BMW и Great Wall ще произвеждат заедно MINI на ток в Китай 12.07 | 15:15

Двете компании подписаха споразумение за създаване на джойнт венчър

От iNews.bg

BMW Group и китайският производител Great Wall Motor подписаха споразумение за производството на електрически автомобили MINI в Китай от 50:50 Joint Venture. В рамките на събитие за автономното и свързано шофиране в Берлин с участието на министър-председателя Ли Къцян и федералния канцлер Ангела Меркел BMW Group и Great Wall Motor се споразумяха за основаването на новия Joint Venture "Spotlight Automotive Limited" за разработката и производството на електрически автомобили в Китай. Освен електрически автомобили MINI този Joint Venture ще произвежда и електромобили за Great Wall Motor. Основаването на новата компания подлежи на одобрение от съответните китайски власти и приключване на процедурата за търговската регистрация. Съвместната компания ще е базирана в провинция Дзянсу, където партньорите съвместно ще изградят най-модерна производствена мощност.

Производството на бъдещите напълно електрически автомобили на MINI в Китай, най-големият световен пазар за електрическа мобилност, е централен елемент на стратегическото развитие на MINI в рамките на стратегията на NUMBER ONE > NEXT на BMW Group. Тази стъпка следва подписаното на 23 февруари 2018 година писмо за намерение. Заедно със старта на производството на първото напълно електрическо MINI в основния завод на марката в Оксфорд това е друга важна стъпка в посока електрическото бъдеще на марката MINI. "С настоящото споразумение издигаме сътрудничеството между Китай и Германия на ново ниво", каза по време на церемонията на подписването Харалд Крюгер, председател на борда на директорите на BMW AG. "Това стратегическо сътрудничество е категорична Win-Win ситуация за BMW Group и Great Wall Motor. По този начин ние подкрепяме амбициозните планове на Китай за развитие на електрическата мобилност и за намаляване на емисиите в пътното движение", допълни Крюгер.

Споразумението за Joint-Venture е подписано от Уей Дзиендзюн, основател и председател на борда на директорите на Great Wall Motor, и от Клаус Фрьолих, член на борда на директорите на BMW AG, отговарящ за разработките. "Силите и компетенциите на двете компании се допълват превъзходно", каза Фрьолих. "С нашия опит като пионер и пазарен лидер в областта електрификация, както и успешните постижения на Great Wall Motors в ефективната индустриализация ние заедно ще допринесем за развитието на най-големия пазар за електрическа мобилност в света", допълни Фрьолих. "С нашия споделен подход можем бързо да постигнем мащабност на производството и да повишим ефективността в силно конкурентния сегмент на компактните електрически автомобили."

"Подписването на настоящото споразумение отваря една нова глава в китайско-германското сътрудничество", каза Уей Дзиендзюн. "Общото между Great Wall Motor и BMW Group е техният ангажимент към популяризирането на автомобилите с електрифицирано задвижване. С общите сили на тези партньори новото съвместно предприятие ще ускори навлизането на електрическите автомобили", допълва Уей.

BMW Group е твърдо решена да продължи успешното сътрудничество с установената дистрибуторска структура и каналите за дистрибуция в Китай и не планира да изгради допълнителна дилърска организация в Китай за бъдещи електрически автомобили MINI от това съвместно предприятие. Съвместното предприятие е съсредоточено върху доставката, разработването и производството на електрически автомобили за китайския пазар.

Както бе обявено, BMW Group ще продължи да разширява своето изключително успешно съвместно предприятие BMW Brilliance Automotive (BBA) в Китай с партньора си Brilliance. През последните години BBA се превърна в крайъгълен камък за успеха на марката BMW на нейния най-голям пазар. През 2017 г. на клиентите в Китай са доставени около 560 000 автомобила BMW – повече, отколкото общо на следващите два най-големи пазара САЩ и Германия. Две трети от всички продадени автомобили в Китай са произведени от BBA през миналата година. През 2017 година Китай е четвъртият по големина пазар за MINI с продадени около 35 000 екземпляра. Това подчертава допълнителния глобален потенциал на марката, който в момента се подпомага значително от съвместното предприятие с Great Wall Motor.

Успешната стратегия зад продължаващото разширяване на глобалната производствена мрежа на BMW Group следва ясното правило: производството следва пазара. Това означава, че увеличаването на производството в нашите най-големи пазари няма да доведе до съответно намаляване на производството в други заводи. В случая става обратното: въпреки че например производството на BMW в Китай и САЩ се е увеличило значително между 2007 и 2017 г., през този период производството в Германия също се е увеличило с близо една четвърт до около 1,15 милиона автомобила годишно. Подобна стратегия за разширяване може също значително да ускори развитието на марката MINI, без да поставя под въпрос ангажимента на BMW Group в Обединеното кралство, където компанията направи значителни инвестиции.

Водещи

Най-четени