„Световният” стана по-елегантен и комфортен 27.08 | 10:09

Новото Mondeo изненадва със страхотна возия и поредният EcoBoost

От Кристиан Костурков

В последните години едва ли не всеки вече е наясно с идеологията на Ford да предлага едни и същи модели на всички пазари по света. Преди 20-ина години обаче все още не беше така. Нито пък марката го беше обявила. Ако човек обаче проследи историята на автомобилния производител до 1993 г. ще види, че зародишът на на тази идея се крие там. Точно преди 22 години Ford извади на пазара напълно нов модел от високия клас. И явно неслучайно го нарече Mondeo. Днес автомобилът вече се е наложил стабилно и продължава да печели фенове. А и като изключим Fiesta и легендарният лекотоварен Transit, който наскоро навърши 50, от 1993 г. Mondeo е единственият модел на марката, който остава със същото име.

Днес вече хората по света виждат по улиците последното четвърто поколение на Mondeo. Включително и у нас колата бързо се наложи и все по-често се среща по улиците и пътищата. След 3 дни зад волана на този автомобил смея да твърдя, че знам защо. Автомобилът наистина оправда очакванията ми, макар да си бях поставил доста такива. 

Относно външният дизайн, личната ми оценка е, че от Ford са се справили отлично. Колата отговаря на новите екстериорни тенденции на марката и притежава всички характеристики на последните модели. Това в особена степен важи за предницата, където са налице новата трапецовидна решетка, сплесканите и издължени фарове и цялостната агресивна визия. Отстрани обаче линиите стават по-меки и автомобилът вече изглежда доста по-елегантно и стилно. Точно като за представител на класа си. Отзад отново получаваме малко по-агресивна визия, но не чак толкова като при предницата. В същото време, ако се загледаме в задните светлини, като че ли откриваме тънък намек от предишното поколение Mоndeo. Те сякаш ни намигват и искат да ни кажат: "Виждаш ли? Станал съм много по-готин, но не забравям корените си”.

1557353

Най-голямото предимство на новото Mondeo обаче е вътре в купето. Когато човек се качи за първи път, вижда едно наистина огромно пространство, в което има място за всички и всичко. С тестовия автомобил предприех пътуване от близо 1000 км, а с мен имаше още четирима пътници. Съответно през цялото време на задната седалка се возеха трима. И през целия път абсолютно никой от тях не поиска да спрем да се разтъпче или пък да се е оплаче, че нещо му е тясно, или пък, че с още двама отзад е неудобно. Мисля, че това е достатъчно показателно колко е широк и комфортен всъщност новият Ford Mondeo.

Абсолютно същото важи и за предните седалки и шофьорското място. На мен и на навигатора пътуването и колата също много ни харесаха. Кокпитът ми допадна особено с липсата на кой знае колко бутони по централната конзола, където пък имах 8-инчов цветен тъчскрийн, чрез който се осъществява командването на множество от системите и екстрите в автомобила. За сметка на това воланът пък беше оборудван с повечко бутони, чрез които се борави с инфоразвлекателната система, борд компютъра, темпомата, Bluetooth-а, гласовите команди, които Mondeo приема и др. Те обаче са разположени изключително подходящо и не ми трябваше кой знае какво разучаване, а и нямах време за такова, защото веднага след качването си в автомобила потеглих на дълъг път.

След всичките километри останах с отлични впечатления и от пътното поведение на новото Mondeo. Колата се държи много стабилно на пътя дори и при високи скорости. Доста ми допадна и в завои, където се е "хванала” здраво за асфалта въпреки големите си размери. Дори и за момент пък не съм усетил Mondeo да напомня т.нар. "кораби”. В същото време обаче по-стегнатото му поведение не влияе по никакъв начин на комфортната возия.

1557416

Още преди да се кача в автомобила бях настроен да изпитам качествата на новия 1.5-литров бензинов EcoBoost, който е новост при Ford-овете. Макар и да беше съчетан с турбокомпресор и предпочитаната от мен ръчна скоростна кутия. Честно да си призная бях до известна степен скептично настроен за двигател с толкова малка кубатура в толкова голям автомобил. Въпреки това обаче очаквах и приятна изненада, което вече ми беше сервирал неколкократно през последните години 1-литровият EcoBoost, за който също смятах, че е прекалено малък за Focus. Историята отново се повтори. 1500 кубиковият мотор, който предлага 160 к.с. мощност и 240 Нм въртящ момент, се справи блестящо с изтеглянето на голямото купе и петимата пътници и багажа им в него. Определено опроверга леките ми притеснения, че ще е прекалено малък за този автомобил. Смело мога да кажа също, че това е оптималният избор за мотор при новото Mondeo, освен в случай, че бъдещият му собственик е фен на дизелите или пък си пада по суперспортното каране. С този мотор колата си се движи отлично, не страда от липса на добро ускорение, а още по-хубавото е, че никак не е лакома. След близо 1000-та км каране предимно по магистрала и то със пълна с пътници и багаж кола, Mondeo отчете разход на бензин от 5.9 литра на 100 км. Е, заводските данни са за 4.6 на сто извънградско, но те нито се пресмятат при пълен автомобил, нито при постоянна скорост от 120-140 км/ч.

1557354

Оборудването на колата също беше на ниво. Все пак говорим, първо, за висок клас автомобил и второ, за ниво Titanium, което е високото при Ford. Освен задължителните като двузонов климатроник, ABS, електрически стъкла и огледала, бордкомпютър и т.н., това Mondeo имаше и въздушни възглавници буквално навсякъде, включително и за коленете на водача (общо 9 на борй), асистент за аварийно спиране, ако шофьорът не успее навреме, система за контрол и коригиране на отклоненията на колата при страничен вятър или неравности по пътя, електрическа ръчна спирачка, темпомат, система за подпомагане на потеглянето по наклон, адаптивни LED фарове със завиване, регулируеми в 2 посоки подглавници за задните места и още много други. С всичките тези екстри екземплярът у нас се продава срещу 55 580 лв. с ДДС. Базовата цена на автомобила, който е оборудван със същия двигател 1.5 EcoBoost пък е 43 900 лв. с данъка. Освен това Mondeo се предлага и с 5 години гаранция без ограничение на пробега.

Водещи

Най-четени