Новият Jeep Compass атакува хората с приключенски дух (СНИМКИ) 28.09 | 17:21
Компактният SUV на американците вече пристигна и в България
Новото, трето поколение, на Jeep Compass пристигна официално и в България. Само 3 месеца след европейската си премиера компактният SUV пристигна и у нас. С новия модел американският производител на всъдеходи атакува най-бързоразвиващия се сегмент на автопазара. Амбициите на компанията са, че наистина има какво да покаже и с какво да изненада любителите на този клас автомобили, който се развива с невиждана скорост.
Според традициите на Jeep, новият Compass ще атакува почитателите на по-луксозните автомобили. Американците залагат на комбинацията от висок клас оборудване и изработка, компактни размери, подходящи за ежедневно шофиране в града и всъдеходни възможности, които да отговорят на претенциите на хората с по-приключенски дух.
Визуално новият Jeep Compass се отличава със запомняща се, модерна естетика, с широка позиция и изключителни пропорции "от прозорците до гумите”. лесно благодарение на характерните традиционни за последните модели на марката дизайнерски знаци, като седемслотовата решетка и трапецовидните арки над колелата. Дизайнерите на Jeep обаче все пак са пипнали предницата, като са подчертали всеки отделен хромиран слот с гланцирано черно. LED светлинте на фаровете, контурирани с черно, добавят характер и отношение към лицето на изцяло новия Compass. Въпросното гланцирано черно можем да открием в още доста от външните декоративни елементи на автомобила, като така се постига още по-луксозна визия.
Отличителна характеристика на задната част на новия компактен SUV на Jeep Compass са уникалните LED светлини. Те са проектирани в тънка, правоъгълна форма. Освен това са разделени между капака на багажника и задните панели, чрез което се цели Compass да бъде още по-разпознаваем. Реално този дизайнерски прийом вече е познат и от някои от братята на модела, но тук са претърпели допълнителни промени, за да се отличава самият Compass.
Очаквано за автомобил от премиум марка, купето на новия Compass се отличава с изискани материали и технически детайли. Трапецовидният панел на стените е с характерен за дизайна на марката, специален цвят и финални щрихи, които допълват интериора. Централната конзола елегантно интегрира функционалните възможности на Jeep Compass, където се открояват 5.0-инчовите, 7.0 или 8.4-инчови сензорни екрани на системата Uconnect. Естествено големината им зависи от избора на клиента за ниво на оборудване. По-надолу намираме бутоните за управление на климатика и инфоразвлекателната система (която е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto), на автоматичната ръчна спирачка, за стартиране и спиране на двигателя, бутони за управление на климата в автомобила и др. Много приятно впечатление прави амбиентното осветление около AUX и USB портовете, разположени най-долу, както и 12-волтовият изход. Благодарение на приглушената светлина те са лесно откриваеми дори и с периферно зрение, така че шофьорът няма да има нужда да отклонява погледа си от пътя. Между другото по същия начин е осветен и USB-входът, разположен към задните седалки.
Централното табло също е проектирано индивидуално и разполага с 3,5 или 7-инчов информационен LED дисплей. По-големият, който е и цветен, може да се конфигурира индивидуално от водача за по-лесен достъп по време на шофиране. Той идва и като стандарно оборудване на по-високооборудваните версии на Compass - Limited и Trailhawk. Тук е мястото да споменем, че автомобилът се предлага в 3 нива на оборудване, като още при базовото екстрите и системите ще са завидно количество. Освен вече споменатите две, бъдещите собственици ще могат да избират и Longitude.
Новият Compass, освен с традиционното за марката задвижване на четирите колела, ще се предлага и само с предно предаване, тъй като редица от все повечето почитатели на този клас автомобили предпочитат да се сдобият с такава кола само с две задвижващи колела. Естествено моделът ще се предлага и с традиционната за Jeep система 4х4. Ударът на американците обаче е, че клиентите ще могат да избират между цели две системи - Jeep Active Drive и Jeep Active Drive Low, с crawl ratio коефициент 20:1, всяка от които може да предаде 100% от наличния въртящ момент към всяко едно колело, когато е необходимо. Както личи и от името, втората ще разполага и с бавни скорости за почитателите на още по-екстремните офроуд преживявания.
И двете 4-колесни задвижвания включват системата Jeep Selec-Terrain, осигуряваща до пет режима (автоматичен, сняг, пясък и кал, както и ексклузивния Rock режим на Trailhawk) за най-доброто придвижване при всякакви повърхности - на или извън асфалтовите пътища, и при всякакви метеорологични условия. Независимо с коя от системите е оборудван, новият Compas, когато е с 4х4, има и блокаж на диференциала. За разлика от много други модели обаче тук инженерите са оставили на водача да избира кога да се възползва от него, на което ще се зарадват истинските офроуд фенове.
Автомобилът ще се предлага и с общо 4 двигателя – по два бензинови и дизелови с мощност от 140 до 170 к.с. Всичките ще могат да се избират в комбинация с 6-степенна ръчна или 9-степенна автоматична.
Реално бензиновият агрегат е един, но се предлага в два варианта. Става въпрос за 1.4-литровият MultiAir2 Turbo двигател със система Stop&Start, който осигурява 140 к.с. при 5000 оборота и въртящ момент от 230 Нм при 1750 оборота. Този двигател ще бъде наличен единствено при версиите на Compass с предно предаване в комбинация с механичната трансмисия. По-мощната версия със 170 коня и 250 Нм, в съчетанание с автоматика, ще бъде монтирана на вариантите с 4-колесно задвижване.
По-малкият дизел пък ще е 1.6-литровият MultiJet II, също със система Stop&Start, е с мощност от 120 к.с. и 320 нютона въртящ момент ще бъде аналогът на по-слабият бензинов мотор и като него ще се предлага в модификациите 4х2. И пак както при 140-коньовият бензин ще е съчетан с ръчна скоростна кутия. При 2-литровият MultiJet II вече клиентът ще може да избира между двете трансмисии. Този мото обаче има и по-мощна версия от 170 к.с. При нея предавателната кутия ще е автоматична, като ще включва и режима Trailhawk с бавни скорости.
Водещи
-
Финансист: Увеличаването на МРЗ през 2025 г. ще доведе до увеличение на пенсиите
Как да разпределим финансите си след празниците?
30.12 | 13:20
-
Главчев: Днес внасяме специален законопроект до приемането на бюджета
Днес кабинетът ще отпусне и 2 000 000 лева на засегнатите от липсата на ток
30.12 | 13:00
-
Магнитни бури през януари 2025 г. ден по ден
Вижте кога са опасните дни и и как да се предпазим
30.12 | 12:40
Най-четени
-
Православната църква е една, отсече Бойко Борисов
Преди дни ВКС реши окончателно Българската православна старостилна църква да бъде вписана в...
30.12 | 10:00
-
Евгений Кънев и Андрей Райчев с обзорен коментар на 2024-а
Икономистът и социологът очертаха най-важното, което се е случило у нас и по света
30.12 | 12:00