Предлагат централна резервационна система за по-голяма ефективност в туризма 21.02 | 11:50
Създаването на такава система би облекчило комуникацията между туроператори, агенции и клиенти

Седем хиляди са действащите туристически агенции у нас. Те работят индивидуално, всяка сама за себе си, без да координират дейността си.
Именно заради това германската компания Activesys GmbH предлага да разработи централна резервационна система (CRS) на българския туристически пазар, чрез която туроператори, агенции, туристически портали и клиенти да общуват по-лесно помежду си.
Резервационните системи са няколко вида:
Poseidon е резервационна система, предназначена за туроператори. Чрез нея те могат да изложат и продават онлайн в реално време собствената си база данни от продукти на интернет страницата си; да получават възможност техните продукти да се резервират в реално време от 90% от туристическите агенции в България; да получават резервации от 90% от интернет порталите за продажба на туристически продукти; да продават своите продукти в над 50 000 туристически агенции и портали в Австрия, Белгия, Холандия, Швейцария и други; да намалят разходите за персонал и телефонни разговори с клиенти.
Чрез Poseidon туроператорите изпращат в реално време своите готови оферти едновременно към собствената си интернет страница, към портали, които продават самолетни билети, екскурзии и почивки, към крайни клиенти и към резервационни системи в други страни.
ISIS е система за общуване между туроператори и агенции. Тя позволява на агенциите да сверяват и резервират всички оферти на туроператорите.
С нейна помощ една стандартна резервация може да отнеме 2-3 минути. Чрез тази система агенциите могат да проверяват за свободни места в самолети, автобуси, хотели; да сравняват цените на различните туроператори; да правят т. нар. dynamic booking (динамично резервиране), като закупуват от един оператор място в хотел, а от друг – в автобус или самолет.
PosXML осигурява комуникацията между туроператорската резервационна система Poseidon и всички възможни канали за продажба на туристически продукти: собствената интернет страница на туроператора, интернет страниците на туристически агенции, които са публикували офертите на оператора; туристическите портали, продаващи екскурзии и самолетни билети.
Не всички туристически агенции са склонни да се включат в централна резервационна система, защото това би означавало да отстъпват свои клиенти към конкурентите си, когато не могат да удовлетворят желанията им. Създаването на CRS, от друга страна обаче, би облекчило комуникацията между агенции и туроператори и би предложило на крайния клиент по-изгодна и отговаряща на изискванията му почивка.
Водещи
-
Синдикатите блокират пътя за Гърция и АМ "Тракия"
Утре е насрочен протест за заплатите в горските и ловни стопанства
09.07 | 21:00
-
Във Варна протестират в подкрепа на кмета Благомир Коцев (ВИДЕО)
На място пристигнаха и депутатите от ПП - ДБ, напуснали днес пленарното заседание, за да...
09.07 | 20:40
-
На първо четене: 25% намаление на таксите за студентите платено обучение
Възможно е между първо и второ четене да бъде предвидено и по-голяма намаление
09.07 | 20:20
-
Повдигнаха обвинение на варненския кмет Коцев и още трима души
Четиримата остават в ареста за 72 часа
09.07 | 20:00
Най-четени
-
Ивелин Михайлов: Пеевски е поискал досиетата на 88 кмета от „Промяната“
„Делян Пеевски е изискал досиетата на 88 кмета от ‘Продължаваме промяната’. Изиска им е, за да...
09.07 | 11:30
-
Борисов: Когато ПП-ДБ говорят и ви кажат: "Добър ден!", можете да си пуснете лампата
По думите му няма проблем с достъпа до образование, а конвертируемостта на дадена специалност....
09.07 | 10:45
-
Асен Василев твърди, че Борисов е свързан с фирмата, подала сигнал срещу кмета Коцев
Василев твърди, че за последните три година в мандата на Иван Портних същата фирма е спечелила...
09.07 | 11:59
-
"Гугъл на аматьори не прощава!: ГЕРБ отвърна на ПП с контраснимка
Още в началото на юли термометрите показваха между 35 и 40 градуса, а горещините създават...
09.07 | 14:30