САЩ борят кризата с привличане на чуждестранни туристи 05.10 | 12:48

За първи път в своята история САЩ разработват на държавно ниво рекламна кампания

От Петя Михайлова

За първи път в своята история САЩ разработват на държавно ниво рекламна кампания за привличане на чуждестранни туристи, съобщава ИТАР-ТАСС.

Америка трудно преодолява последствията от тежката финансово-икономическа криза, особено в сферата на заетостта. Предишният модел на икономически ръст, основан на необузданата консумация, вече не работи. В търсене на нови източници на доходи Белият дом преди една година си постави задачата за 5 години да удвои американския експорт.

По данни на Комитета за подпомагане на пътуванията всеки чуждестранен гост харчи в Америка близо 4 000 долара – за хотел, ресторанти, магазини, развлечения. За обслужване на туристите се създават и допълнителни работни места – например едно на 35 гости.

Корпорацията беше учредена миналата година към Конгреса на САЩ под формата на държавно-частно партньорство. Тя ще бъде финансирана от бюджета със 100 млн. долара, при условие че набави още толкова от частни източници.

По последни данни на Министерство на търговията на САЩ доходите в страната от туризъм за 2010 г. възлизат на повече от 134 млрд. долара. Най-голям принос имат канадците, японците и британците, които са похарчили в САЩ съответно 20,8 млрд, 14,6 млрд и 11,6 млрд долара. Китайските и бразилските туристи са внесли в САЩ над 5 млрд. долара всяка. За Индия тази сума достига 4 млрд. долара

Все още не е изяснено в кои страни и на какви езици ще бъде рекламирана Америка. Но се знае например, че на Китай ще бъде обърнато специално внимание.

Известно е, че за много чужденци Америка е труднодостъпна не само по финансови причини, но и заради визовия режим. Комитетът ясно си дава сметка за това и смята да поддържа профилни лобистки организации, които да работят за облекчаване на визовите ограничения с администрацията и Конгреса на САЩ.

Главното конкуретно преимущество на САЩ в борбата на туристическия пазар комитетът вижда в широкия спектър от предлагани възможности

"Другите страни може да имат прекрасни плажове , величествени планини и прекрасни градове, но почти никъде няма такова разнообразия, каквото има в Америка" заявява представител на комитета.

Водещи