АПИ: На финала е строежът на виадукта за София при тунел „Железница“ на АМ „Струма“ 14.10 | 10:04
Съоръжението се строи по технология, прилагана за първи път в България

Успешно приключи избутването на предпоследния 20-ти сегмент от платното за София на виадукта, който се изгражда преди тунел "Железница" на автомагистрала "Струма", пътувайки от столицата към Кулата. С това на практика се осъществява премостването между двата устоя на съоръжението.
Виадуктът се строи по иновативна за България технология – потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерното при нея е, че се използва работна площадка за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия. Предстои последният 21-ви сегмент от платното за столицата да бъде избутан към края на октомври. След това строителите ще започнат изграждането на платното за Кулата, като целта е мостовото съоръжение да бъде завършено до февруари 2021 г. Всички строителни работи се извършват без спиране на трафика по Е-79.
Мостът преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за София е с дължина 560 м, а платното за Кулата - 510 м. Височината на съоръжението в различните части е между 10 м и 18 м, а разстоянието между колоните е в порядъка от 45 до 60 м.
Напредва работата и по прокопаването на тунел "Железница" – най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, с дължина около 2 км. Вече са достигнати първите 650 м и в двете тръби от северната страна на съоръжението. От южната страна в тръбата за София са прокопани 765 м, а в тръбата за Кулата – 680 м.
Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно, без почивен ден, като целта е той да завърши през март 2022 г. Тунелът ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. В подучастъка се изграждат площадка за хеликоптери, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.
Проектът за строителството на тунел "Железница" на АМ "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението. Отсечката преди тунела, пътувайки от София към Кулата, в която е и виадуктът е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км. В тази отсечка се изгражда аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79.
Водещи
-
Защо 15 септември е избран за първи учебен ден?
Музика, цветя, балони, много цветни и усмихнати са лицата в училищните дворове – и на ученици,...
15.09 | 18:45
-
ЕК призова Русия и Беларус да спазват изискванията за предупреждение за военни действия
Тя каза това в отговор на въпрос за провеждащите се съвместни учения "Запад 2025", които вече...
15.09 | 18:30
-
Честванията на Деня на независимостта на България: Къде и какво предстои
Националният празник се чества в датата на обявяването на независимостта на Княжество България...
15.09 | 18:15
-
Плугчиева: Франция може да стане епицентър на дългова криза
Прогнозите за Германия също не са никак добри
15.09 | 18:00
Най-четени
-
Премиерът Желязков: Учителите са най-уважаваните хора в нашето общество
По думите му над 20 процента от учителите са под 35 години и това е атестат, че все повече...
15.09 | 10:54
-
Румен Радев горд, че е част от вълнението на първия училищен звънец
Румен Радев завърши речта си с думите: "На добър час".
15.09 | 10:30
-
Радев: Съгласен съм с Борисов, че „Хемус“ ще ни струва двойно, първият път плащанията изтекоха в чували
"Разбира се, че ще ни струва двойно, аз съм съгласен с него, тъй като първият път плащанията...
15.09 | 11:30
-
Алгафари: Митов не трябваше да се опитва да защитава имиджа на МВР
Пиар специалистът Нидал Алгафари заяви: „Румен Петков като кмет на Плевен бе подслушван,...
15.09 | 09:15