Mokka, моля! И по-бързо! 27.05 | 15:00
Модерният кросоувър на Opel впечатлява с интелигентни екстри и разход на гориво
Кафето е култова напитка за огромно количество хора оп света и то от векове насам. Истинските арабски сортове пък са издигнати в култ. Когато чуят думата "мока”, заклетите кафеджии буквално настръхват. Подобно чувство може да предизвика и компактният кросоувър Opel Mokka, който далеч не без дълбок замисъл е наречен на този сорт кафе.
Още при появата си преди 2 години автомобилът показа, че има всички шансове да се добере до върховете в своя клас. Само за първите месеци поръчките заваляха, набъбнаха до няколко десетки хиляди и дори на Opel се наложи да открие нови производствени линии в няколко завода, за да успее да покрие търсенето на модела. Дори и на нашия пазар, който още е доста далеч от нивата на европейския, автомобилът бързо се наложи, стана разпознаваем и човек лесно може да засече някой екземпляр по пътищата.
При първия поглед към колата ясно личат абсолютно изчистените линии. Въпреки че модел от този клас е новост за Opel, очевидно дизайнерите от Рюселсхайм не са се подвели по модата от последните години градските кросоувъри да бъдат възможно най-екстравагантни. Така при Mokka забелязваме тоталната липса на "кифленската” натруфеност на някои от конкурентите, излезли на пазара по времето на модела на Opel. В същото време обаче колата изглежда абсолютно адекватно на съвремието, а паралелно е и типичен представител на последните поколения Opel. Феновете на марката пък логично оприличават Mokka на по-малка сестричка на Antara. И наистина по външен дизайн основните линии на голямото SUV са запазени и при компактния кросоувър.
Mokka е доста комфортна отвътре. На предните седалки спокойно се возят двама мъже, дори и от по-едрите екземпляри. Задължително трябва да отбележа и леката промяна, която е претърпял подлакътникът на шофьорската седалка. Той е закрепен за облегалката, подвижен е и може да бъде вдиган при необходимост. По-важното е обаче, че спрямо първоначалните версии на Mokka подлакътникът е претърпял изменение във формата, която вече е по-силно съобразена с анатомията на дясната ръка и резултатът е по-голямо удобство.
Комфортът на задните места също е на ниво. Много важно е да се отбележи, че съчетанието между по-високо разположените седалки и по-голямото разстояние от предните седалки гарантират почти нулева възможност пътниците отзад да се чудят как да си свият коленете, за да не "ръгат” в гърба шофьора и "навигатора”. На ширина "пейката” на Mokka също има отлични показатели. Въпреки че е по-скоро градски модел, дълго пътуване не би причинило дискомфорт на никого.
От своя страна багажникът на автомобила предоставя достатъчно пространство за куфари и сакове, за да няма никакви пречки. Ако решите да тръгнете на дълъг път с компания, до покривалото имате на разположение 365 литра за багаж. Ако пък трябва да превозите по-обемист товар, сгъвате задните седалки и проблемът е решен, тъй като вече имате на разположение 1372 литра свободен обем.
Добро решение за икономия на пространство е и багажникът за велосипеди FlexFix. Тази хитра джаджа по принцип се крие в задната броня на Mokka. С издърпването на лостче в багажника обаче излиза нещо като чекмедже и върху него вече могат да се закрепят велосипедите. Така можете да отидете на велопикник без изобщо да се притеснявате как да прекарате колелетата или пък да си търсите специалните за целта багажници.
Като всеки кросоувър и Mokka може да разчита на задвижване на четирите колела. В случая обаче тестваният от мен модел беше от версиите само с предно предаване. На практика липсата на допълнителното интелигентно задно задвижване не играе никаква роля, тъй като колата се справя достатъчно добре и без него. Е, стига да не ви се налага често да използвате кални черни пътища или пък зимата да имате навика да ходите на ски по отдалечени и не добре поддържани и почиствани пътища. В такива случаи вероятно опцията за задвижване на четирите колела ще бъде от полза. Но и без нея колата се държи достатъчно добре при всякакви пътни условия и в никакъв случай не бих казал, че нещо й липсва в пътното поведение. А и при версиите само с предно предаване ще се икономиса и малко гориво.
Разходът е друго нещо, което впечатлява при тази Mokka. Колата беше оборудвана с 1.4-литров бензинов турбомотор с мощност от 140 к.с. и 200 Nm въртящ момент. Който, макар и някои хора все още да гледат леко скептично към мотори с толкова малък обем, поставени в такъв автомобил, се справя отлично както с изтеглянето на купето, така и с разхода на гориво. Динамика не може да се каже, че липсва, но пък консумацията на бензин е забележителна. Не за първи път карам Opel с този двигател и винаги съм бил впечатлен от разхода му. Но в случая очаквах да бъде малко по-лаком поне заради по-високата кола и съответно по-голямото й челно съпротивление. Оказа се обаче, че съм бъркал. След около 600 км пробег по всякакви включително около 300 от тях по магистрала, компютърът показваше среден разход от 7.4 литра на 100 км. И то при положение, че според заводските данни трябва да ми покаже 6.9 на 100. Освен това тази Mokka беше оборудвана и с 6-степенна автоматична скоростна кутия. А всеки шофьор е наясно, че с такава колите харчат малко повече от аналозите с ръчни предавки.
В България базовата версия на Mokka се продава срещу 32 310 лв. с ДДС. Тестваният от мен модел е по-скъп, тъй като беше оборудван с доста сериозно количество екстри като климатроник, подгряване на седалките и на волана, преден и заден парктроник, инфоразвлекателната система InteliLink с навигация, автоматични фарове и чистачки, багажникът за велосипеди FlexFix, автоматична скоростна кутия и много други.
Водещи
-
Арестуваха българка във Виена за шпионаж в полза на Русия
Тя е на 48 г. и е живее от около десет години в Австрия
21.12 | 18:00
-
"Коледен автобус" ще радва столичани
21.12 | 17:20
-
Киселова: В последните дни има усилия за правно-политически провокации
Министър-председателят е в много тежка ситуация, защото не е подкрепен нито от НС, нито от...
21.12 | 17:00