Amazon сваля цените на Kindle срещу съгласие за рекламно присъствие 13.04 | 10:23

Компании ще брандират фонове за екрана на устройството

От Нели Минчева

Американската компания Amazon обяви ново понижение на цените на електронния си четец Kindle, като новият модел на устройството ще струва 114 долара спрямо досегашните 139 долара, предава АФП.

Наречен "Kindle със специални оферти", новият модел на четеца е идентичен с най-икономичния модел от гамата, но предлага различни възможности за реклама, излъчвана като фон или в долната част на екрана.

Този нов модел ще излезе на пазара в САЩ на 3 май.

Сред рекламодателите, за които са разработени специални фонови екрани, които ще вървят с по-евтиния Kindle, са Procter & Gamble, популяризираща козметичната серия Olay, Visa и Buick.

Amazon ще даде възможност на потребителите да гласуват на специално създаден за целта сайт за най-предпочитания от тях рекламен екран, както и дават мнение какъв рекламен фон биха желали да видят в бъдеще.

Според рекламни специалисти новата тактика за продажба на Kindle може да се окаже добра алтернатива – предлагане на по-ниска цена на устройството за потребителите за сметка на повече приходи от рекламодатели. Според немалко проучвания интернет потребителите, които са потенциалните купувачи на електронен четец, са склонни да гледат и "изтърпяват" повече реклами, стига да получат по-ниска цена за конкретен продукт.

Остава да стане ясно дали това ще важи и в съвременната IT битка – сред производителите на таблетни устройства.

Kindle, чието първо поколение се появи през 2007 г., се изправя пред все по-ожесточена конкуренция, която включва не само четците на Sony и на веригата книжарници Barnes & Noble, но също и хитовия таблет на Apple – iPad, и всички компании, впуснали се в разработването на сходни устройства.

Водещи

Най-четени