Защо не трябва да шофираме със зимни гуми през лятото? 14.04 | 17:07
Специалистите на Bridgestone обясняват как влияят неподходящите за съответния сезон гуми
Европа премести часовниците с един час напред и тръпне в очакване на по-топлите дни. По традиция новият сезон се отбелязва с няколко годишни ритуала, като например почистването на терасата и първото косене на тревата, а за милиони от нас пролетта настъпва и със смяната на зимните гуми с летни. Около 43% от шофьорите в Европа преминават към зимни гуми с наближаването на студения сезон, като процентът варира значително в различните страни. И докато 92% от шофьорите в Полша и 88% в Германия използват зимни гуми, процентът във Франция спада до 23%, а във Великобритания достига едва 8%1. Като цяло използването на зимни гуми в Европа се увеличава – отчасти заради непредвидимите зимни условия през последните години, но и в резултат на новите национални разпоредби за пътна безопасност. Профилният анализ на Bridgestone установи, че групата на семейните шофьори, и особено родителите, са най-склонни да поставят зимни гуми на колите си всяка година.
Въпреки наличието на достатъчно информация относно по-слабото представяне на зимните гуми в топло време, обаче, изненадващо голям брой шофьори отказват да ги сменят. По-нататъшните изследвания на Bridgestone показват, че почти 10% от италианските шофьори остават на зимни гуми през лятото, а делът им в Дания достига 18%.
"Ако се изкушавате да шофирате на зимни гуми и през лятото, Bridgestone Ви съветва – недейте! Единствено летните гуми могат да Ви осигурят безопасността и производителността, от която се нуждаете през по-топлите дни", препоръча Джейк Рейнсхолт, управляващ директор "Потребителско бизнес звено" в Bridgestone Европа.
Преминете към летни гуми сега
Със своите специални материали и шарки на протектора, зимните гуми остават меки и гъвкави в студени условия, осигурявайки сцепление при ниски температури на сухи, мокри и заледени настилки. С покачването на температурата, обаче, зимните гуми губят това си предимство – сцеплението намалява, а протекторът се износва по-бързо.За сметка на това летните гуми използват по-твърд материал, който не омеква лесно и не се разтапя на горещия асфалт. При по-високи температури летните гуми осигуряват по-добро цялостно представяне от зимните, особено по отношение на спирането, управлението, износоустойчивостта, съпротивлението при търкаляне и икономията на гориво.
По-безопасни на мокра и суха настилка
Тестовете на Bridgestone показват, че разликата в представянето на летните и зимните гуми при спиране и управление в по-топло време може да варира респективно между 30% и 8%, в зависимост от пътните условия и температурата. В условията на мокро време и температура на околната среда от около 30°C, превозните средства, оборудвани с висококачествени летни гуми, имат до 30% по-къс спирачен път от тези със зимни комплекти. При определени условия тази разлика може да достигне дори два пъти дължината на колата.
За да се убедите сами в разликите в представянето на летните и зимните гуми, моля, вижте следните видеоклипове:
Спиране на суха настилка – https://www.youtube.com/watch?v=gang-svyxU4
Спиране на мокра настилка –https://www.youtube.com/watch?v=o2rT2QDHUOs
Слалом - https://www.youtube.com/watch?v=l8KSSTBiD7E
Грижата за гумите също е важна
Освен преминаването към подходящите за сезона гуми, добрата грижа за тях също е от изключително значение. За да си осигурите безопасност на пътя, особено при управление и спиране, двете най-важни стъпки са: редовни проверки на налягането на гумите, както и на дълбочината на грайфера (протектора).
Основни правила
Bridgestone Ви съветва да проверявате налягането на гумите веднъж месечно. Препоръчителните стойности за Вашия автомобил можете да намерите в ръководството за експлоатация на колата, на рамката на шофьорската врата, върху капачката на резервоара или на капака на жабката. За да измерите дълбочината на грайфера, поставете монета от 1 евро в някой от основните канали – ако виждате жълтия ръб на монетата, това означава, че грайферът се е износил под законовия минимум от 1,6 мм. и е необходима смяна на гумата.
За съжаление, скорошно европейско проучване разкри, че голяма част от шофьорите пренебрегват грижата за гумите: 76% не проверяват налягането всеки месец, а 54% проверяват единствено дълбочината на грайфера само един или нито един път в годината! И за да обобщим казаното дотук – за безопасно шофиране, сменете зимните гуми с летни с идването на пролетта, а след това редовно проверявайте налягането им и дълбочината на грайфера.
Водещи
-
Европа губи политическо водачество и се превръща в бюрократичен център
"Изчезва онази роля на Европа, която тя е поела още от Просвещението - да определя...
16.11 | 18:00
-
Стартира подписка за референдум дали България да стане президентска република
Това обяви бившият депутат от БСП в 44 Народно събрание Красимир Янков
16.11 | 17:00
Най-четени
-
Терзиев: Изключително доволен съм от първата година на мандата си
По думите на столичния кмет София не е била в застой
16.11 | 12:00
-
Радев: България и Азербайджан имат потенциал за дългосрочни партньорства
Българският президент посети Баку за участие в 29-ата сесия на Конференцията на страните по...
16.11 | 11:00
-
Психичноболни сеят страх в центъра на София
Актрисата Весела Бабинова срещнала един, свекърва й - друг
16.11 | 14:30
-
Пеевски: Чакъров и всички самоотлъчили се са изключени от ДПС, аз съм единственият лидер
Той каза още, че в парламента никой не мисли за народа, а само за своите интереси
16.11 | 16:40