Съветват хотелиери как да си докарат допълнителни приходи 16.03 | 18:29
Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите

Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела.
Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Като добър пример за хотелите специалистите дадоха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.
Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Сред платените услуги попадат още гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажът.
Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.
Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Добра практика е хотелите да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.
Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и PR, без да се натрапва на клиента.
Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него. И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си.
Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.
Водещи
-
Туск: Полша ще сваля всеки обект, който наруши въздушното ѝ пространство
Премиерът подчерта, че при неясни ситуации страната ще действа по-внимателно, за да не се...
22.09 | 17:40
-
Километрична тапа на АМ "Струма" преди Кресна
Шофьори изчакват около 40 минути в двукилометрова колона
22.09 | 17:20
-
България и още шест страни от ЕС ще бъдат част от "стена" срещу дронове
Такава ще бъде изградена в държавите по източните граници на блока
22.09 | 17:00
Най-четени
-
"Топлофикация София" иска по-висока цена на парното с 30%
Няма пари, за да се компенсират жителите на "Дружба" 2, дружеството вече дължи над 2 млрд....
22.09 | 13:00
-
Киселова: Международната обстановка не е спокойна, нормално е да потърсим съюзници
Посланието, което отправи тя, е девизът, изписан върху историческата сграда на Народното...
22.09 | 11:00
-
България и още шест страни от ЕС ще бъдат част от "стена" срещу дронове
Такава ще бъде изградена в държавите по източните граници на блока
22.09 | 17:00
-
"Мяра": При избори днес ГЕРБ-СДС получават 26,9%
Следващите три партии - ПП-ДБ, "Възраждане" и ДПС-НН - се движат в "пакет" под 14 на сто
22.09 | 14:00