Туризмът на бъдещето – умни хотели и интерактивни клиенти 08.03 | 11:28
Нищо чудно скоро на рецепцията да ни посрещат роботи

До десет години при пристигането си в хотел е много вероятно на рецепцията да бъдем посрещани от роботи. Всичко в хотелските стаи ще бъде автоматизирано, включително, ако го желаем, социалните контакти с останалите гости на хотела – чрез вътрешна система за комуникация, позволяваща ни да се завързваме запознанства, без да напускаме стаята.
Около това виждане се обединяват световните експерти в сектора, става ясно от доклад на германската консултантска компания IPK International, чиято дейност е фокусирана върху туристическата индустрия.
"Умните хотели" са само една от възможностите пред туристите на бъдещето. Очаква се още да се разпространят масово хотелските вериги, които предлагат миниатюрни стаи, подходящи само и единствено за сън, каквито вече има в някои азиатски градове. Основна целева група на тези хотели са туристите, разполагащи с малки бюджети.
За друга група от клиенти – стремящите се към опознаване на най-модерните тенденции – ще бъдат развивани "авангардни" хотели, превръщащи почивката по-скоро в приключение, отколкото в традиционно удобно прекарване на отпуската или ваканцията.
Вманиачените по здравословния начин на живот също могат да бъдат доволни – все повече хотелски вериги занапред ще залагат на странни диети и активни занимания за гостите си, които хем да отмарят, хем да отслабват и да поддържат формата си.
При всички положения сегментирането се смята за основна тенденция в близките години. А с масовата употреба на интернет собствениците на хотели биха могли само да спечелят, ако последват препоръките за персонално отношение към всеки клиент.
Очаква се съвсем скоро да се нароят социални мрежи, в които хора със сходни интереси да препоръчват или критикуват посетени туристически обекти. Освен за потребителите и хотелиерите, такъв тип общуване би могъл да бъде полезен и за маркетолози на известни марки на разнообразни продукти и услуги, стремящи се да опознаят най-желаната аудитория – тази, която иска и може да си позволи да пътува и отсяда в повече или по-малко луксозни хотели.
Водещи
-
Малките и средни предприятия ще спечелят най-много от влизането ни в еврозоната
Това коментира министърът на икономиката и индустрията Петър Дилов
08.07 | 20:40
-
Нов протест за запазване на българския лев се провежда в столицата
Демонстрацията е подкрепена от партиите "Възраждане", МЕЧ и "Величие"
08.07 | 20:20
-
Асен Василев: Акцията на Антикорупционната комисия в община Варна е политическа атака
Според него зад нея стои Делян Пеевски и кръгът около него
08.07 | 20:00
Най-четени
-
И ЕП гласува ЗА влизането ни в еврозоната (ОБНОВЕНА)
Финалното решение ще вземат финансовите министри на 27-те държави членки на ЕС в Брюксел след...
08.07 | 13:31
-
Протест срещу въвеждането на еврото (ОБНОВЕНА)
08.07 | 14:00
-
Христо Петров: Всеки вика „Махам се", къде се махаш – в еврозоната се махаш
По думите на Петров, "добро ще има направя, ако поне аз им спестя мащабния икономически анализ...
08.07 | 11:30
-
България, добре дошла в еврозоната!, гласи надписът на близо 30-метров транспарант, поставен на сградата "Шарльоман" на Европейската комисия в Брюксел
Сградата "Шарльоман" е първата от комплекса сгради в Брюксел, издигнати за нуждите на...
08.07 | 11:44