Активната реклама довела 23% повече руски туристи у нас 27.07 | 16:43
300 000 може да достигне броят на визите от руски туристи до края на годината
![Активната реклама довела 23% повече руски туристи у нас](http://inews.bg/pictures/223022_1004.jpg)
Руските туристи у нас са се увеличили с 23% през тази година и ръстът се отчита като пряк резултат от рекламната кампания на руския пазар.
Това съобщи Иво Маринов, заместник-министър на икономиката, енергетиката и туризма, докато представяше заключителните резултати по проекта "Интегрирана рекламна кампания на българския туристически продукт в Русия".
Според него Русия е пазар с перспективи за растеж за България и максималният му потенциал може да достигне 44% от настоящия обем на пътувания.
По думите му се наблюдава рекорден ръст от 42% при търсенето на визи от руски туристи в сравнение с предходни години. В тази връзка от ресорното министерство прогнозират, че броят на визите за тази година ще достигне 300 хиляди.
Изследвания от маркетингови проучвания в Русия показват, че руските граждани реализират средно 12 нощувки в България, което е малко по-дълго от престоя им в Турция и Гърция, където е 11 нощувки. Разходите при техните пътувания до България са средно 840 евро за едно лице.
Руските туристи, посещаващи нашата страна, са млади хора и такива на средна възраст, уточни зам.-министър Маринов. Той обясни още, че 80% от посещенията на руски граждани у нас са ваканционни пътувания и три четвърти от тях са с цел почивка на море.
90% от пътуванията са със самолет, а предпочитаните видове средства за подслон и места за настаняване са хотелите, като от тях са предпочитани категория 4 и 5 звезди, допълни още зам.-министърът.
Проектът "Интегрирана рекламна кампания на българския туристически продукт в Русия" е реализиран в периода септември 2010 - юли 2011 г. Той се финансира от Оперативна програма "Регионално развитие".
Общата рамка на дейностите по проекта е активното навлизане в руското медийно пространство в това число – телевизия, радио, преса, интернет, външна реклама, пресконференции, прес турове, BTL активности и др.
Като основен рекламен канал на проекта бе планирана телевизията. В хода на кампанията са били излъчени 4 тематични клипа, общо 360 пъти в две от най-големите руски телевизии – Россия 2 и РБК-ТВ, които се гледат в цяла Русия и балтийските страни – Литва, Латвия, Естония, както и в Казахстан, Украйна, Беларус, Армения, Азербейджан, Молдова и Киргизстан.
Общо достигнатата аудитория е 14 137 000, сочат данните на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
В най-престижните печатни издания България е била представена със 7 типа рекламни визии – море, зимен туризъм, културен туризъм, еко туризъм, гурме, празници и голф. Някои от печатните медии са "Вокруг Света", "Аерофлот", "Домодедово", "Комсомолская правда" и др. От ресорното министерство сочат, че аудиторията, която е достигната чрез печатните медии, е 10 210 000.
Радио рекламната кампания е провеждана в две руски радиа – Радио 7 и Радио ретро FM, като достигнатата аудитория е 6 420 000 слушатели.
Българският туристически продукт е бил представен още под формата на външна реклама, рекламни листовки, промоционални материали и др.
Като цяло маркетинговата комуникация е представила страната ни като привлекателна и целогодишна туристическа дестинация за руския турист.
Водещи
-
Работодателите: Вече 24 години държавните служители не заплащат за своя сметка осигурителни вноски, получава се дискриминация спрямо частния сектор
Осигуровките трябва да се заплащат от държавните служители тогава, когато заплатите им бъдат...
10.02 | 14:45
-
Общонароден бойкот на всички хранителни магазини в България обявиха от движение „Системата ни убива“
Те настояват за мерки от държавата като въвеждане на таван на цените за 70 стоки.
10.02 | 14:30
-
Директор на столично училище: Времето показа, че изпитите след 4-и и 10-и клас са излишни
Според Величка Таседжикова е необходима отмяната на изпитите за четвъртокласници и...
10.02 | 14:15
-
Хепатолог отсече: Медът е 80% захар - по-вкусен е, отколкото полезен
Също така според Вялов медът съдържа органични киселини, които биха могли да бъдат полезни за...
10.02 | 13:15
Най-четени
-
Софийски квартали остават без парно и топла вода
Едни от най-честите дела, които потребителите в столицата водят, са с "Топлофикация – София“,...
10.02 | 10:46
-
Експерти: Еднодневен бойкот на супермаркетите няма доведе до смъкване на цените
Опасности от държавна намеса
10.02 | 10:45
-
Нов случай в градския транспорт на София, при който пътник е заложник на шофьора
Оказва се, че случаят не е прецедент и други пътници са преживели същото.
10.02 | 09:59
-
Костадин Ангелов: 70 души в света са починали след пушене на вейп
"Нашата цел е да подберем хора които са експерти, които имат доказани качества и опит, за да...
10.02 | 09:55