен режим по време на инцидента.
"Безопасността е наш основен приоритет. Една от целите ни е да предотвратим удари като този, които се случват при ръчно управление" заяви говорител на Google, добавяйки, че колата е изминала над 160 хил. мили на автономен ход без нито един инцидент.
През юни тази година Невада се превърна в първия американски щат, който узакони самоуправляемите коли. Събитието тогава бе отбелязано като триумф за амбициозните планове на Google.
Компанията, създала най-популярната търсачка в света, от години работи върху проекта, който да "изхвърли" човешките шофьори от мястото зад волана. Тя постига това чрез вграждането на компютърни системи, радари, видеокамери и лазери в прототипи, базирани върху популярния хибриден модел Prius на Toyota. Google предвижда така оборудваната кола да бъде много по-сигурна на пътя, тъй като системите ѝ не биха допускали грешки поради умора и разсейване и винаги ще бъдат нащрек за опасни ситуации.
Осен за подобряване на безопасността, този тип системи ще помогнат и за намаляването на трафика по магистралите, обясни по-рано тази година Себастиян Трун – професор по роботика в университета в Станфорд и ръководител на проекта на Google.
"Осъзнавате ли, че можем да повишим капацитета на магистралите два или три пъти, ако разчитаме на роботизираната, а не на човешката прецизност при движение на автомобилите в колоната? Тогава колите ще се движат в по-прави редици и по-близко една до друга, без това да създава риск от катастрофи. Така можем да се справим със задръстванията по магистралите", заяви Трун в речта си по време на конференция в Калифорния през пролетта.
Водещи
-
Преизбраха Слави Трифонов за лидер на "Има такъв народ"
Националната конференция на партията е взела и други важни решения
17.05 | 18:03
-
БСП с позиция: Подкрепи въвеждането на еврото
17.05 | 18:02
-
Училищни автобуси ще развозват деца за матурите
По инициатива на министър Красимир Вълчев от 16 май е сформиран щаб във връзка със ситуацията...
17.05 | 18:01
-
Израел "подпали" и Евровизия
Увеличават се призивите страната да бъде изхвърлена от песенния конкурс заради офанзивата си в...
17.05 | 18:00
Най-четени
-
Емил Радев преди всички: Конвергентният доклад за България е положителен
След няколко дни той ще бъде представен, уточне евродепутатът от ГЕРБ
17.05 | 10:00
-
Транспортът в София няма да се движи, докато не бъдат удовлетворени исканията на транспортните работници
Това заявипредседателят на Федерацията на транспортните работници "Подкрепа" Иван Кирилов
17.05 | 12:00
-
Волгин: Днес отменят референдума, утре ще отменят и изборите
Искаме хората да бъдат питани! Въпросът не е за еврото, а за демокрацията, заяви...
17.05 | 16:00