Renault смени Laguna с Talisman 09.07 | 09:00
Новият луксозен седан на Renault обединява стил, модерни технологии и удоволствие от шофирането
След 22 години вярна служба Laguna слиза от представлението на Renault. След три поколения френският производител реши да заложи на изцяло нов представител в D-сегмента. Макар и още да не се е появил официално по автосалоните, е ясно, че името му няма как да не се запомни – Talisman. Имената, които Renault избира за моделите си, са такива, които да символизират техния стил и идентичност на всички пазари, на които се продават. Верен на тази традиция, Talisman е харизматично име, което внушава чувство за защита и мощ. Едновременно с това думата е лесна за произнасяне и е позната в целия свят, обясняват от Renault.
За Talisman дизайнерите на френската марка са избрали 3-обемна каросерия тип седан. Конфигурацията е с ясно изразен багажник и следва универсално приетата практика за тaкъв тип автомобили. Новият автомобил е с дължина 4.85 м и широчина 1.87 м. Височина на покрива е едва 1.46 метра. Дългият преден капак добавя динамика към профила на Talisman, а големите джанти, достигащи до 19 инча, пасват идеално под изваяните колесни арки.
Предницата на новия седан е мощна и откроима, подчертавайки новата идентичност на Renault с огромното лого на фона на хромираната радиаторна решетка. Новият визуален подпис на Renault е ясно изразен чрез С-образните дневни светлини, които започват от горната част на фаровете и завършват чак в бронята.
Страничният профил е оптимизиран чрез динамичната форма на третия страничен прозорец, който предизвиква асоциации със света на луксозните лимузини. Използването на хромирана лайсна, очертаваща страничните прозорци, подчертава елегантността на силуета на Talisman.
Ниската, издута задница включва силно откроим светлинен блок, който е издължен навътре към емблемата в средната част на багажника. Продълговатата им форма подпомага мощното излъчване, докато едновременно с това привлича вниманието към логото на Renault. Тези светлини са винаги включени, дори през деня, подсилвайки допълнително визуалния ефект.
По отношение на интериора целта на дизайнерите на Renault е да създадат приветлив, сдържан и висококачествен автомобил. Визуално купето е разделено на три хоризонтални нива, които служат за структуриране на пространството в колата. Зоните, които са най-близо до пътниците, се характеризират с подканваща, мека на пипане облицовка. Елементите, които са по-далеч от тях, са умишлено третирани по "по-студен" начин по отношение на цветове и материали. Tози контраст допринася към впечатлението за простор, обясняват от Renault.
Talisman е внимателно обмислен, за да гарантира комфорта на водача и пътниците, обясняват французите. Kупето му е сред най-просторните в класа, най-вече в три области: място за главата отпред и отзад, като височината от долната част на седалката до покрива е 902 мм отпред и 855 мм отзад; пространство в областта на лактите отпред; пространство в областта на коленете отзад е 262 мм – сред най-доброто в сегмента.
Широката централна конзола допълнително допринася към впечатлението за простор и широчина, разделяйки пътниците отпред на чувствително разстояние един от друг. С над 25 литра за съхранение на вещи и предмети в купето, Talisman се нарежда сред най-добрите в класа и по този показател. Голямата жабка е с обем 8 литра, джобове във вратите отпред – с 4,6 литра, а отзад – по 2 литра. Пространството под средния подлакътник включва и хладилно отделение, в което може да се побере бутилка или кен с напитка. Има и специално отделение на предния пътник, в което да съхранява своя смартфон или ключове. Същевременно обемът на багажника от 608 литра е един от най-големите в сегмента, което го прави идеален за семейни клиенти. И повече, тъй като може да побере до четири чанти за голф.
Когато притежателят на карта Renault "Свободни ръце" се приближи, дневните и задните светлини се включват, както и плафона в интериора, страничните огледала се разгъват, а насочените надолу светлини във вратите осветяват зоната около тяй. Когато водачът отвори колата е приветстван от звук и визуална анимация на дисплея. Междувременно, седалката автоматично се плъзга назад с 50 мм (при версиите с електрически седалки), за да улесни влизането. След като водачът седне, тя се връща в първоначална позиция.
