Новите коли у нас средно с 2000 лева нагоре + чакане с месеци 13.03 | 13:01
Колите се превръщат в лукс у нас, не са даденост, както беше преди 7-8 г. Хората са много предпазливи, внимателни, не си сменят често колите, гледат състоянието им, пазят ги, защото е трудно да си купят нов автомобил

Търговците на автомобили у нас прогнозират, че през лятото на тази година новите коли ще поскъпнат средно с около 2000 лева.
Колите се превръщат в лукс у нас, не са даденост, както беше преди 7-8 г. Хората са много предпазливи, внимателни, не си сменят често колите, гледат състоянието им, пазят ги, защото е трудно да си купят нов автомобил. Това заяви председателят на Прес Авто Клуб България - Борислав Цаков в студиото на "България сутрин".
Гостът подчерта, че и преди 7-8 години е имало поскъпване на новите и употребявани автомобили, но не толкова драстично, каквото го виждаме последните 1-2 г.
"В Германия преди 8 г. среден клас кола е струвала 26 780 евро, в момента същата е 40 570 евро, 51,5% е качването на цената, като 30% от това поскъпване е през последните 3 г. У нас среден клас преди 8 г. е била 40 000 лв., сега е 60 000 лв.", сравни Цаков за Bulgaria ON AIR.
По думите му е по-изгодно човек да си купи нова кола на изплащане. "Условията, когато е на лизинг, са много по-добри, отколкото при кредит от банка. Това е по-лесният начин за финансиране. Автомобилът има гаранция, няма разходи за 5 г. напред поне. Ако човек има стабилна и нормална работа, с логичен приход, е по-добре да купи нов автомобил", уточни Цаков.
Българските шофьори чакат за нова кола между 6 месеца и 1,6 г. Събеседникът добави, че рядко има вариант за купуването на налични: "Забравете за цвят, оборудване, готови са да платят по-голяма цена, за да не чакат толкова много, непрекъснато се поръчват нови".
Поскъпване има и при употребяваните автомобили - с 40-42%. Осезаемо това е станало по време на Ковид пандемията. Още тогава всички хубави коли "втора ръка" са изкупени.
Председателят на Прес Авто Клуб България заяви, че при 4 млн. автомобила по пътищата на България, едва 6% са новите, а от тях - 6% са електрическите.
"При тях цените не се движат толкова бързо нагоре, колкото при автомобилите на двигатели с вътрешно горене. Измамно е усещането, че няма инфраструктура у нас, почти 80 000 са зарядните станции, но не са териториално разпределени по правилния начин. В Северна България са по-малко. А ако човек с такъв автомобил тръгне на море, трябва да съобрази в хотела му да има зарядна станция, пътьом трябва да спрете на 1-2 места", уточни Цаков.
Той коментира, че през последните години се е върнала тенденцията от миналото автомобилът да бъде инвестиция.
"Ако сте си купили кола преди 2-3 г., сега чисто нова тя струва 35% отгоре. Спокойно можете да я продадете на по-висока цена, отколкото сте я купили, ако е запазена", подчерта Цаков.
Водещи
-
Протестен автопоход на "Величие" срещу подмяната на вота
11.03 | 20:05
-
Пълното лунно затъмнение в Дева носи провокации и скандали, свързани със закона
Аналогично напрежение ще се наблюдава и във висшата администрация, смята топастрологът Азарей
11.03 | 20:45
-
Експерт: В "бермудски триъгълник" сме и доверието във вота потъва
Стоил Стоилов посочи, че за него е останало неясно защо, след като преди около месец и...
11.03 | 20:30
-
Съветник в Белия дом: Преговорите Украйна - САЩ в Джеда вървят към целта си
Представителите на Украйна са готови да сключат с Вашингтон споразумение за предоставяне на...
11.03 | 20:15
Най-четени
-
Влизането на 20-годишната Йоана Илиева разтърси "Ергенът" 2
40-годишният ерген бе шокиран от влизането на младото момиче.
11.03 | 09:30
-
ДПС: Нека не се заблуждаваме – Пеевски не действа сам
Обвинения в координирани действия
11.03 | 09:59
-
Свещената Шамбала: Там, където се пазят тайните на Вселената
Столетия наред хората търсят митичното кралство, скрито от света в Тибет
11.03 | 13:30