Nissan Juke Nismo RS: Не остава незабелязан 18.09 | 13:38
„Градският хулиган” разбива представите за съвременни технологии

Преди пет години, когато Nissan предприе смелата стъпка да пусне на пазара един необичаен автомобил със супер нестандартен външен вид и то в клас, който тепърва се налагаше на пазара, скептиците бяха много. Само за няколко години обаче той успя да се наложи и да докаже, че идеята е била отлична. Това може да се забележи дори и в България, където новите автомобили по улиците не са често явление. Въпреки това обаче едва ли има шофьор, който редовно да не се натъква по улиците и пътищата на тази все още странна за някои кола – Nissan Juke. Дори и днес, ако се проведе анкета, вероятно отговорите на въпроса "Харесвате ли Juke?” ще бъдат в двете крайности. Той ще е или много харесван, или много мразен. Но явно това също играе в полза на този автомобил. Честно да си призная аз бях от хората, които не бяха фенове на колата. Но след няколко дни зад волана й коренно промених мнението си. Или по-точно тя сама ми го промени.
Още след потеглянето си изпитвах странно чувство заради нетрадиционните форми на автомобила. Особено като погледна напред и там тези нестандартно издадени полуфарове, заедно с издутините на предния капак и калниците, ми създаваха нестандартното чувство, че не мога да се ориентирам с габаритите на този иначе не кой знае колко голям автомобил. Същото чувство изпитвах и при първите паркирания и маневри в подземен гараж. Та в тази връзка започна и промяната на мнението за колата. Juke Nismo RS е снабден с т.нар. функция "птичи поглед” – система от камери, разположени от четирите страни на колата, чрез които на дисплея на централната конзола шофьорът вижда абсолютно всичко, около което маневрира и така рискът да закачи в нещо колата е сведен до нула. Естествено, ако целта не е именно да бъде одраскана.
Не след дълго тотално забравих за проблема със странните форми на Juke. Че даже започнаха и да ми допадат. Друго нещо, което много ми се понрави в оборудването на автомобила, беше начинът, по който от Nissan са решили системата за следене на автомобил в мъртвата зона, където шофьорът трудно ще го види. При повечето коли лампичката, която светва при появата на някого в тази зона, обикновено се намира в крайния ъгъл на страничните огледала. Така, ако шофьорът ще разчита на тези сигнали, може да ги забележи само, ако в този момент гледа във въпросното огледало. Да, но при Juke това е много по-лесно. Просто сигналните лампи на системата са вътре в купето върху триъгълното панелче в най-предната част на прозореца. Освен това са и по-големи. Така дори и шофьорът да кара разсеяно гледайки само напред, няма как светлинния сигнал да не се набие в периферното му зрение. Много хитро измислено.
Друго изключително положително свойство на Juke Nismo RS е задвижването на четирите колела. Освен, че е много практично при по-спортно каране в завои, по мокри или заснежени и заледени пътища, японците са дали на шофьора сам да избира режима на задвижване – нещо, което все по-рядко се наблюдава в съвременните 4х4 автомобили. Колата е оборудвана с бутон, чрез който човек сам определя дали да разчита само на предно предаване (и да пести гориво), дали да са активирани и четирите или пък да се довери на най-добрия вариант при споменатото вече спортно каране с повече завои – 4WD-V. Четириколесното задвижване разполага с прекрасната система за разпределяне на въртящият момент не само между предна и задна ос, но и между ляво и дясно задно колело, като в завой дава много по-голяма тяга към задното външно, така че колата да бъде още по-стабилна, а същевременно да няма и недозавиване. Паралелно с това на дисплея на арматурното табло има и стилизиран символ, който показва едновременно кои колела имат или съответно нямат сцепление и към кои се подава повече тяга.
Естествено един спортен автомобил с претенции не може и без съответния двигател. Juke Nismo RS е оборудван с 1.6-литровия DiG-T мотор, който допълнително е "пипнат” от инженерите, за да получи мощност от 214 к.с. и 250 Нм въртящ момент. Агрегатът се справя отлично със задачата да "извади на светло” спортните характеристики на автомобила.
