Колко често трябва да мием колата през зимата и кога не трябва да го правим 15.01 | 10:40
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха
Много хора са на мнение, че честото миене през зимата се налага, заради химикалите, с които се обработват пътищата. Дали това е така?
Трябва ли да мием колата по-често през зимата, заради химикалите, с които се обработват пътищата при зимни условия? Повечето хора смятат, че те имат негативен ефект върху боята на автомобилите и е добре да бъдат премахвани по-често на автомивка.
Истината е, че през студените зимни месеци колата трябва да се мие толкова често, колкото през лятото, стига да не е обаче адски студено. Най-малкото трябва да поддържаме светлините (фарове, мичаги, стопове) чисти, казват от Съюза на българските автомобилисти (СБА).
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха. От това, според тях, може да пострада боята на автомобила или гумените и пластмасовите части на превозното средство.
При миенето внимателно трябва да се отстранят всякакви следи от сняг, лед, сол, пясък, защото ако се борави например с гъба, може при натиска да се надраска покритието.
Необходимо е също да се обърне по-специално внимание на местата, където се натрупва луга, сол или други химически вещества, с които се обработват пътищата през зимата.
Много шофьори са на мнение, че веществата, с които се обработват пътищата, са много агресивни и имат изключително корозивен ефект върху боята, затова трябва да се отстраняват възможно най-често. Според специалисти обаче това важи само ако боята е била по-рано увредена.
Ако автомобилът е с безупречно покритие, мръсотията не може да има такъв разрушаващ ефект, пише businessnovinite.bg. При състоянието на автопарка в България (преобладаваща част от автомобилите са стари и амортизирани) обаче водачите по-скоро трябва да имат предвид първата хипотеза и да се съобразяват с това, че има опасност от корозия.
В автомивката водата може да потече в ключалката на вратите и между уплътненията и при ниски температури да замръзне. Следователно, след процедурата трябва уплътненията да се изсушат с кърпа. За по-сигурно изберете слънчев ден за грижа за автомобила. След измиване тестът на спирачката е задължителен, тъй като остатъците от вода могат значително да намалят спирачния ефект.
Водещи
-
По-големи, по-силни и по-чести протести от януари, прогнозира Евгений Кънев
Този бюджет може да бъде приет силово, но въпросът е, че ще има много големи последици за...
08.12 | 21:00
-
Връчиха трофея на Никола Цолов за второто му място ъвъв Формула 3
Догодина "Българския лъв" ще бъде титуляр във Формула 2 и отново ще се състезава за отбора на...
08.12 | 20:45
-
Иван Таков: Кризата с боклука в София ще се задълбочава
Основната причина според общинския съветник е забавянето в процедурите по закупуването на...
08.12 | 20:30
Най-четени
-
Politico: ЕС иска България да поеме гаранция от 1,2 млрд. евро по заема за Украйна
Репарационният заем ще е обезпечен със замразените руски активи, а всяка държава-членка ще...
08.12 | 13:10
-
Желязков: Оттегленият бюджет беше възможен за мнозинството, настоящият - приемлив за социалните партньори
Имаме своята вина, защото търсихме подкрепата на мнозинството, а не на синдикатите и...
08.12 | 13:20