Sony стартира продажбата на електронни книги 26.11 | 16:19

Успоредно с излизането на четците на японския пазар ще се появи и виртуална книжарница

От Кристалина Илиева

В битка с хегемонията на Amazon и Apple на пазара на електронни книги, Sony обяви, че пуска в продажба свое собствено устройство в Япония от декември. Едновременно с това ще бъде открита и специална виртуална книжарница, предаде АФП.

Така Япония бележи завръщане сред "големите" в бизнеса с електронни книги, от който се оттегли през 2007 година. Тогава японският потребител беше фокусиран върху приложенията за четене към мобилни телефони и търсенето на електронни четци беше много слабо.

Но успехът на Amazon и Apple накара производителите на електроника да се състезават за парче от разрастващия се пазар на таблети и електронни четци.

В своето ново предложение Sony са заложили на "тъчскрийн" технологиите, което позволява да разгръщат страниците на своята електронна книга с приплъзване с пръста върху екрана. Японският гигант е намалил теглото и размера на своя четец за електронни книги и прилага чернобялата технология за "електронно мастило", за разлика от конкурентите си от Apple, които са решили iPad в цветове.

Четците на Sony ще бъдат на пазара от 10 декември в повече от 300 японски магазина на цени между 240 и 300 долара.

Успоредно тръгва и дигитална книжарница, специално за японския пазар, която ще предлага около 20 хиляди заглавия за сваляне. Надеждите на Sony са да продаде 300 хиляди електронни книги през първата година и да постигне 50% пазарен дял до 2012 година.

Водещи