Двигателят в Juke Nismo RS се предлага в комбинация с автоматичната Xtronic трансмисия, която разполага с 8 степени. Най-хитрото нещо при нея е, че в автоматичен режим никога и при никакви обстоятелства няма да усетите смяната на предавките и характерното "придръпване” в този момент. Същевременно обаче, като един уважаващ себе си спортен автомобил, Juke Nismo RS разполага и с "пера” на волана за смяна на предавките. Което е изключително хубаво нещо при по-агресивно каране.
Освен да избира сам варианта за задвижване на колелета, в този автомобил водачът разполага и с три режима за шофиране. При Normal колата сама намира баланса между икономия и динамика. В момент на повишен адреналин функцията Sport "изцежда” максимума от двигателя, а паралелно променя и настройките на окачването и волана за още по-надъхващи усещания. Ако пък идеята е да се пести гориво, на помощ идва режимът Eco. Превключването между трите става много лесно – с бутоните на панела за управление на настройките на колата, а същевременно и на климатика, разположен в долната част на централната конзола. Също така той е оборудван и с дисплей, който при активиране на D-Mode, показва по избор на шофьора моментните данни за въртящият момент, компресията в турбината и т.н. В същото време системата запазва и данни за пътуването, така че след приключването му може да се проследи какво е било поведението на автомобила и на "задкормилното устройство”. Естествено разходът на гориво зависи най-вече от последното. При мен той беше 11.4 литра на 100 км, като той беше постигнат по абсолютно всякакви пътища – градски, извънградски, магистрали и най-вече в режими Sport и Normal (едва ли някой би заложил на Eco точно в този автомобил, освен, ако резервоарът е към края си, а портфейлът – празен).
Всички готини неща не може да не бъдат "опаковани” подобаващо. Затова от Nismo са се постарали и с външния вид на своето творение. Което не е особено лесно при така или иначе доста атрактивната визия на Juke. Изпробваният от мен автомобил беше основно в бяло, в комбинация с бордо, черно и графит. Спортното му излъчване беше подчертано от 18-цоловите алуминиеви джанти в цвят графит, под тях се виждат червените спирачни апарати, по-широки калници, задно крило над вратата на багажника, странични огледала в цвят бордо с автоматично прибиране, почти непрекъсната линия в същия цвят, която обикаля целия автомобил в долната му част, включително страничните спойлери, нови по-спортни брони в бяло и черно, затъмнени задни стъкла и т.н.
Спортният характер на Juke Nismo RS продължава и в купето. В него откриваме спортни кожено-велурени Recaro седалки (много удобни), в които отново виждаме съчетанието между цветовете графир и червено. Колата разполага още със спортен кожен волан с червени шевове, алуминиеви педали, тапицирана с велур и отново с червени шевове козирка над арматурното табло, изцяло червен оборотомер и др. Автомобилът разполага с огромен куп екстри и глезотийки.
Естествено всичко това си има и цена. У нас Nissan Juke Nismo RS се продава срещу 59 640 лв. с ДДС. Изпробваният от мен модел с всичките му екстри пък струва 63 390 лв. с налога. Автомобилът има гаранция от 5 годи или 150 хил. км.
Водещи
-
Голяма част от българите не се интересуват от разхищението на храна, сочат данните от проучване на Европейската комисия
От Българската хранителна банка отчитат тенденция на нарастване на количествата спасена храна,...
21.10 | 17:59
-
Прокурорите: Нападението над магистрат е брутален удар срещу държавността
В официална позиция, разпространена след инцидента, организацията заявява, че случаят е...
21.10 | 17:40
-
Таксите в системата на образованието вече и в евро
Съгласно приетия от Народното събрание Закон за професионалното образование и обучение за...
21.10 | 17:20
-
България застарява: 1.5 милиона души са вече над 65 години
В края на 2024 година хората на 65 и повече навършени години са 1 544 245, или 24% от...
21.10 | 16:45
Най-четени
-
Радев: Управляващите са в парализа и чакат санкциониран за корупция по "Магнитски" политик да ги уведоми дали ще ги има
"Държавата не е детска игра с колички"
21.10 | 13:30
-
Над 40 компании са заявили интерес за изграждането на Терминал 3 и модернизацията на Терминал 2 на летище „Васил Левски“
Това включва нови зони за пристигащи и заминаващи пътници, централизиран пункт за проверка...
21.10 | 15:30