Ето я новата Astra 02.06 | 08:59

Компактният хечбек идва по-лек, удобен и пълен с нови технологии

От Кристиан Костурков

Новото поколение на един от най-популярните автомобили у нас и в Европа вече свали "маската”. От Opel публикуваха първата снимка, която показва как точно ще изглежда новото поколение Astra. След като преди десетина дни от Рюселсхайм решиха да покажат автомобила с камуфлаж по време на някои от тестовете му, сега вече колата официално си има лице. Според единствената към момента официална снимка на последното поколение Astra тя запазва тенденцията в екстериорния дизайн от последните няколко модела на Opel, излезли на пазара от 2-3 години насам като Mokka, Insignia, Adam. Това в особена степен важи за линията, в която се преливат фаровете и предната решетка. Има обаче и нещо ново. Точно там, където фаровете се съединяват с решетката, виждаме хромирана лайсна, която свързва предните светлини. В средата е поставена и емблемата на Opel. Иначе като цяло автомобилът изглежда елегантен, но предната му част излъчва определена агресия.

Новото поколение Opel Astra ще се различава не само визуално от предшественика си. За поредното поколение на модела инженерите от Рюселсхайм са вградили в модела купища иновации. Така например новата Astra е била подложена на "фитнес програма”, както я наричат от Opel. Благодарение на това автомобилът е "отслабнал” и може да се похвали с тегло между 120 и 200 кг по-малко спрямо предшественика си и в зависимост от модификацията. "По-лек, по-икономичен и пъргав и в същото време още по-комфортенновата Astra отговаря на всичките тези изисквания благодарение на успешната си "фитнес програма”, казват накратко от Рюселсхайм. И допълват, че това се дължи предимно на взаимстваните технологии от концептуалният модел Opel Monza, който беше представен на автоизложението във Франкфурт преди 2 години.

"Напълно новата автомобилна архитектура играе огромна роля в понижаването на теглото. Всеки компонент е проверен за максимална компактност на конструкцията и олекотени материали. Само теглото на каросерията е снижено с 20 процента от 357 на 280 килограма. Допълнително към това мерките, свързани с ходовата част, са допринесли за свалянето на още 50 килограма”, допълват от Рюселсхайм. И добавят, че крайният резултат от тази фитнес програма е, че новата Astra е станала по-пъргава и комфортът на шофиране се е подобрил. Колата е по-отзивчива, има по-добра управляемост и осигурява много по-директно усещане при шофиране.

За задвижването си последното поколение на Astra, което официално ще дебютира през септември на изложението във Франкфурт, ще разчита единствено на последно поколение двигатели на Opel. Те също продължават тенденцията с отслабване и както при бензиновите, така и при дизеловите агрегати, ще разчитат на работен обем до 1600 куб. см. Базовият мотор ще бъде 3-цилиндровият 1-литров ECOTEC Direct Injection Turbo с мощност от 105 к.с. Акцент в портфолиото от двигатели на новата Astra ще бъде напълно новият 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo – 4-четирицилиндров агрегат от същото поколение на по-малкия. Изцяло алуминиевият мотор ще направи дебюта си с мощност от 145 к.с. Максималният му въртящ момент ще бъде 250 Nm, които ще се достигат много рано – още при 1800 оборота. Дизеловите версии на новата Astra ще разчитат на няколко двигателя 1.6 CDTI, чиято мощност ще започва от 95 к.с.

Отслабването на новото поколение на автомобила е валидно и за външните й габарити. С дължина от 4.37 м тя е с почти пет сантиметра по-къса от предшественика си. Новата Astra e с височина 1.46 м, което пък я прави с 2.6 см по-ниска. Размерите са оказали влияние и върху аеродинамиката и ефективността и така автомобилът има коефициент на обтекаемост под 0.30.

Макар и с намалени външни габарити, новата Astra предлага по-големи обеми в интериора. Междуосието може и да е по-малко с 2 см, но размерът на вътрешното пространство е увеличен. В комбинация със седалките с нова конструкция, пътниците в задната част на автомобила се радват на 35 мм допълнително пространство за краката. Освен това разстоянието между предните и задните седалки също е увеличено, а това подобрява комфорта при пътуване и усещането за простор. Висококачественият интериор и арматурно табло пренасят характерните черти на естетичната външност в интериора, гарантирайки, че новото поколение вътрешен дизайн на Opel ще бъде въведено и в новата Astra. То се характеризира с изключително изчистена визия, намалено количество бутони и превключватели и голям цветен сензорен екран в централната конзола.  

Новите технологии стават все по-неразделна част от автомобилния свят и естествено не са подминали и Astra. Следващото поколение на колата е първият нов модел на Opel, който ще се предлага с асистента за персонална свързаност и услуги Opel OnStar още от самото си представяне. Системата предлага на клиентите широка гама от услуги в областта на безопасността и комфорта. Ако например се задейства въздушна възглавница, Opel OnStar автоматично ще бъде предупреден. Консултант ще се свърже с автомобила, за да провери дали пътниците се нуждаят от помощ. В случай, че не бъде получен отговор незабавно, ще бъдат изпратени екипи на бърза помощ към мястото на произшествието. Водачите и пътниците също имат достъп до Opel OnStar денонощно по всяко време на годината. Независимо дали имат нужда от помощ на пътя или каквато и да било друга. Освен това OnStar ще превърне новата Astra в 4G LTE мобилен Wi-Fi хотспот, чрез който достъп до интернет ще имат до 7 устройства едновременно.

Новото поколение инфоразвлекателна система IntelliLink също ще отбележи своя дебют в Astra. Тъй като е съвместима с Android Auto и Apple CarPlay, тя ще осигурява възможност за пренасянето на забавленията от смартфона в автомобила. Android Auto е изграден около Google Maps, Google Now и възможността за разговори с Google, както и растящата екосистема от приложения за аудио и съобщения, включваща WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify и т.н. Apple CarPlay пък осигурява възможност за достъп до желаните функционалности на iPhone по време на шофиране, като ги представя на дисплея по един интелигентен и прост начин. Това позволява на водачите да се обаждат по телефона, да изпращат и получават съобщения и да слушат музика директно чрез сензорния екран или чрез гласово управление с помощта на Siri. Поддържаните от Apple CarPlay приложения включват телефон, съобщения, карти, музика и съвместими апликации на други доставчици. Функциите на Android Auto и Apple CarPlay могат да бъдат управлявани с помощта на голям сензорен екран с размер до осем инча, разположен високо на централната конзола, с помощта на дистанционния контрол от волана или чрез гласови команди.

Поредните премиум технологии от по-високите класове автомобили идват при компактните чрез новата Astra. Такава е новата технология IntelliLux LED, която Opel вече патентова. Матричните изцяло светодиодни предни светлини позволяват шофирането на дълги светлини без заслепяване на другите водачи и ще се предлага в компактния клас за първи път в Astra. Системата автоматично и постоянно адаптира дължината и разпределението на светлинния сноп във всяка пътна ситуация. Осъществяването на този процес става с помощта на предната камера Opel Eye. В момента, в който автомобилът напусне градските зони, дългите светлини се активират и остават включени през цялото пътуване.

Водещи

Най-четени