България ще се рекламира през 2021 г. като дестинация за специализиран туризъм 03.11 | 16:14
Близост до природата, здравословен начин на живот, култура, вино и кухня, традиции и автентичност ще са акцентите в каманията
Основен фокус в Годишната програма за национална туристическа реклама за 2021 ще са специализираните видове туризъм. Тя ще има за цел да позиционира България като сигурна, спокойна и безопасна дестинация, предлагаща разнообразни възможности за туризъм през четирите сезона на годината. Акцентът ще бъде към продуктите, свързани с близост до природата, здравословен начин на живот, култура, вино и кухня, традиции и автентичност. Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова по време на онлайн заседание на Национален съвет по туризъм.
Въпреки предизвикателствата, пред които всички сме изправени, Министерство на туризма полага много усилия и реализира редица рекламни дейности. Активната и целенасочена рекламна политика, която започнахме ще продължи и през 2021 г., посочи министър Николова. И уточни, че планираните дейности биха могли да претърпят развитие и актуализация в зависимост от развитието на пандемията с COVID-19, както и спрямо коментарите и предложенията на членовете на съвета. Очаква се в двуседмичен срок представителите на бизнеса да изпратят своите мнения и идеи, като те ще влязат като приложение в актуализиран вариант на програмата, който ще публикуваме на институционалния сайт на министерството и ще отпечатаме като издание.
Основните цели в годишната програма са налагане на положителен имидж на България като безопасна, сигурна и спокойна дестинация и развитие и задълбочаване на сътрудничеството с българския туристически бизнес, браншовите асоциации и организации, общински администрации, медии и други ангажирани със сектора страни, посочи вицепремиерът. По думите ѝ в стратегията е заложено реализиране на промоционални кампании и позициониране на специализирани видове туризъм, които могат да се практикуват през четирите сезона на годината. В документа е предвидено използването на оптимален микс от маркетингови инструменти и комуникационни канали, съобразени със съвременните тенденции, а планираните комуникационни канали и формати са съобразени с динамиката на медийния пазар, съобразявайки се с тенденциите, уточни още министър Николова.
Вицепремиерът посочи още, че по отношение на идващия зимен сезон също са заложени нови, допълнителни маркетингови инициативи. Тя уточни, че мотото, което е избрано за насърчаване на пътуванията в зимните курорти е съобразено с промяната в търсенето на туристите, причинено от разпространението на Ковид-19. Предвиждаме да включим и външна реклама за зимния сезон, както и маркетингови активности в съседни страни, които са водещи пазари за зимния ни туризъм, информира министърът. Тя подчерта, че е от ключово значение границите със страните от Балканите да останат отворени и в тази посока ще се работи последователно и активно и на високо дипломатическо ниво.
Представителите на бранша посочиха, че е много важно каква и как се поднася информацията за епидемичната обстановка в страната, която пряко влияе на работата в сектора. Те подчертаха, че ключово е да се запази стриктното спазване на указанията за работа и въведените мерки, както и до момента и това е, че страната е сигурна и безопасна дестинация да е основното послание, което се изпраща към туристите. Участниците посочиха още, че е важно и регулярно да се дава актуална информация на дипломатическите мисии, за да може те чрез нея да гарантират данните за техните граждани.
Не трябва да се спира комуникацията с пазарите и да се разчита на записвания в последния момент, коментира Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. Според нея сега е моментът за ребрандиране на дестинацията. Радвам се, че във фокуса е здравният туризъм, защото той дава възможност за работа във всяко населено място в страната, коментира още тя.
Мартин Захариев, зам.-председател на УС на Националния борд по туризъм, коментира, че сега браншът има нужда от нов икономически анализ на мерки, с които той се подпомага, и позициониране във втората вълна на Ковид-19. Според него е добре да се помисли за по-целенасочени действия за развитие на дигиталната трансформация.
Препоръките на Байко Байков, зам.-председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, са за промяна и по-активно използване на социалните медии и различните мобилни формати. По думите му би било добре да се работи по-активно за включване в големите международни изложения през следващата година, дори и те да са само онлайн.
Водещи
-
Гърция става ключов газов хъб за Украйна през България ОБЗОР
Това каза гръцкият премиер Кириакос Мицотакис на 16-ти ноември след срещата си с Володимир...
17.11 | 11:45
-
Председателят на АИКБ, счита че новият бюджет е добър за репресивния апарат
Липсва диалог
17.11 | 11:30
-
Обмен на левове в евро в пощите - срещу документ за самоличност
"Анонимни ползватели на услугата няма да има. Всички наши клиенти ще бъдат идентифицирани",...
17.11 | 10:45
-
Всяко домашно куче в страната трябва да се извежда на повод извън дома
Декларирани домашни кучета в София
17.11 | 10:30
Най-четени
-
Как ще пазаруваме от вендинг машини след 1 януари
Ако все пак ползвателите нямат карти - и в момента, и след 1 януари 2026 г. таксите за...
17.11 | 09:30
-
Над 80% от туристическите маршрути в българските планини остават в лошо състояние
Съвети за безопасност
17.11 | 09:59
-
Ако сте български пенсионер в чужбина, ето как да не изгубите пенсията си
Всички хора, които получават българска пенсия и живеят в чужбина имат задължение да подават...
17.11 | 09:15