28 млн. ще струва системата за е-винетките, ако само АПИ ги продава 05.02 | 13:14
В ЕС доставчиците на услуги получават възнаграждение в размер от 5,6 до 8%, казва Олег Асенов

Инвестиция в размер на около 28 млн. лева е необходима, ако Агенция "Пътна инфраструктура" сама трябва да развие мрежа от 4000 точки за продажба на електронни винетки. Във всеки един пункт е необходима инвестиция от около 7 хил. лева. Това обясни проф. Олег Асенов, началник отдел "Управление на информационните системи и инфраструктура" към "Национално тол управление" пред Нова ТВ. По думите му, за да може един готов търговски обект да бъде свързан, трябва да се развие външна структура за продажба, която не е в проекта на АПИ. Тази външна структура предполага развитието на собствен търговски бек-офис - софтуер, който да свърже системата на АПИ с тези обекти.
Всяка една фирма, която отговаря на Общите условия, които са публикувани на сайта на пътната агенция, може да кандидатства за наш партньор, процесът е отворен за други кандидати, коментира Олег Асенов. Всяка външна търговска система, която иска да се свърже към нашия интерфейс, трябва да инвестира средства и да развие отвореността на системата. Продажбата на електронни винетки не може да се сравнява с електронен магазин. Тук говорим за система за придобиване на права за ползване на пътната мрежа. "7% отиват за търговска реализация, която не е само в посредника, а и за търговско опериране. Отиват и за изграждане на допълнителната инфраструктура, която е необходима, за да се реализира това търговско опериране", обяви Асенов. Консултантът на АПИ Световна банка е дал препоръка процента, който доставчика получава да е в границите до 7 %.
Проф. Асенов посочи, че в разработения бизнес модел на АПИ има три канала за продажби на е-винетки, които в момента се развиват. Единият канал, това са пунктове за обслужване изцяло на АПИ, които по закон ние трябва да развиваме и сме развили на ключови места – входните точки на граничните контролно-пропускателни пунктове и Областните пътни управления. Вторият канал за продажба е така нареченото съвместно опериране, при което всеки един от тези директни партньори е необходимо да направи инвестиция. АПИ предоставя оборудване, но се налага и допълнителна инвестиция от партньора, която е в размер на около 4500 лв.
В страни от ЕС, където има въведена тол система, по същия начин услугите по опериране на пунктовете за продажба са предоставени на доставчици. Тези доставчици получават възнаграждение в размер от 5,6 до 8 %. Като във Франция и Белгия този процент е в горната граница.
От 17 декември, когато стартира продажбата на електронни винетки до момента са продадени 1 млн. 247 хил. винетки, като в периода от 17 до 31 декември се продаваха и хартиени стикери. С около 500 хиляди повече са продадените винетки спрямо 17.12.2017 г.- 31.01.2018 г.
Водещи
-
Голяма част от българите не се интересуват от разхищението на храна, сочат данните от проучване на Европейската комисия
От Българската хранителна банка отчитат тенденция на нарастване на количествата спасена храна,...
21.10 | 17:59
-
Прокурорите: Нападението над магистрат е брутален удар срещу държавността
В официална позиция, разпространена след инцидента, организацията заявява, че случаят е...
21.10 | 17:40
-
Таксите в системата на образованието вече и в евро
Съгласно приетия от Народното събрание Закон за професионалното образование и обучение за...
21.10 | 17:20
-
България застарява: 1.5 милиона души са вече над 65 години
В края на 2024 година хората на 65 и повече навършени години са 1 544 245, или 24% от...
21.10 | 16:45
Най-четени
-
Радев: Управляващите са в парализа и чакат санкциониран за корупция по "Магнитски" политик да ги уведоми дали ще ги има
"Държавата не е детска игра с колички"
21.10 | 13:30
-
Правителството отпусна по 15 000 лева еднократна помощ на законните наследници на загиналите при наводненията в област Бургас в началото на октомври
Решението беше взето по предложение на министъра на труда и социалната политика Борислав...
21.10 | 15:45