76 на сто от българите заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им 27.03 | 15:30
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати

Българските потребители познават правата си не по-зле от останалите граждани на ЕС, показват данни, представени от Европейската комисия.
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати.
У нас доверие в неправителствените организации за защита на потребителските права имат 41 от участвалите в допитването, докато в ЕС средно доверието е 63 на сто. Мнозинство от 76 на сто от българите и останалите европейски потребители заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им, а 61 на сто (66 на сто в ЕС) вярват в обществените служби за защита на потребителите.
В България доверието в сигурността на нехранителните стоки е 55 на сто, докато средно за ЕС е 72 процента. Наблюдава се слабо доверие в уреждането на спорове за качеството на стоките - 36 на сто от българските потребители и 45 на сто от останалите европейци са на мнение, че споровете може да бъдат успешно уредени извън съда, а 30 на сто (34 на сто в ЕС) вярват, че спорът може да намери решение от съдия.
У нас 83 на сто от участниците са заявили, че в последната година не са имали проблеми със стоките и услугите, които са платили (74 на сто в ЕС). Почти еднакви са отговорите (75-77 на сто), че в последната година потребителите са се натъкнали на лоши търговски практики.
В ЕС двойно по-често (17 на сто) потребителите предприемат действия, когато са недоволни от стока и услуга, докато в нашата страна това правят едва 9 на сто.
Между 7 и 8 процента е делът на европейците (включително българите), които са имали проблем със стока, но не са направили нищо, за да го решат. Най-честата причина да не се предприемат мерки е очакването, че това ще отнеме много време (49 на сто в ЕС и 57 на сто от отговорите у нас), както и че е твърде сложно (25 на сто в ЕС и 39 на сто у нас).
В България 39 на сто се оплакват от увеличаване на цените по дългосрочните договори за доставка на услуги (26 на сто в ЕС), а 36 на сто - от нечестни договорни условия (22 на сто в ЕС). Мнозинството у нас (78 на сто) и в ЕС (75 на сто) казват, че са попадали на скрита реклама в резултати от онлайн търсене.
Водещи
-
След 6 години ремонт, пътят Ботевград – Мездра вече е отворен ОБЗОР
Ще направи ли това пътуването през Северозападна България по-бързо и безопасно.
03.07 | 17:59
-
София: Временни ограничения на движението в три транспортни подлеза ще има поради измиване
От 00:00 часа до 4:30 часа на 8 юли се забранява влизането на пътни превозни средства по бул....
03.07 | 17:40
-
Съюзът на артистите: Искате ли оставката на Тошко Йорданов?
Обезпокоителни изказвания в културната сфера
03.07 | 17:20
-
Безплатно: Над 400 000 софиянци с удължени карти за градския транспорт - как да активирате
Пътниците, които не са имали възможност да ползват своята 24-часова или 72-часова карта,...
03.07 | 17:00
Най-четени
-
Иво Сиромахов публикува нови остри критики към депутатите в социалните мрежи
Призив за премахване на депутатите
03.07 | 11:30
-
Риба балон е била уловена край Севастопол
Най-големият риск идва от токсина в тъканите ѝ, който не се разрушава при готвене и прави...
03.07 | 10:15
-
Оставката на бившия вече съпредседател на "Продължаваме промяната" като депутат ще бъде гласувана
Дневният ред на пленарната седмица предвижда прекратяване на правомощията на Петков като...
03.07 | 09:15