Google предлага нова метрика за онлайн рекламата 19.04 | 07:18
Целта е рекламодателите да имат повече увереност, че не харчат парите си на вятъра

В опит да изведе индустрията отвъд понятия като рейтинга на кликовете (CTR) и броя на импресиите, в сряда (18 април) Google представи нова методология за измерване на онлайн рекламата, която според създателите си ще се превърне в нов стандарт на индустрията, съобщава Mashable.com.
Озаглавен Brand Activate, планът има за цел да "обърне представите на бранд маркетолозите относно онлайн инструментите", пише в постинг на компанията. Идеята на Google e с помощта на по-добри измервателни способи да създадат инструментариум, който да позволи на маркетинговите специалисти да се чувстват по-сигурни, когато влагат парите си в онлайн реклама.
Наред с плана си, от Google представиха и първите два инструмента от Brand Activate – Active View и Active GRP.
Целта на Active View е да се превърне в нов стандарт, който да замести онлайн импресиите, използвани в момента. Предложението, което в момента се разглежда от американския съвет, създаващ и налагащ стандартите за медийната метрика, ще брои за "видяна" единствено импресията, която е била поне на 50% видима на екрана на потребителя за период от минимум една секунда.
Показателят Active GRP пък ще бъде онлайн еквивалентът на Брутните рейтингови точки (Gross Rating Point - GRP ) – показател, използван от телевизионната индустрия, която оценява колко души са видели дадена реклама. Active GRP е дигиталната версия, която ще позволи на рекламодателите да оценят степента на успех на дадена рекламна кампания, но за разлика от стандартния GRP, новият инструмент ще им позволи да реагират в реално време.
Google не е първата интернет компания, която призовава към създаването на нова метрика при онлайн рекламирането. Миналата година Facebook стартира партньорство с изследователската компания Nielsen за адаптирането на GRP-инструмента към нуждите на рекламата в интернет.
Водещи
-
Наземният транспорт се връща по улиците след шестдневна блокада
Изтощителна транспортна криза
19.05 | 17:59
-
Инфлацията в България през април 2025 г. е 2.8% на годишна база
Най-ниските годишни темпове бяха регистрирани във Франция (0,9%), Кипър (1,4%) и Дания (1,5%)
19.05 | 17:40
-
Къде българите взимат най-високи заплати?
Средната брутна месечна работна заплата в област Пловдив за януари 2025 г. е 2 066 лв., за...
19.05 | 17:20
-
„Да, България“ иска оставки в столичния градски транспорт
Междувременно Божидар Божанов също излезе с коментар във Фейсбук.
19.05 | 16:45
Най-четени
-
Васил Терзиев заяви категорично, че няма как да отговори на искането на протестиращите служители
"За мен да кажеш, че си слязъл от 400 на 300 лв. искане не е отстъпка", поясни Терзиев и...
19.05 | 11:15
-
Борисов: В моя мандат сме вдигали с 62% заплатите на работещите в транспорта
"Гарантирам, че ГЕРБ не участва в тези протести", подчерта той.
19.05 | 14:00
-
Синдикатите обявиха безсрочна стачка: Ще се събира подписка и метрото да спре работа
Това обявиха синдикатите след среща с местната власт
19.05 | 11:04
-
Васил Терзиев заяви, че ще покани представители на протестиращите служители на градския транспорт на среща в общината
Направен е анализ колко деца са имали проблем със стигането да училище през двата дни, в които...
19.05 | 10:15