Шефът на Apple със свирепа атака срещу Google и Facebook 04.06 | 17:01
Тим Кук не харесва политиката на двете компании за навлизане в личното пространство на потребителите

Босът на Apple Тим Кук се нахвърли върху конкурентите на компанията Facebook и Google за начина, по който "излапват" персоналната информация на своите потребители.
Независимо че не назовава по име Google и Facebook, той атакува компании, които "базират своя бизнес върху лъжливо чувство за сигурност на данните на техните потребители", допълва BBC.
Онлайн речта на Кук се състоя по време на награждаването му като "шампион на свободата" в рамките на Electronic Privacy Information Center (EPIC) .
Активисти от Privacy International обаче споделят през BBC, че са скептично настроени към коментара на боса на Apple:
"Окуражаващо се да видиш Apple да дава твърдения, че събира по-малко информация от потребителите, отколкото конкурентите ѝ. За съжаление обаче все още не сме видели проверени доказателства за изпълнението на подобни твърдения, свързани с техния хардуер, фърмуеър, софтуер и онлайн услуги.", споделя пред британската медия Др. Ричард Тънан от Privacy International.
В рамките на своята реч Кук споделя още следното:
"Говоря на вас от Силициевата Долина - откъдето са тръгнали някои от най-бележитите и успешни компании. Такива, които са създали своите бизнеси, давайки неясни послания на своите потребители за достъпа им до лична информация."
"Те излапват всичко, което могат за вас, опитвайки се впоследствие да го монетаризират. Ние смятаме, че това е не е правилно. Apple не иска и няма да бъде такава компания."
"Apple не иска вашата информация."
"Може и да харесвате т.нар. "безплатни услуги", но ние не смятаме, че не си струва използването им - сега, когато вашата електронна поща, историята на търсената от вас информация и дори вашите семейни снимки са претърсвани за данни за Бог знае какви рекламни цели, и смятаме, че потребителите един ден ще видят истинското лице на подобни прийоми."
Google не е отговорил публично на Тим Кук, но говорител на компанията е препратил BBC към секциите за защита на информация в нейните уебсайтове, които наскоро са били ъпдейтнати.
"Рекламите са елементът, който ни позволява наши услуги като Search, Gmail и Maps да бъдат безплатни за всички. Не споделяме информация с нашите рекламни партньори по начин, разкриващ вашата личност. Освен ако не ни дадете разрешение да го направим."
Facebook са посъветвали BBC просто да се отправят към следната страница.
BBC допълва още, че в уебсайта на Apple се предлагат "400 таргетирани опции"за достигане на потребителите, цитирайки следния текст:
"Независимо дали търсите майки, бизнес пътешественици или група от потенциали ваши клиенти, ние сме покрили всичко, което ви е необходимо."
Водещи
-
Папа Лъв XIV се оказа роднина на Мадона и Анджелина Джоли
Разследване на The New York Times проследи родословието на 69-годишния понтифик
18.06 | 14:00
-
На НВО по БЕЛ седмокласниците са правили преразказ на "Урок по японски" от Виктория Бешлийска
Изпитът започна в 9.00 часа и продължи 165 минути
18.06 | 13:50
-
Радев отвърна на Борисов: Твърдението му е цинично и невярно
Според Борисов заради президента българите, евакуирани от Израел, са върнати у нас с...
18.06 | 13:40
Най-четени
-
София: При санитарен минимум 80 спешни екипа, ние имаме 10-12
„На дневното дежурство в този ден са били 10 линейки и на нощното са били 10 линейки“, каза...
18.06 | 10:18
-
Радев: България може да е регионален фактор със стратегии
Просперитетът на всяка държава зависи от функционирането на приобщаващи политически и...
18.06 | 11:45
-
Самолетът с българските граждани, евакуирани от Израел, успешно кацна на летище "Васил Левски"
Операцията по евакуация
18.06 | 08:30
-
Започват националните външни оценявания в края на седми клас с изпита по български език и литература днес
Практически задачи и оценяване
18.06 | 08:44