Колко често трябва да мием колата през зимата и кога не трябва да го правим 15.01 | 10:40
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха
Много хора са на мнение, че честото миене през зимата се налага, заради химикалите, с които се обработват пътищата. Дали това е така?
Трябва ли да мием колата по-често през зимата, заради химикалите, с които се обработват пътищата при зимни условия? Повечето хора смятат, че те имат негативен ефект върху боята на автомобилите и е добре да бъдат премахвани по-често на автомивка.
Истината е, че през студените зимни месеци колата трябва да се мие толкова често, колкото през лятото, стига да не е обаче адски студено. Най-малкото трябва да поддържаме светлините (фарове, мичаги, стопове) чисти, казват от Съюза на българските автомобилисти (СБА).
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха. От това, според тях, може да пострада боята на автомобила или гумените и пластмасовите части на превозното средство.
При миенето внимателно трябва да се отстранят всякакви следи от сняг, лед, сол, пясък, защото ако се борави например с гъба, може при натиска да се надраска покритието.
Необходимо е също да се обърне по-специално внимание на местата, където се натрупва луга, сол или други химически вещества, с които се обработват пътищата през зимата.
Много шофьори са на мнение, че веществата, с които се обработват пътищата, са много агресивни и имат изключително корозивен ефект върху боята, затова трябва да се отстраняват възможно най-често. Според специалисти обаче това важи само ако боята е била по-рано увредена.
Ако автомобилът е с безупречно покритие, мръсотията не може да има такъв разрушаващ ефект, пише businessnovinite.bg. При състоянието на автопарка в България (преобладаваща част от автомобилите са стари и амортизирани) обаче водачите по-скоро трябва да имат предвид първата хипотеза и да се съобразяват с това, че има опасност от корозия.
В автомивката водата може да потече в ключалката на вратите и между уплътненията и при ниски температури да замръзне. Следователно, след процедурата трябва уплътненията да се изсушат с кърпа. За по-сигурно изберете слънчев ден за грижа за автомобила. След измиване тестът на спирачката е задължителен, тъй като остатъците от вода могат значително да намалят спирачния ефект.
Водещи
-
Благодатният огън - чудото, изпратено от Господ
Експериментът „Волков” доказва, че памъкът не е създаден от човека
03.05 | 13:40
-
Рекордни нива на нитрати и риск от бактерии в пролетните салати
поне 20 минути да се кисне зелената салата преди консумация във вода, като в нея е...
03.05 | 13:20
-
"Ново ниво на жестокост" – руснаците започват използването на ТОС-3 "Дракон"
Това коментират в редакцията на германския национален ежедневник Die Welt
03.05 | 13:00
-
Новата говорителка на украинското външно министерство е генерирана от ИИ
Виктория Ши беше облечена в тъмен костюм в презентация, публикувана в социалните мрежи
03.05 | 12:40
Най-четени
-
Премиерът каза защо кабинетът отмени решението си за частна детска болница
Приех аргументите на президента, който все пак издава указите за служебен премиер и за...
03.05 | 09:30
-
Финансисти обясниха за инфлацията у нас
Левон Хампярцумян и Лъчезар Богданов с коментар на расът на заплатите и непрекъснато растящите...
03.05 | 11:20
-
Разпети петък е - най-скръбният ден за християнството
Вижте какво се прави и какво е забранено днес
03.05 | 08:12
-
"Газпром" за първи път излезе на загуба от 1999 г. насам
Тя се оценява на 6.84 млрд. долара
03.05 | 10:00