По-евтини екотакси за нови и екологични автомобили 11.07 | 17:12
Поне до края на 2021 г. такива изобщо няма да се плащат за коли на ток
Промени в Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса утвърждават политиката на МОСВ за стимулиране на употребата на автомобили с по-ниски нива на замърсяване, отделящи по-малко вредни емисии в атмосферата прие на днешното си заседание Министерски съвет. Чрез тях се намалява размерът на продуктовата такса за нови автомобили с двигатели с вътрешно горене с 10% и се запазва досегашният размер на таксата за автомобили на възраст до 5 години. За по-дълго употребявани автомобили продуктовата такса се увеличава с 12-13%. За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането на продуктова такса за електромобили до 31.12.2021 г.
Въведените такси за моторни превозни средства от категории М2, МЗ, N2 и N3 са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии. Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването.
С цел екологосъобразното управление на излезлите от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) от категориите за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 т (М2, МЗ, N2 и N3), с Наредбата за ИУМПС се въвежда разширена отговорност на производителя за тези допълнителни категории. Поставят се високи цели: за оползотворяване 96% и за рециклиране 94% . Така се осигурява по-голямо количество рециклируеми суровини и тяхната преработка в страната.
Очакваният резултат от промените е предотвратяване изхвърлянето на опасни вещества, нерегламентирано горене и третиране на компоненти и части от ИУМПС от тези категории над 3,5т., което е свързано с особено висок риск за здравето и околната среда и противоречи на принципите за кръгова икономика.
Водещи
-
София ще e домакин на форума на Eurocities през 2026 г.
16.12 | 16:00
-
Сачева: Твърдо сме решени да влезем в еврозоната с приет бюджет
"Редовният бюджет за 2026 г. е минал през комисии и може да бъде подложен на първо гласуване"
16.12 | 15:30
-
Танкерът „Кайрос“ от днес официално е задържан като опасен за корабоплаването
Забранено му е да отплава, това е юридическа процедура, тъй като е негоден да плава...
16.12 | 15:20
Най-четени
-
Скъпотия? Ето кой плаща най-здраво за ЧНГ
Данните показват, че огромна част от туристите са направили своите резервации още през...
16.12 | 12:45
-
Румен Радев продължава консултациите с "Възраждане" и ДПС – Ново начало
Конституционната процедура
16.12 | 08:32
-
Politico: Лидерите на България и още 7 страни от ЕС искат пари, т.к. руската заплаха се засилва
Според властите им разходите за осигуряване на сигурността в региона не трябва да се поемат от...
16.12 | 14:45
-
Протести срещу предложение за по-високи данъци ще има в Несебър и Поморие
Протестът в Поморие е срещу вече взетото решение за увеличаването на данъка с 33%.
16.12 | 11:15