Активно пътуващите българи са около 4.1 млн., пътуват средно 6 пъти годишно 30.09 | 18:02
Останалите 3 млн. не могат да си позволят да напуснат дома си, заяви Румен Драганов
![Активно пътуващите българи са около 4.1 млн., пътуват средно 6 пъти годишно](http://inews.bg/pictures/955375-1_1004.jpg)
Активно пътуващите българи са около 4.1 млн., като средно те почиват по 6 пъти в годината. Останалите 3 млн. по една или друга причина не могат да си позволят да напуснат дома си. Това каза пред "Телеграф" Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.
Той сравни, че годишно нашенци правят по 24 млн. пътувания в страната, докато в Гърция излизат едва 1 млн. "При тези цифри не може да се каже, че българите масово ходят в съседката ни. Ако вземем месец юли, тогава 120 хил българи са отишли в Гърция, докато на Слънчев бряг в един ден са били заети 450 хил. легла", даде пример Драганов. Той коментира, че през тази година около 70% от хотелите в България са достигнали 2019 г., а другите 40% трябва да поработят през зимата, за да могат да достигнат през 2024 г. параметрите преди ковид кризата.
По отношение на зимния сезон директорът на института очаква той да е силен, тъй като пътуванията се увеличават както у нас, така и в целия свят, главно в Европа.
Скъпо
Директорът е категоричен също така, че общоприетото схващане, че в България е по-скъпо, отколкото в Гърция не е вярно. Той се позова на проучване на "Постофис" -английския барометър за цените, който показва, че Гърция е два пъти по-скъпа от България. "Толкова евтино колкото у нас не може да изкарате в Гърция. Тук може да купите баничка за 1 лев и може да ядете скара с бира за 11 лева, докато в Гърция това е невъзможно", убеден е експертът.
Данък
ДДС-то от 9% остава за хотелите и се надявам да се запази както за ресторантите, които са към хотелите, така и за заведенията за обществено хранене, коментира Драганов. Той подчерта, че 2024 вече е договорена на всички пазари и тези хотели и ресторанти, които предоставят настаняване и хранене, са изчислили своите оферти на базата на 9%. "Философията на туризма е, че ниските цени водят туристите в България. Всяко увеличение прави туристическият продукт неконкурентоспособен", заяви той. Експертът добави, че по време на ковида туризмът е обяснил на българските правителства, че браншът има нужда от хоризонт, тъй като работят напред. "Продажбите за 2024 г. вече са извършени. Имаме хора, които са се записали за следващата година и сега няма как да им кажем, че увеличаваме цената", заяви Драганов.
Водещи
-
В шеговита петиция: Дания поиска да купи Калифорния
От края на декември американският президент постоянно повтаря желанието си да анексира...
12.02 | 15:30
-
13-годишно зад волана: Полицейска гонка и катастрофа
Момчето е блъснало четири автомобила, опитвайки се да избяга от полицията в Ботевград
12.02 | 15:10
-
Атанас Кацарчев: 2/3 от работещите получават до 2500 лв. чисто възнаграждение
Държавата е определила линия на бедност от 638 лв., а реално жизненият минимум, който мерят от...
12.02 | 15:00
Най-четени
-
Борисов: Който не целува попа по ръката, целува кръста
Той отбеляза, че в дневния ред днес има само две точки, които касая хората.
12.02 | 11:00
-
Опасна нова дрога: Какво представлява „слонската упойка“
Стефан Бакалов обясни пред NOVA, че идеята за наркотика е съвсем различна. „Мощността на...
12.02 | 10:45
-
Масов внос на евтин мед съсипва българските пчелари
650 хиляди тона украински мед заляха българския пазар
12.02 | 08:19
-
Цените на жилищата под наем в София не бележат драстични увеличения
Наемите на двустайни жилища бележат най-силен годишен ръст от 8% в "Овча купел" 2 и достигат...
12.02 | 12:45