Българският туризъм не е достигнал нивата от преди ковид пандемията, въпреки ръста на посещения по Черноморието ни този сезон.
Като основни причини от бранша посочват геополитическата обстановка, по-малкото чартърни полети към България, ремонта на Дунав мост и конкуренцията на съседни страни.
Въпреки атрактивните оферти по Северното Черноморие, много от хотелите бяха пълни само в пика на сезона.
"Това, което в момента е най-плашещо, започнахме да губим и сигурните ни пазари като румънци, поляци, защото конкуренцията около нас е по-силна и ги привлича", заяви Станислав Стоянов, хотелиер.
"Ако говорим като приходи - да, те са най-високите, но това е най-вече заради инфлацията, но разходите също се повдигнаха на бизнеса и затова бизнесът не е много доволен от сезона", допълни Стоян Маринов, Варненска туристическа камара.
Не се сбъднаха и очакванията на бранша за по-дълъг туристически сезон. Въпреки необходимостта от спешни мерки, не се прави достатъчно в тази посока, недоволстват хотелиерите.
"Курортът е празен. Доколкото знам в Балчик е същата работа. Събота и неделя се вижда някакво движение от околните градове и села, но през седмицата е мъртвило. Сега е моментът за неосъществените помощи за пенсионери, за държавни работници с тези прословути ваучери. Но отново нищо не е направено", добави Станислав Димитров, управител на хотел в Кранево.
"Този ремонт на Дунав мост - Русе, който по средата на сезона го започнаха активно, доведе до голямо отблъскване на доста туристи, които досега си идваха по нашето Северно Черноморие", коментира Станислав Стоянов, хотелиер.
По-малко туристи дойдоха у нас това лято и заради намаления брой на местата в самолетите до България.
"За месеците май, юни и юли сме с 1 милион нощувки по-малко, отколкото през силната 2019 година. Има желаещи да почиват по нашето Черноморие, но когато няма седалки, достатъчно капацитет те избират конкурентни дестинации", заяви Стоян Маринов, Варненска туристическа камара в ефира на БНТ.
"От това, че няма чартъри губим туристи от Германия, Централна Европа, Франция, от цяла Западна Европа", каза още Станислав Стоянов, хотелиер.
Според експерти сега е най-подходящият момент да бъде организирана силна информационна кампания, насочена към пазарите в Западна Европа, която да убеди туристите, че България е сигурна дестинация, въпреки сложната геополитическа обстановка.
Водещи
-
Бионсе триумфира на "Грами" с приза за албум на годината
Вижте и останалите носители на статуетката
03.02 | 16:45
-
Остри критики между политиците заради поправките в Изборния кодекс (ОБЗОР)
Новите изборни правила бяха приети в началото на януари на първо четене от парламента без...
03.02 | 16:30
-
ПП свали доверието си от кметицата на пловдивския район "Северен"
Комуникацията с Венцислава Любенова е нарушена от самото начало на мандата й, тъвърдят от...
03.02 | 16:16
-
Бивш френски хирург е обвинен в сексуално насилие на 299 анестезирани деца
"Имаме доказателства, че всички тези колеги са знаели и никой от тях не е направил нищо"
03.02 | 16:00
Най-четени
-
Продължава разследването на двойното убийство във Вакарел
От прокуратурата заявиха, че има данни по разследването, че жената е споделяла за проблеми със...
03.02 | 09:30
-
Нов бум на телефонните измами
Основният индикатор, че е измама е че по телефона се искат пари.
03.02 | 09:59
-
Най-сетнe! Рачков показа новата (СНИМКА)
Не е ясно кога точно е започнала връзката между двамата
03.02 | 14:30
-
Премиерът обяви какви теми ще се обсъждат на неформалната среща на лидерите на ЕС в Брюксел
"Важно за България е разбирането за мястото на страната в този сложен политически контекст",...
03.02 | 12:45