Ген. Събев: 10 пъти по-малко са летателните часове на нашите пилити, отколкото се иска в НАТО 09.06 | 15:30
На днешния преди 4 години хеликоптер „Пантер“ на военноморските сили също падна във водите на Черно море, а инцидентът, който се случи пак беше по време на учение

Притеснява ме, че няма никакъв доклад от пилота, ако е имало някаква неизправност в системите на самолета, двигателя. В кабината на самолета има индикатори, които показват и той би следвало да доложи, че има проблем в двигателя или нещо друго. Няма никакъв доклад.
"Ако е решил да катапултира, той също би следвало да доложи, че ще го прави, за да се знаят какви са били действията му и съответно да го търсят на определено място. Липсата на такива доклади навежда на мисълта, че най-вероятно той е изпаднал в сложно положение. Полетът нощем над море е доста сложен, няма никакви ориентири и недостатъчно натрениран пилот може да изпадне в сложно положение, породено от лъжливо чувство, което го кара да не вярва на уредите в самолета и тогава вече става сложно. Човек може да изпадне в паника, да не успее да реагира своевременно и съответно да забие самолета в морето", коментира той.
Събев добави, че към този час пилотът все още не е открит и изрази надежда да е останал жив, за да може да разкаже какво се е случило.
"Появи се информация, че спасителна жилетка е намерена. Тя може би е изпаднала от самолета", предполага генералът, но е категоричен, че случилото се е авиационна катастрофа.
Попитан дали тези инциденти са в резултат на недостатъчните летателни часове, ген. Събев каза, че този проблем съществува от дълги години и не знае каква част от тях се взимат от пилотите, които служат в щабовете.
"Крайно недостатъчен е броят на пролетените часове от нашите пилоти. Той се различава 8-10 пъти по-малко отколкото е нормата в НАТО. Ако там летят някъде 180 часа годишно, при нас летят 20-30 часа годишно", посочи генералът стряскащото разминаване и добави, че в такъв случай пилотът не е трябвало да бъде пускан да лети самостоятелно нощем над море заради липсата на достатъчна подготовка.
Той каза също така, че имаме недостатъчен брой самолети, гориво, нальот и той съществува от години.
"Дано с получаването на новите самолети F-16 ще решим въпроса. Трябва да се има предвид и това, че МиГ – 29 няма автоматична система за предотвратяване на сблъсък на самолета със земята и морската повърхност, каквато система имат новите самолети, които ще получим. И всичко опира да натренираността и уменията на пилота, за да се избегне такъв сблъсък, ако самолетът изпадне в по-сложно положение", заяви той.
Ген. Събев каза още, че България не се отличава съществено от други страни, в които летят много повече самолети и нальот.
На днешния преди 4 години хеликоптер "Пантер" на военноморските сили също падна във водите на Черно море, а инцидентът, който се случи пак беше по време на учение.
Водещи
-
Желязков след неуспешния вот срещу кабинета му: Политиката не е сеене на омраза
Мястото на дебата е в парламентарната зала, подчерта премиерът
18.09 | 21:01
-
Зеленски: Украинските войски извършват контраофанзива срещу руските сили на източния фронт
Той не уточни кога е започнала операцията и определи боевете като тежки
18.09 | 20:45
-
Барбутов остава в ареста, пускат Петър Рафаилов под парична гаранция
Те обжалваха мерките „задържане под стража”
18.09 | 20:30
-
Пеевски след вота на недоверие: Това ще е резултатът 3 години и 4 месеца
Следва правителството да работи, парламентът да работи и да има държава, смята той
18.09 | 20:15
Най-четени
-
Василев след словесния сблъсък с Пеевски: Радваме се, че най-сетне се разходи по тротоарите на София
На въпрос докога ще продължи блокадата, той отговори, че за всички депутати е добре всеки ден...
18.09 | 10:30
-
Костадинов: МВР се появява по улиците само при протести или за да дебне шофьори
„Възраждане“ излезе с декларация от парламентарната трибуна във връзка със засиленото...
18.09 | 10:59
-
Български изселници в Турция: Отчаяни сме от партиите в България
Критики към политическия елит
18.09 | 10:15