Google персонализира търсенето 11.01 | 12:25
Търсачката ще пресява информацията в мрежата според данните на потребителя в Google+

Google пуска нова функционалност, която ще пресява снимките и коментарите на потребителите в неговата социална мрежа Google+, така че резултатите от търсенето да включват информация, която да съответства на интересите на отделния потребител, съобщава AP.
Новата функция, чиято поява бе вчера (10 януари), маркира поредната стъпка към един от най-амбициозните проекти на Google. Интернет гигантът се надява един ден да знае достатъчно за всеки един от своите потребители, така че да настройва резултатите от търсачката към интересите на всеки.
Така постепенно различните потребители ще почнат да виждат различни резултати при търсене, след като Google започне да вкарва съдържание от пуснатата преди половин година Google+. Влияние върху персонализираното търсене ще има и услугата за снимки на Google - Picasa.
Сред останалите екстри на търсачката ще бъдат допълнителни хора и компании, които да следвате в Plus, базирани на вашето търсене. Тези предположения ще изключват публично достъпна информация за акаунти във Facebook и Twitter.
Новата функционалност ще бъде автоматично включена за всички търсения на английски език, направени от потребители, които са логнати към акаунта си в Google+. Изключването ѝ за постоянно ще изисква промяна в персоналните настройки.
Персоналните резултати ще могат да бъдат елиминирани и еднократно чрез натискане на бутон във формата на глобус, който ще се появява в страницата с резултатите (те ще бъдат индикирани с икона на човешки силует).
Персоналното обработване на резултатите несъмнено ще увеличи тревогите за обективността им в САЩ и Европа. Американската Федерална търговска комисия (FTC), главният прокурор на САЩ и Европейската комисия разглеждат редица оплаквания на потребители, които обвиняват Google в нечестно възползване от доминацията си в интернет търсенето. Така търсачката промотирала собствените си услуги, като игнорирала информацията, отнасяща се до конкурентите им.
От социалната мрежа за микроблогове Twitter реагираха на новината със заявлението, че са разтревожени от влиянието на Google+ върху търсенето, което може да направи по-трудно намирането на горещи новини и важна информация сред 250-те милиона съобщения и tweet-ове, публикувани всеки ден.
Google се защитиха с позицията, че техните усилия за предлагане на информация от други мрежи и услуги често се осуетяват от доставчиците. Така например Twitter и Facebook забраняват на Google да индексира повечето от публикуваното в социалните им мрежи съдържание.
Google не са първите, които ще вадят информация от интернет на базата на данните за потребителя. Подобна функционалност предлага и търсачката Bing на Microsoft. От май миналата година тя позволява персонализация на търсенето според данните, които потребителят е споделил във Facebook.
Водещи
-
Ръст на случаите у нас на заразени с новия вариант на коронавируса - Нимбус
Няма данни Нимбус да протича по-тежко и не се очакват случаи в България, които да изискват...
14.08 | 14:15
-
Срещата Тръмп – Путин в Аляска: Очаквания, напрежение и скептицизъм
„Тръмп не разполага дори с един високообразован, опитен и дългогодишен служител от...
14.08 | 13:45
-
Биоетанолът е в недостиг в цяла Европа, обясни енергийният експерт
Коментар за продажбата на "Лукойл"
14.08 | 13:30
-
В "Български пощи" вече се провеждат обучения във връзка с приемането на еврото в България и обмяната на левове в евро в пощенските станции
Това каза Станимир Белинов, заместник-директор на дружеството
14.08 | 13:00
Най-четени
-
Без вода в Плевен: докога?
Вчера хората излязоха на протест и настояват проблемът да бъде решен.
14.08 | 10:15
-
Пророкът на кризата от 2008 г. предсказа какво ни предстои сега
Според него нито един друг пазар в света не може да се похвали с такава концентрация на...
14.08 | 10:45
-
Здравното министерство спря износа на жизненоважен лекарствен продукт
Решението стъпва на анализ на наличностите, потреблението и на официалните уведомления на...
14.08 | 11:02