Нови правила за въздушния транспорт предвижда Европейската комисия 08.04 | 13:00
От потребителските организации отчитат, че при повечето полети закъснението е по-кратко от пет часа и новите правила ще ощетят пътниците.
Нови правила за въздушния транспорт предвижда Европейската комисия. Важното за пътниците - ограничават се случаите, при които можем да получм обезщетение.
Конкретни примери:
- При закъснение, в момента обезщетение се дължи след 3-тия час. Предложението е този праг да се вдигне на 5 часа.
- Промяна има и за отменените полети - превозвачът вече ще има 8 часа, за да се свърже с нас.
Преди няколко месеца Борис пътува от Прага за София, но заради лошо време самолетът не излита по разписание. Той споделя, че полетът е закъснял с близо 2 часа и половина. Когато каца в София с него се свързва компания посредник при закъснели полети. Борис подава всички документи онлайн и получава обезщетение от около 70%.
Според него предложението за увеличаване на прага на закъсненията на пет часа ще доведе до проблеми. Той смята, че ситуацията е абсурдна и ще настъпи хаос.
Пътуване със самолет: Какви промени в правата на пасажерите предвижда Брюксел
От потребителските организации отчитат, че при повечето полети закъснението е по-кратко от пет часа и новите правила ще ощетят пътниците.
"Кръгът от потребители, които ще получат обезщетение, ще се намали драстично", заяви Йоана Стоянова, юристконсулт към Асоциация "Активни потребители”.
При отменените полети ще трябва да се чака по 8 часа на летището. За това време превозвачът е длъжен да осигурява храна, напитки и хотел.
"Ако не се предостави тази грижа, потребителят ще трябва да се оправи съвсем сам. Това означава, че той трябва да запази билети в последния момент, което може да бъде скъпо удоволствие”, обясни Стоянова.
От Европейския потребителски център препоръчват да се намери баланс между интересите на пътниците и авиокомпаниите.
А адвокатите напомнят, че, за да пуснем жалба ще ни трябват резервацията, бордната карта и касовите бележки за храна, напитки и хотел.
"Трябва да намерят на сайта на авиокомпанията формуляр, с който да подадат жалба. Ако тя не бъде удовлетворена и се свържат с нас, е достатъчно да ни упълномощят и ние движим целия процес. Но все пак, за да си спестят хонорарите е препоръчително сами да се опитват да потърсят правата си”, обясни адвокат Александър Иванов.
След подаване на документите максималният срок за отговор от авиокомпаниите е два месеца.
Водещи
-
България спря внос на краставички с парацетамол и риба с живак
През октомври са докладвани случаи на засечени афлатоксини в ядки
19.11 | 16:00
-
25 млн. евро е предвидената финансова подкрепа по програма „Енергийна сигурност“ до 2028 г.
Това съобщи министърът на енергетиката Жечо Станков
19.11 | 15:20
-
Ангелов не допусна обсъждане на референдум за еврото в НС
Депутатите от "Възраждане" напуснаха залата в знак на несъгласие
19.11 | 15:10
Най-четени
-
Ученици и родители се обединяват срещу тревожна мода: „Ценоразпис“ за насилие сред децата
Според Мия най-важното са взаимната подкрепа и уважение. По думите на Петър мисията им е...
19.11 | 09:15
-
Асен Василев: Борисов да каже имал ли е тайна закуска с Румен Спецов и Валентин Златев
„Виждаме едно огромно бързане и опит да се наложи най-пагубният бюджет за последните 25 години...
19.11 | 11:15
-
Илиян Василев: „Наш“ човек ще купи Фалкона, а правителството ще си вземе нов по-голям самолет
Исторически прецедент
19.11 | 10:15