Държавната "Автомагистрали" закупила некачествени и опасни електронни знаци 08.08 | 15:28
Знаци са дефектни, твърди анализ на Европейския център за транспортни политики

Електронни пътни знаци със сменяеми съобщения (VMS), ползвани от "Автомагистрали" ЕАД, представляват потенциална опасност за тежки пътни инциденти. Това става ясно от проверка на Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП), извършена в базата в Ихтиман на "Автомагистрали" ЕАД. Замерванията са съгласувани и направени с разрешението на институцията.
Оказва се, че едната група електронни знаци, закупени от държавната фирма, покриват минималните европейски и национални изисквания, което е видно от надлежно поставена CE маркировка. И това ги прави подходящи за използването им за временна организация на движението и безопасното им приложение в обхвата на пътя.
Втората група обаче не отговаря на стандартите за яркост през светлата и тъмната част на денонощието. Установено бе, че заради това може да се получи т.нар. "фантом" ефект и знакът да загуби частична или пълна четимост. Основна функционална характеристика на VMS е той да може да работи, както в светлата така и в тъмната част на денонощието, като преминаването от единия в другият режим трябва да става посредством сензори, напълно автоматично и без външна намеса на оператор. Това се прави с цел да не се заслепяват водачите през тъмната част на денонощието, ако знакът работи с твърде висока яркост, или той да се окаже абсолютно нечетим през деня, ако яркостта е твърде ниска. Проверката ни в базата в Ихтиман показа, че при втората група VMS липсват сензорите и заради това яркостта на светенето през нощта и през деня застрашава безопасността на движението.
Друго съществено нарушение на европейските нормативи е начинът на закрепване на електронните табла. Те са монтирани към конструкцията на специализираните МПС, собственост на "Автомагистрали" ЕАД, с обикновени строителни планки, което е изключително опасно с оглед на това, че могат да причинят ПТП при рязко спиране на специализираното МПС. Това може да доведе до отделяне на VMS от конструкцията. По стандарт закрепването трябва да е посредством сертифицирани багажници и аксесоари към покривната част на специализираното МПС.
ЕЦТП е изпратил до фирма "Автомагистрали" ЕАД и до МРРБ резултатите от проверката, които са подкрепени с богат снимков материал.
Водещи
-
Борислав Сарафов остава и.ф. главен прокурор
По думите му след шест месеца трябва да бъде избран нов и.ф. председател на ВАС на мястото на...
16.10 | 18:00
-
Василев: Съдът, прокуратурата и КПК са в ролята на трите маймунки – не чух, не видях, не разбрах
Съдът отказа да ме разпита, за да може делото срещу кмета на Варна Благомир Коцев да седи в...
16.10 | 17:20
-
Нетаняху: Войната в Газа не е приключила
До момента са върнати телата на едва девет от общо 28 мъртви заложници, които трябва да бъдат...
16.10 | 17:00
-
Изплащаните добавки към пенсиите към края на миналата година са 770 844 или със 144 повече в сравнение с края на 2023 г.
От общия брой на добавките с най-голям относителен дял са т. нар. „вдовишки добавки“ по чл. 84...
16.10 | 16:45
Най-четени
-
Ива Митева: Очаквах Слави Трифонов да напусне коалицията още вчера
Бившият председател на парламента не разбира поведението на ИТН и критикува грешките на...
16.10 | 12:43
-
bTV Media Group и Венета Райкова се разделят
Медията остава ангажирана с мисията да предлага актуално и развлекателно съдържание
16.10 | 11:15
-
Пеевски: Говорих с премиера. Каза, че до понеделник щели да решат какво ще правят
Предполагам, че Желязков изчаква Борисов. Всичко е в неговите ръце - той ще реши дали ще...
16.10 | 10:45