7 млрд. инвестиции в пътища за Северна България обещава АПИ 14.03 | 16:55
Това ще засили развитието на региона, отбеляза Георги Терзийски

Близо 7 млрд. лв. ще се инвестират в пътната инфраструктура на Северна България през следващите години. Това съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски на форума "Приоритетна свързаност на Северна България" в Русе, организиран от кмета на Община Русе Пламен Стоилов, в координация с Института за пътна безопасност. С цялостното доизграждане на автомагистрала "Хемус", на проектите Русе - Велико Търново, Видин - Ботевград, обходният път на Габрово и тунелът под Шипка ще имаме пътни комуникации, с които ще се ускори развитието на Северна България и ще се осигури бърза и безопасна пътна връзка между София, Варна, Русе и Видин, заяви председателят на УС на АПИ. Пред участниците във форума Терзийски подчерта, че се работи по подготовката и стартирането на строителството на 134-километровия участък от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново, за които правителството в края на м. г. осигури 1,3 млрд. лв.
Графикът, който сме разработили предвижда до края на април да стартира изграждането на още два участъка от общо 6, на които е разделено цялото трасе. Това са отсечките - от Боаза до пътен възел "Дерманци" и от пътен възел "Каленик" до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч. Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6, които са между пътя Плевен - Ловеч и Русе - Велико Търново, ще бъде изпълнено през 2019 г., а изграждането им ще започне през 2020 г. Целта е строителството на "Хемус" в участъка от Боаза до пресичането с пътя Русе - Велико Търново да приключи до 2023 г. През есента, с близо половин година по-рано от предвиденото по договор, ще завърши изграждането на 10-километровия участък от Ябланица до Боаза, съобщи още Терзийски.
Председателят на УС на АПИ съобщи, че плановете на агенцията са успоредно с АМ "Хемус" да се изпълнява и най-важният проект за област Русе - автомагистралата "Русе – Велико Търново". С изграждането й ще облекчим трафика от Дунав мост и ще повишим пътната безопасност, тъй като първокласният път Русе - Бяла е една от най-натоварените и опасни отсечки в България с висока концентрация на тежки пътни инциденти. След построяването на магистралата броят на пътните инциденти по направлението ще намалеят, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, заяви Терзийски.
Председателят на УС на АПИ посочи, че проектът за магистралата "Русе - Велико Търново", която ще бъде с дължина 133 км, все още е в плен на съдебните процедури. На 30 ноември м. г. ВАС отхвърли внесените жалби по решението за ОВОС, но на 30 януари постъпи касационна жалба, като в законоустановения срок АПИ депозира отговор пред 5-членния състав на ВАС. Очакваме решението на съда и в зависимост от решението имаме готовност тази година да стартираме търгове за 75 км от трасето на магистралата на индикативна стойност 670 млн. лв. без ДДС. Това са участъците Русе – Бяла и обходът на Бяла, съобщи Терзийски. Той заяви, че разработеният график предвижда, ако в следващите месеци стартират обществените поръчки за избор на изпълнители и няма обжалване на процедурите, които да блокират работата, в края на тази или началото на следващата година да има избрани изпълнители и реалното строителство на първите два участъка от Русе - Велико Търново да започне в края на 2020 г. или началото на 2021 г. Така първите 75 км от автомагистралата "Русе - Велико Търново" ще са готови през 2023-2024 г., съобщи Терзийски.
Пред участниците във форума "Приоритетна свързаност на Северна България" председателят на УС на АПИ представи и останалите приоритетни пътни проекти Видин - Ботевград, обходния път на Габрово и тунела под Шипка. Терзийски пожела на организаторите срещата да стане традиционна и през следващите години в Русе да се представя напредъкът при изпълнението не само на пътните проекти, но и привлечените нови инвестиции в региона.
Водещи
-
Малките и средни предприятия ще спечелят най-много от влизането ни в еврозоната
Това коментира министърът на икономиката и индустрията Петър Дилов
08.07 | 20:40
-
Нов протест за запазване на българския лев се провежда в столицата
Демонстрацията е подкрепена от партиите "Възраждане", МЕЧ и "Величие"
08.07 | 20:20
-
Асен Василев: Акцията на Антикорупционната комисия в община Варна е политическа атака
Според него зад нея стои Делян Пеевски и кръгът около него
08.07 | 20:00
Най-четени
-
И ЕП гласува ЗА влизането ни в еврозоната (ОБНОВЕНА)
Финалното решение ще вземат финансовите министри на 27-те държави членки на ЕС в Брюксел след...
08.07 | 13:31
-
Протест срещу въвеждането на еврото (ОБНОВЕНА)
08.07 | 14:00
-
Христо Петров: Всеки вика „Махам се", къде се махаш – в еврозоната се махаш
По думите на Петров, "добро ще има направя, ако поне аз им спестя мащабния икономически анализ...
08.07 | 11:30
-
България, добре дошла в еврозоната!, гласи надписът на близо 30-метров транспарант, поставен на сградата "Шарльоман" на Европейската комисия в Брюксел
Сградата "Шарльоман" е първата от комплекса сгради в Брюксел, издигнати за нуждите на...
08.07 | 11:44