АПИ: Парите, заделящи се за пътища – за ремонти и ново строителство – са крайно недостатъчни 30.06 | 11:00
По отношение на АМ „Хемус“ и тунел „Витиня“, Апостол Минчев отбеляза, че там проблемът се касае от самото изграждане и се мине през поддръжката

За съжаление няма достатъчно пари за ремонти. Това заяви категорично председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Минчев в ефира на БНТ. Според него средствата, които се заделят за пътища – за ремонти и ново строителство – са крайно недостатъчни.
"Това, което се заделя за пътища в последните 15 години е в пъти по-малко от необходимите средства", посочи Минчев. По думите му за пътищата може да се направи много за в бъдеще, но по настоящем средствата са недостатъчни.
"Проблемите с ремонтите на АМ "Тракия" са няколко – организационни, некачествено изпълнение, дължащо се на неспазване на технологии и материали, които не са съгласувани с АПИ и затрудненията, идващи от временните метеорологични условия", отбеляза Минчев и посочи, че гаранцията за ремонтите на АМ "Тракия" е 2 години, като се надява да бъдат надхвърлени сроковете. "Възможно е да се мисли в тази посока, но това е много дълга тема и трябва да се работи по нея за в бъдеще", добави Апостол Минчев.
"Гаранциите е възможно да бъдат и повече, но в зависимост от това за какво се говори. Ако се говори за ново строителство гаранциите са повече от две години", поясни той.
По отношение на АМ "Хемус" и тунел "Витиня", Апостол Минчев отбеляза, че там проблемът се касае от самото изграждане и се мине през поддръжката. Изграждането било през доста занижени критерии и изисквания, а поддръжката била много козметична.
"Към момента няма притеснения, но това, че непрекъснато ще се изискват специална грижа тунелите е факт. В рамките на тази ин хаус поръчка, осъществена за строителството на АМ "Хемус" имало много смущаващи неща", поясни шефът на АПИ.
Той изтъкна, че промяната е по искане на "Автомагистрали", като тя е технически много спорна. "Промяната е връхната конструкция на съоръженията и един от тунелите на магистралата бил превърнат в траншеен изкоп. Това е техническа недомислица и това, което би следвало да бъде направено е експертиза на високо ниво за това дали тази промяна е разумна или не е", посочи Минчев.
Във връзка с проверките в ТОЛ системата, Апостол Минчев заяви, че системата е част от цялостната пътна картинка в България. "За съжаление нещата не са изрядни като се започне още от софтуера, събирането на таксите и от най-високо ниво един куп от пътищата, които трябвало да бъдат в тол системата, но са извадени", допълни шефът на пътната агенция. "За да работи както трябва тол системата, трябва да се коригира и да няма политически чадър над нея, а да се остави на професионалисти, които знаят какво правят и какво търсят", категоричен бе той.
Водещи
-
Как политическите партии реагираха на решението на КС
13.03 | 21:00
-
„Величие“ влиза в парламента с 10 депутати, реши ЦИК
Ето кои са те, вижте и новото разпределение на мандатите
13.03 | 20:45
-
Иво Христов: Най-печалното е, че Европа поема курс към милитаризация и война
По думите му Зеленски е зависима фигура, той е креатура на старата американска администрация,...
13.03 | 20:30
-
Томислав Дончев: Кабинетът е изпратил на ЕК 3 списъка с проекти по ПВУ - бял, сив и черен
Държавата може да осъществи 65 -70 процента от проектите, заложени в Плана за възстановяване...
13.03 | 20:15
Най-четени
-
Партия „Величие“ влиза в Народното събрание
Това се случи на заседание на Конституционния съд, на което два часа съдиите заседават по...
13.03 | 13:10
-
Парламентът избира управител на Националната здравноосигурителна каса
Единствен кандидат за шеф на Касата е издигнатият от ГЕРБ-СДС доц. Петко Стефановски, а...
13.03 | 08:59
-
Радев: Начинът на гласуване трябва кардинално да се промени
Много внимателно и без бързане трябва да се осмисли изборното законодателство, каза...
13.03 | 14:45