Българският туризъм не е достигнал нивата от преди ковид пандемията, въпреки ръста на посещения по Черноморието ни този сезон.
Като основни причини от бранша посочват геополитическата обстановка, по-малкото чартърни полети към България, ремонта на Дунав мост и конкуренцията на съседни страни.
Въпреки атрактивните оферти по Северното Черноморие, много от хотелите бяха пълни само в пика на сезона.
"Това, което в момента е най-плашещо, започнахме да губим и сигурните ни пазари като румънци, поляци, защото конкуренцията около нас е по-силна и ги привлича", заяви Станислав Стоянов, хотелиер.
"Ако говорим като приходи - да, те са най-високите, но това е най-вече заради инфлацията, но разходите също се повдигнаха на бизнеса и затова бизнесът не е много доволен от сезона", допълни Стоян Маринов, Варненска туристическа камара.
Не се сбъднаха и очакванията на бранша за по-дълъг туристически сезон. Въпреки необходимостта от спешни мерки, не се прави достатъчно в тази посока, недоволстват хотелиерите.
"Курортът е празен. Доколкото знам в Балчик е същата работа. Събота и неделя се вижда някакво движение от околните градове и села, но през седмицата е мъртвило. Сега е моментът за неосъществените помощи за пенсионери, за държавни работници с тези прословути ваучери. Но отново нищо не е направено", добави Станислав Димитров, управител на хотел в Кранево.
"Този ремонт на Дунав мост - Русе, който по средата на сезона го започнаха активно, доведе до голямо отблъскване на доста туристи, които досега си идваха по нашето Северно Черноморие", коментира Станислав Стоянов, хотелиер.
По-малко туристи дойдоха у нас това лято и заради намаления брой на местата в самолетите до България.
"За месеците май, юни и юли сме с 1 милион нощувки по-малко, отколкото през силната 2019 година. Има желаещи да почиват по нашето Черноморие, но когато няма седалки, достатъчно капацитет те избират конкурентни дестинации", заяви Стоян Маринов, Варненска туристическа камара в ефира на БНТ.
"От това, че няма чартъри губим туристи от Германия, Централна Европа, Франция, от цяла Западна Европа", каза още Станислав Стоянов, хотелиер.
Според експерти сега е най-подходящият момент да бъде организирана силна информационна кампания, насочена към пазарите в Западна Европа, която да убеди туристите, че България е сигурна дестинация, въпреки сложната геополитическа обстановка.
Водещи
-
Корнелия Нинова: Спекула не се бори с боички!
"Токущо НСИ публикува данни за инфлацията през юни. Шокови са. На годишна база - 4,4% и е...
15.07 | 16:00
-
Кой е най-продаваният автомобил в България преди 40 години?
Производството в завод "Балкан"
15.07 | 15:15
-
Томислав Дончев: Приемането на еврото не е сред рисковете, които ни крие бъдещето
В събитието участва и икономическият анализатор Йонко Чуклев.
15.07 | 14:30
-
"Спаси София предложи законодателни промени, свързани с презастрояването и подобряване на градската среда в София
Осен това партията предлага и по-високи изисквания за озеленяване и задължителни места за...
15.07 | 14:15
Най-четени
-
Важна новина за сметките
"Топлофикация София“ започна изготвянето на oбщите фактури за топлинна енергия въз основа на...
15.07 | 11:45
-
Обществената поръчка за десет нови автобуса до Витоша е провалена
Явили са се двама участници, като единият е бил отстранен по формални причини
15.07 | 11:15
-
Николай Василев: Трябва да спрем да говорим, че има инфлация, такава няма
По негови думи инфлация ще има, но причината за това е бюджетната политика на правителствата...
15.07 | 13:45
-
Общо 190 пожара са потушени през изминалото денонощие в страната
Втори инцидент в Монтана
15.07 | 10:59