Колко често трябва да мием колата през зимата и кога не трябва да го правим 15.01 | 10:40
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха
Много хора са на мнение, че честото миене през зимата се налага, заради химикалите, с които се обработват пътищата. Дали това е така?
Трябва ли да мием колата по-често през зимата, заради химикалите, с които се обработват пътищата при зимни условия? Повечето хора смятат, че те имат негативен ефект върху боята на автомобилите и е добре да бъдат премахвани по-често на автомивка.
Истината е, че през студените зимни месеци колата трябва да се мие толкова често, колкото през лятото, стига да не е обаче адски студено. Най-малкото трябва да поддържаме светлините (фарове, мичаги, стопове) чисти, казват от Съюза на българските автомобилисти (СБА).
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха. От това, според тях, може да пострада боята на автомобила или гумените и пластмасовите части на превозното средство.
При миенето внимателно трябва да се отстранят всякакви следи от сняг, лед, сол, пясък, защото ако се борави например с гъба, може при натиска да се надраска покритието.
Необходимо е също да се обърне по-специално внимание на местата, където се натрупва луга, сол или други химически вещества, с които се обработват пътищата през зимата.
Много шофьори са на мнение, че веществата, с които се обработват пътищата, са много агресивни и имат изключително корозивен ефект върху боята, затова трябва да се отстраняват възможно най-често. Според специалисти обаче това важи само ако боята е била по-рано увредена.
Ако автомобилът е с безупречно покритие, мръсотията не може да има такъв разрушаващ ефект, пише businessnovinite.bg. При състоянието на автопарка в България (преобладаваща част от автомобилите са стари и амортизирани) обаче водачите по-скоро трябва да имат предвид първата хипотеза и да се съобразяват с това, че има опасност от корозия.
В автомивката водата може да потече в ключалката на вратите и между уплътненията и при ниски температури да замръзне. Следователно, след процедурата трябва уплътненията да се изсушат с кърпа. За по-сигурно изберете слънчев ден за грижа за автомобила. След измиване тестът на спирачката е задължителен, тъй като остатъците от вода могат значително да намалят спирачния ефект.
Водещи
-
Сериозно наводнение блокира трафика по бул. „Шипченски проход“ в София ОБНОВЕНА
Красимир Димитров от аварийните служби заяви, че причината за наводнението е листната маса,...
27.10 | 14:45
-
Потребителската кошница остава под 100 лв. 2
По думите му няма изкривявания, а нормално пазарно взаимодействие.
27.10 | 14:30
-
Учителите в София, които са до 29 години и са постъпили за първи път през тази година, са 136
Новите 136 млади учители в София получиха и символичния ключ на знанието на церемонията, която...
27.10 | 14:15
-
Месец преди черния петък се увеличават опитите за измами чрез SMS-и за получени пратки
И бе категоричен, че хората не трябва да се поддават на такива фалшиви линкове.Георгиев...
27.10 | 13:15
Най-четени
-
Скъсаха от подигравки Алекс Богданска
Въпреки шегите, мнозина защитиха Богданска, отбелязвайки, че не всеки има смелост да облече...
27.10 | 12:00
-
Топлофикациите: Решението на Съда на ЕС няма да промени сметките за парно
„Деструктивен подход“ и липса на консенсус
27.10 | 11:00
-
Трамваи с номера 20, 21, 22 и 23 не се движат заради наводнение на бул. „Асен Йорданов“ преди Шипченски проход
По думите на специалистите, занимаващи се с отводняването, водата в най-ниския участък е с...
27.10 | 10:00