Ford Fiesta е най-продаваният автомобил за 2011 у нас 26.01 | 17:20

За лична кола най-много си купуваме Opel

От Ивелина Георгиева

8% ръст в продажбите и 1851 нови автомобили Ford са продадени за 2011 година. Това отвежда марката на първо място по продажби за изминалата година, каза за iNews Александър Костадинов, директор маркетинг и продажби в "Мото-Пфое", позовавайки се на статистика от КАТ.

Лидерът сред най-продаваните модели Ford е Ford Fiesta с 800 продадени бройки за 2011 г. След него са моделите Ford Focus и Ford Transit.

Като цяло "Мото-Пфое" отчита ръст в продажбата и на другите три марки, които продава – Volvo, Jaguar и Land Rover. За 2011 г компанията е продала 206 автомобили Volvo, 19 автомобили Jaguar и 140 Land Rover.

Положителното явление за компанията е ръстът на продажбите на Land Rover и Jaguar, което няма как да не ни даде оптимистично начало и за настоящата 2012 г, заяви управителят на "Мото-Пфое" Димо Николов.

98% от по-заможните българи притежават автомобил, а 72% всеки ден използват колата си. Това показват данни от социологическо проучване, поръчано от "Мото-Пфое България". Проучването включва 1000 души, които имат два пъти по-големи доходи от средните за страната, тъй като те могат да си позволят закупуването на нов автомобил. Сред тях преобладават хората с висше образование и повечето от тях работят като служители в големи компании или са собственици на фирми.

80% от запитаните използват един автомобил, а 15% от тях два автомобила. Личен автомобил имат 85% от анкетираните, докато с повече от един са 9%.

На първо място сред притежаваните марки лични автомобили от едно семейство се нарежда марката Opel, следвана от VW, Renault, Ford и Audi, посочи Ангел Костадинов. 12,3% от запитаните са посочили, че личната им кола е Опел, а 11,9 карат VW.

Ford се нарежда на 4-то място сред марките автомобили, които едно семейство притежава в България, но пък марката изпреварва всички масови автомобили в категорията отредена за най-практична кола.

Сред премиум марките като най-силен и безопасен автомобил хората са определили Volvo, следвано от BMW и Audi.

Само 15% от запитаните в проучването притежават висок проходими автомобили, като лидер сред тях са Toyota, Mitsubishi, Mercedes и Land Rover.

Най-предпочитаната спортна кола сред премиум марките е Jaguar, след нея са BMW и Audi.

Волво е на първо място по съотношение на предлагано цена и качество.

Обществените нагласи са, че марките Mercedes и BMW са най-предпочитани и карани от хората, които действат сивия сектор т.е от мутрите, посочи Александър Костадинов.

35% от запитаните възнамеряват да си купят автомобил в близките една-две години, като 24% от тях са посочили, че биха си закупили чисто нова кола. Според Костадинов това е много добър показател, а пазарът на автомобили определя до голяма степен развитието на икономиката.

Проучването на "Мото-Пфое" показва, че в България има значителен брой луксозни автомобили, тъй като премиум марките Audi и Mercedes са на 5-то и 7-мо по притежание у нас.

Песимизмът на пазара идва от драстичното увеличение на покупката на стари автомобили, които са внесени с първа регистрация у нас. Само за миналата година техният брой е 200 хиляди, показва справка на КАТ.

Внасянето на тези коли в страната е една от основните причини за силно замърсения въздух у нас, коментира Александър Костадинов. Той добави, че повечето от тях са много стари, разходът им на гориво е много голям и изхвърлят много повече отработени газове. Освен това държавата губи значително от тази порочна практика, тъй като за тях не се плаща ДДС и това са пропуснати данъци, които не влизат в хазната, обясниха от автомобилната компания.

"Пътят, по който трябва да върви държавата, е ограничаване на силно замърсяващите и стари автомобили", посочи маркетинговият директор на "Мото-Пфое".

От компанията се надяват, че 2012 година ще бъде много по-добра от 2011 година и очакват ново увеличение на продажбите.

През миналата година компанията отбеляза 20 години от създаването си.

Водещи

Най-четени