Въпроси и отговори за Вашата безпроблемна лятна ваканция 13.08 | 14:00
От КЗП публикуваха съвети за излизане от най-честите проблемни ситуации

- Резервацията Ви в хотела е дублирана...
- И какво предлагате?
- Момент… С удоволствие ще Ви настаним в другия ни хотел...
- Скъпи, този хотел изглеждаше различно в рекламата!
- Мила, нека опитам да оправя нещата… Ами, да – обещаха да ни върнат част от сумата заради моментното несъответствие.
- Чадърът и шезлонгът на плажа се заплащат!
- Но те са част от ол инклузив пакета ми...
- Нека проверим…. Имате право! Сянката на плажа за Вас е безплатна!
Възможно е да попаднем в подобна ситуация по време на лятната ни ваканция. Но всеки проблем има решение! Какви са правата ни и как да постъпим? Ето съветите на експертите от Комисията за защита на потребителите за едни от най-често срещаните ситуации при ползването на туристически услуги през лятото.
-
Защо е важно хотелът да бъде категоризиран?
По категорията на мястото, където ще се настаните, Вие можете да си изградите представа какво Ви очаква там. Категоризацията е в пряка връзка със съответствието на даден хотел с набор от критерии по отношение оборудването на стаите, прилежащите заведения и останалите допълнителни услуги.
-
Задължителен ли е ценоразписът на нощувките и на допълнителните услуги?
Хотелиерът е длъжен да постави такъв ценоразпис на рецепцията. Цените трябва да са в левове, ясно изписани и в еднакъв размер спрямо всички туристи. Тази информация следва да бъде предоставена, както на български език, така и на английски.
-
Какво задължително трябва да има в СПА хотел?
Един хотел може да се рекламира по този начин само ако притежава сертифициран СПА център. Този СПА център трябва да разполага със закрит плувен басейн. Задължително е да има и водна секция с басейн за възстановително и релаксиращо въздействие, масажна или класическа вана. Можете да разчитате още на сауна и влажна високотемпературна секция (например, парна/римска/турска баня), помещение за контрастни процедури и др.
-
Какво да очаквам от All Inclusive-а?
Когато сте избрали хотел на база ол инклузив, Вие можете да очаквате той да предлага поне минималния задължителен асортимент от храни и напитки в съответните часови пояси. По отношение на напитките например, задължително трябва да има топли (кафе, кафе с мляко, чай, мляко, мляко с какао, сметана), безалкохолни, алкохол (водка, бренди, джин, ликьор, мента, мастика, вино, бира) и коктейли. Храненията могат да бъдат в основния ресторант (обикновено закуска, обяд и вечеря), снекбар, лоби бар/ (най-често следобедната закуска).
-
Какво да направя, ако част от обещаните услуги ми бъдат отказани?
Мястото за настаняване следва да има готовността да Ви предостави всичко обещано. Вие имате право да получите в пълния обем всички услуги, които са били рекламирани и за които сте заплатили. В противен случай поискайте компенсация – други подходящи за Вас услуги или отбив от цената.
-
Как да реагирам при драстично разминаване между офертата в интернет и реалността?
Ако на място откриете сериозни разлики във вида и категорията на обекта, неговото местоположение и отдалеченост от плажа или обещаните допълнителни услуги с представените в рекламата в интернет, обърнете се към търговеца, на когото сте заплатили. Настоявайте за изясняване на ситуацията и за компенсация.
-
Как да процедирам при проблем?
Уведомете управителя на хотела или представителя на туроператора или турагента, от който сте закупили почивката. Това ще скъси времето, в което ще изпитате дискомфорт. Настоявайте да Ви бъде предоставено това, за което сте заплатили. Ако направите допълнителни плащания поради неизпълнените ангажименти, пазете платежните документи. Те ще са Ви необходими, за да Ви бъдат възстановени въпросните суми. Ако не успеете да решите проблема в диалог с търговеца на място или на по-късен етап, потърсете съдействие от Комисията за защита на потребителите.
"Попадаме на случаи, в които обектът е категоризиран като семеен хотел или като къща за гости, а се рекламира като хотел. Това не е коректно, тъй като неслучайно Наредбата въвежда различни видове обекти и степени на категоризация и съответните изисквания, за да може даден туристически обект да получи този вид и тази категория”, обяснява председателят на КЗП Димитър Маргаритов. По думите му все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в некатегоризирани обекти, за разлика от минали години, когато това е било честа практика. "Независимо от това кога отиват на море – в средата на юни, началото на август или в края на септември, туристите трябва да получат едно и също качество на обслужването”, категоричен е Маргаритов. Той апелира към търговците да не се изкушават да свалят качеството на предлаганите от тях туристически услуги и да държат летвата високо до самия край на сезона.
Водещи
-
Жеги до 42°C връхлитат страната в края на юни
Задава се продължителен жежък период със засуха
15.06 | 18:00
-
България поема председателството на Процеса за сътрудничество в Югоизточна Европа
Президентът Румен Радев ще участва в Срещата на върха на ПСЮЕ
15.06 | 17:40
-
Голям военен парад във Вашингтон съвпадна с рождения ден на Тръмп
Амерканският президент вчера стана на 79 г.
15.06 | 17:20
-
Драгомир Стойнев: Ако има нов тип бежанска вълна, държавата трябва да е подготвена
Нужни много ясни анализи как този конфликт ще се отрази върху икономиката на България, върху...
15.06 | 17:00
Най-четени
-
Борисов с остри критики към президента Радев
Лидерът на ГЕРБ остро нападна и ПП, че обикаляли по европейски държави да молят България да не...
15.06 | 11:20
-
Станков: Всички големи фондове с готовност за изгодно финансиране на българската енергетика
Министърът на енергетика подчерта, че по отношение на енергетиката трябва да се гледа 20...
15.06 | 16:00
-
Прея с изповед: Била изоставена от майка си (ВИДЕО)
Певицата споделя пред Мон Дьо за липсата на родителска подкрепа, личната терапия и процеса по...
15.06 | 13:00