Renault Talisman предлага избор от пет вида интериорна среда и тапицерия, свързани с различните нива на оборудване. Базовото идва с радио с 4.2-инчов дисплей. Сигналът може да носи и информация за времето, трафика, последните новини и т.н. При средните нива на оборудване Talisman идва с R-Link 2 мултимедиен 7-инчов таблет и аудиосистема Bose SurroundSound. Най-високото ниво на оборудване се предлага с R-Link 2 и 8.7-инчов дисплей, разположен вертикално.
Най-популярните и често използвани функции са винаги на една ръка разстояние, което се дължи на персонализируемата начална страница с икони. Така за водачите е по-лесно да откриват само с едно натискане своите предварително избрани настройки за шофиране и интериорна среда в колата, след като запаметят тези си предпочитания в свой профил. Bose и Renault обединяват своя опит и работят съвместно от най-ранния етап на разработката на автомобила, за да създадат специално проектирана за Talisman аудио система.
Renault използва целия си опит в сферата на конструирането на шасита и двигатели, за да оборудва Talisman с технологични характеристики и иновации, с които да изпъкне в класа. В града специалното шаси 4Control гарантира, че размерът на Talisman е бързо забравен, дарявайки го с изключителна маневреност. Извън него пък способността на автомобила при завиване и сигурността, когато се налагат резки маневри, поставят новия седан на Renault в отделна лига, казват създателите на колата.
Благодарение на технологията Multi-Sense новият седан на Renault може да отговори на желанията на пътниците чрез четири предварително програмирани настройки: Comfort, Sport, EcoиNeutral, плюс напълно конфигурируем Perso режим. Всяка от тези много различни настройки създава и координира специфични емоции по време на шофиране, регулирайки реакцията на двигателя, калибрирането на смяната на предавките на EDC трансмисията, степента на усилие, изискващо се за завъртане на волана, активните амортисьори и конфигурацията на системата 4Control.
Talisman се задвижва от ефикасни, високодинамични двигатели с малък работен обем. Гамата включва два бензинови и три дизелови агрегата, усъвършенствани чрез участието на марката в моторния спорт и по-специално във Формула 1. Моторите са достатъчно гъвкави и мощни, но същевременно икономични и щадящи природата с изхвърляне на минимални емисии въглероден диоксид.
Официалният си дебют пред широката публика Talisman ще на прави през есента на автомобилното изложение във Франкфурт. Тогава се очаква да бъде представена и комби версията на модела.
Водещи
-
Главчев поиска мандат от парламента да подпише 10-годишно споразумение с Украйна
Реакциите от партиите
18.12 | 17:59
-
Малко над 4600 пенсионери получават пенсия, ограничена до "тавана" от 3400 лева
Средният действителен размер на пенсията им е малко под 4048 лева и те биха я получавали, ако...
18.12 | 17:20
-
От Лапландия до Ямбол със Су-25
В навечерието на коледните празници авиобаза "Безмер" край Ямбол се превърна в сцена на...
18.12 | 17:00
-
Покрай текстовете за Правилника на парламента, депутатите си гласуваха и стабилна зимна ваканция
Народните представители решиха да почиват от 23 декември до 10 януари включително.
18.12 | 16:20
Най-четени
-
Асен Василев коментира бюджета на служебното правителство за 2025 г.
Василев обвини служебния премиер Димитър Главчев, че негов подпис от 22 ноември е ощетил...
18.12 | 14:40
-
Лидерът на ДПС - Ново начало заяви категорична позиция в кулоарите на парламента
"Няма да участвам в такова правителство. Аз с крадци, пудели и контрабандисти няма да участвам...
18.12 | 10:40
-
Парламентът запазва структурата си от предишния мандат, отхвърляйки предложения за промени
По време на дебатите бяха отхвърлени няколко предложения за промени в структурата на комисиите.
18.12 | 15:00