Стартираме в Румъния интегрирана рекламна кампания за България 26.09 | 18:52

От началото на 2012 г. до юли повече от 502 хил. румънски туристи са посетили страната ни

От Кремена Бедерева

През 2013 г. на пазара на Румъния ще стартира интегрирана рекламна кампания за България като туристическа дестинация.

Това съобщи зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов по време на третото представяне на България като дестинация за целогодишен отдих в Букурещ, Румъния, информираха от пресцентъра на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).

Проектът ще се финансира чрез Оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР). По думите на Иво Маринов румънският пазар е традиционен за българския туризъм и през последните години делът на северната ни съседка непрекъснато се увеличава. От началото на 2012 г. до юли повече от 502 хил. румънски туристи са посетили страната ни, като се очаква с данните от август и септември този брой да се увеличи.

Българо-румънският форум е организира съвместно от Службата за търговско-икономически въпроси към МИЕТ и Националната асоциация на туристическите оператори на Румъния (АНАТ). В него взеха участие близо 70 собственици на хотели и туристически агенции от България, представители на 20 медии от двете държави, както и кметове на общини от двата бряга на р. Дунав, областни управители, председатели на търговско-промишлени палати и др.

България, която е позната основно с летния си морски и със зимния си планински туризъм, беше представена като държава със сериозен потенциал в областта на културния, еко- и спа, селския и голф туризма, както и в други специализирани форми в сектора, се казва още в съобщението на ресорното ведомство. Няколко български града са представили своите регионални възможности за развитие на туризма, като София, Велико Търново, Русе и Пловдив кандидатстват за европейска столица на културата през 2019 г.

Друга възможност за популяризиране на отрасъла е Дунавската стратегия, по която България и Румъния  са съкоординатори на приоритетна ос 3 (туризъм, култура и мултикултурен  диалог). По думите на Иво Маринов  през следващата година предстои създаването на общ бранд "Дунав", което ще ни осигури възможност да предлагаме съвместно общи туристически продукти пред трети страни.

Срещата, посветена  на туризма в Букурещ, е стартирала с  подписването на меморандум за сътрудничество между областите София и Прахова.

От МИЕТ допълват, че традиционно този стопански сектор осигурява между 12 и 14% от БВП  на България. Очаква се през тази година приходите от международен туризъм в платежния баланс на страната да надхвърлят 3 млрд. евро.

Водещи