НОИ с важно съобщение към гражданите 08.10 | 12:15
Чрез него се осигурява

Националният осигурителен институт (НОИ) предприема поредната стъпка по надграждане на обслужването чрез предоставянето на надеждни дигитални решения на своите клиенти. Фокусът на промените е поставен върху превръщането на Единния портал за електронни услуги (ЕПЕУ) на НОИ в основна платформа за предоставяне на административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи, пенсии и гарантирани вземания през интернет, съобщават от Осигурителния институт, цитирани от "Фокус".
За тази цел е направена реорганизация в структурата на интернет страницата на институцията, чрез която порталът е изведен на преден план за сметка на достъпните паралелно с него в рубрика "Е-услуги и справки" приложения. Новото наименование на рубриката е "Единен портал за електронни услуги", като освен входът към платформата, в нея са публикувани Ръководство за ползване на портала и Съответствие между съдържанието на "Е-услуги и справки" и това на ЕПЕУ.
Предвижда се до края на годината ползваните досега електронни услуги поетапно да бъдат изведени от експлоатация, като след това достъпът до всички електронни услуги и справочна информация ще се осъществява единствено през ЕПЕУ.
Единният портал за електронни услуги на НОИ беше внедрен през март 2024 г. Той консолидира всички съществуващи в института платформи и уеб-приложения за предоставяне на административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи, пенсии и гарантирани вземания.
Чрез него се осигурява:
– достъп до Електронно осигурително досие, в три тематични части, съдържащо справочна информация за осигурени лица, осигурители, самоосигуряващи се, получавани обезщетения и пенсии. Необходима е само автентикация чрез всяко от наличните средства за електронна идентификация – ПИК на НОИ, ПИК на НАП и всички видове КЕП и не се изисква регистрация и/или въвеждане на допълнителни данни;
– заявяване от страна на потребители в различно качество на електронни услуги, организирани в Каталог на услугите на НОИ. Необходима е автентикация и еднократно въвеждане на електронна поща за контакт при извършване на услугата в автоматично създаден профил на потребителя;
– достъп до портали за подаване на данни от задължени лица.
Това включва:
Интегрирана система за електронен обмен на документи и данни с НОИ (подаване на данни с удостоверения №9, 10 и 11 по Наредба за паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване); Електронен регистър на болничните листове и решенията по обжалването им и Е-протокол за профилактика и рехабилитация. Използва се заложена в порталите автентикация.
Водещи
-
Красотата заля с 800% Пазарджик. Следва България
Да беше мор, да беше чума, а то - избори в предимно ромски секции
13.10 | 21:00
-
Каримански: Нетните инвестиции за последните няколко месеца не са положителни
Разходите в бюджета влизат в едно такова увеличаване, което може да се сравни с принципа на...
13.10 | 20:45
-
МП предлага: Солена глоба и затвор за незаконно изхвърляне на отпадъци
Ангажиментът за криминализирането беше публично оповестен от министър Георги Георгиев
13.10 | 20:15
Най-четени
-
Транспортният министър: Няма смисъл да лепим стикери по стъклата на колите. Край с това
По думите му след премахването на лепенките за винетки, сега идва ред и тези за технически...
13.10 | 12:45
-
След ужаса в Елените: Германски гражданин разкри основната причина за бедствието
След бедствието в черноморския курорт Елените собственици на апартаменти в хотел "Негреско" са...
13.10 | 09:30
-
Ракията и кръвното налягане – как влияе върху него?
Имайте предвид обаче, че коментираме консумацията на 30 гр. ракия, а не на 3 литра
13.10 | 12:15