Умна програма познава дали сме ядосани по телефона 11.05 | 16:10

Софтуерът Cogito ще анализира емоционалното състояние на клиентите в кол центровете

От Георги Георгиев

Екип от американски учени създаде софтуер, наречен Cogito, който отчита интонацията и скоростта на говорене и дава информация за емоционалното състояние на човек, съобщава "Ню Сайънтист". Това е нова технология, разработена за служителите в кол центрове, която създава графика и анализ на водения диалог и показва как той би могъл да се развие в следващите минути.

"Дигиталната интуиция" на софтуера отчита всички неловки паузи, напрежението в тона и дори отклоняването от темата на говорещите. Редица кол центрове в САЩ вече са го пуснали в употреба и са изпробвали неговата ефективност.

По гласа и начина на изказване на събеседника, програмата отчита дали клиента на съответната компания е доволен или пък е нервен и разочарован. Тогава на монитора пред служителя, който разговаря в момента с него, излиза графика. Тя му показва настроението на човека и той може да реагира адекватно, като го успокои и предразположи.

Наскоро създателите на Cogito пуснаха нова негова версия като приложение за смарфон. То носи името Companion и е предназначено да "слуша" разговорите на своя събеседник. Наред с това програмата следи текстовите му съобщения и дава оценка на неговото моментното емоционално състояние.

Основната идея на приложението е, че в анализа на говора и на текстовите съобщения, той може да открие признаците на депресия и отчаяние и да сигнализира за това своя собственик.

Водещи