Три български отбора заминават на тазгодишния Shell Eco-marathon 06.06 | 17:51
Бъдещите инженери от София, Русе и Чепеларе са категорични, че отиват в Лондон за медали
В истински празник на българския инженерен талант на тема Иновации и устойчиво развитие се превърна официалното представяне на автомобилите на българските студенти и ученици в Shell Eco-marathon 2016. Учениците и студентите – участници в Shell Eco-marathon показаха автомобилите си, разказаха за технологичните промени и нововъведенията, извършени с цел подобряване на представянето им на състезанието за енергийна ефективност в Лондон, и направиха демонстрации с тях пред гостите на събитието.
Три български отбора заминават за финалите на единственото по рода си състезание за енергийна-ефективност на Стария континент. Това са двата български екипа в категорията "Прототипи" с електрическа батерия - на Русенския университет "Ангел Кънчев" и на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н.Й. Вапцаров" – Чепеларе, както и отборът на Техническия университет – София, който се състезава в категорията "Градски тип" с електромобил на водородна горивна клетка.
Редица иновации бележат участието на българските отбори в Shell Eco-marathon тази година. Русенските студентите заминават с подобрена версия на автомобила: променена е зъбната предавка на електромобила, а самите зъбни колела са направени от полиамид. Те залагат и на контролер за управление на електродвигателя, който ще повиши енергийната ефективност в резултат от подобренията в проекта. Прототипът е олекотен с няколко килограма и е с намалено ниво на шум. Има нова кормилната уредба и кормило, изработено на 3D-принтер, а управлението е като във Формула 1 - с бутони. Тази година студентите ще направят опит да впечатлят журито и посетителите на Shell Eco-marathon 2016 в Лондон с дизайна и визията на своя автомобил. Инженерният екип се е прицелил и към приза в категория "Дизайн на превозно средство".
Екипът на Техническия университет-София разработи четвъртия си проект за изцяло нов автомобил, откакто участва в Shell Eco-Marathon Европа. Студентите вярват, че ще успеят да го реализират също толкова успешно, колкото и предходните три, като повишат енергийната му ефективност. Тазгодишният електромобил е задвижван от чисто нова водородна горивна клетка. Стратегията за победа на бъдещите инженери от ТУ-София стъпва още върху подобрено окачване, задвижваща и спирачна система, съвременна електроника.
В 31-то издание на Shell Eco-marathon Европа, младите таланти от красивия родопски град Чепеларе залагат на шаси от алуминиеви сплави, съвременна електроника и нови гуми с цел по-голяма икономия на гориво и по-добро представяне на трасето в Лондон. Всички нововъведения увеличават потенциала на футуристичния автомобил да измине над три пъти по-голямо разстояние с 1 кВтч, в сравнение с постигнатия резултат на отбора на миналогодишното състезание.
По време на представянията, студентите и учениците споделиха, че с всяка изминала година натрупват все повече умения и знания, намират все по-иновативни енергийно-ефективни решения, постигат все по-добри резултати по време на състезанието и се чувстват по-уверени. Българските таланти изразиха благодарност за възможността да участват в Shell Eco-marathon и казаха, че няма да подценят предизвикателствата в новия град-домакин, давайки заявка да се наложат като достоен конкурент в европейската надпревара и през настоящото издание на състезанието. Тази година отборите са силно мотивирани да се върнат с призови места и подобрени представяния във всяка една от категориите.
Повече от 200 енергийно-ефективни превозни средства ще се състезават на финалите на Shell Eco-marathon Европа 2016. Състезанието ще се проведе за първи път във Великобритания на специално изградено трасе около олимпийския парк "Куин Елизабет" в Лондон. Финалите са от 30 юни до 3 юли и ще се проведат заедно с Make the Future (Изгради бъдещето) - нов четиридневен фестивал, който насърчава и популяризира оригинални идеи и потенциални решения на енергийните предизвикателства пред съвременния свят.
Водещи
-
Любомир Дацов: Бюджет 2026 допълнително стимулира негативни процеси
"Не е нормално бюджетът да се управлява по технически формули", смята финансистът от Фискалния...
16.11 | 18:00
-
Божидар Божанов: 46% преразпределение от БВП води до скорошен сблъсък с айсберга
Това е бюджетът на Пеевски, смята депутатът от ПП - ДБ
16.11 | 17:40
-
Киселова: "Лукойл" зависи не само от кабинета и особения управител, а от геополитическата конюнктура
БСП искали увеличение на данък дивидент, защото управители на фирми плащали 5% данък дивидент...
16.11 | 17:00
Най-четени
-
Жечо Станков: Румен Спецов трябва да получи разрешение от МС за всяка специфична дейност
"Не можеше по закона от 2023 г. да се гарантира основната дейност на особения управител",...
16.11 | 16:20
-
Костадинов от Сочи: Срещнах се с Дмитрий Медведев, "Възраждане" пише история
Лидерът на "Възраждане" заедно с депутата от партията Ангел Георгиев и евродепутатите Рада...
16.11 | 13:20
-
Държавата дава ваучери по 20 000 лв. за саниране на къща
16.11 | 10:40
-
Добрев за бюджет'26: Работата е толкова объркана, че следващият бюджет ще е хубав
Той предупреди, че дефицитът може да бъде над 3%
16.11 | 13:00