Съветват хотелиери как да си докарат допълнителни приходи 16.03 | 18:29
Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите
Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела.
Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Като добър пример за хотелите специалистите дадоха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.
Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Сред платените услуги попадат още гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажът.
Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.
Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Добра практика е хотелите да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.
Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и PR, без да се натрапва на клиента.
Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него. И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си.
Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.
Водещи
-
Пребиха възрастен мъж след спор за паркомясто
74-годишен мъж от Монтана е с две счупени ребра
14.12 | 18:00
-
Владислав Панев: ДБ самостоятелно няма да влезе в коалиция с ГЕРБ
Според него прокуратурата се ползва като бухалка
14.12 | 17:40
-
Близкият до Асен Василев експерт от МФ се сдоби с три обвинения
Лъчезар Ставрев е давал разпореждания на Петя Банкова да назначава и преназначава служители в...
14.12 | 17:20
-
Срещу 25 000 лв. гаранция: Освободиха мъжете, замесени в схема за фиктивни сделки с гориво
Двамата обвиняеми съдействали на разследването
14.12 | 17:00
Най-четени
-
ПП излиза на протест заради арестувания сътрудник на Асен Василев
Според Кирил Петков това е опит да се уязви партията
14.12 | 10:00
-
Борисов: Бюджетът е продукт на колективната безотговорност 4 години, умело водена от Асен Василев
Той защити Лена Бориславова
14.12 | 11:00
-
Мартин Кънев е големият победител в “Игри на волята” 6
Той триумфира в битка срещу инженера Гешев и най-доверения си човек в предаването Добрин
14.12 | 09:46