Банките блокират сметките ни и оставаме без пари, при положение, че не направим това 28.09 | 11:15
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако не осигурят нужната актуализация на данните, банките имат право не само да блокират сметките, но дори да ги закрият
Банки у нас блокират сметки на клиенти, ако не са актуализирали личните си данни. От БНБ съобщиха, че обновяването на информацията е заради Закона за мерките срещу изпирането на пари.
С блокирани сметки се оказват хора, които не са получили никаква информация от банките. Парадоксалното е, че сметки се блокират, дори ако клиентите нямат никакви промени в личните данни, като например сменени адреси или пък лични карти.
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако не осигурят нужната актуализация на данните, банките имат право не само да блокират сметките, но дори да ги закрият. За да се избегне това, използват всички възможни канали за комуникация.
Мария Кирилова е от късметлиите - успява да актуализира данните си преди да ѝ блокират сметката. Първоначално не обръща внимание на мейла, който получава. Нейна приятелка, клиент на същата банка, обаче остава изненадана на бензиностанция с блокирана сметка. Така и Мария разбира, че писмото не е интернет атака с цел кражба на данни.
"Ще се наложи временно да ограничим нарежданията за трансакция от сметките ви в банката”. Такова съобщение получих на 7-и. Последва още един мейл на 14-и. Не изглеждаше сериозно. Но накрая изненадата беше сериозна”, обяснява Мария, цитирана от Нова телевизия.
От колцентъра на банката обясняват, че актуализацията може да стане и чрез мобилното приложение, стига клиентът да има такова. "Може и след срока, но дотогава сметката ще е блокирана”, уточняват оттам. Оказва се обаче, че и да се ползва мобилното приложение, сметката пак може да бъде блокирана.
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако банките не могат да осигурят актуализация на данните на своите клиенти, те са длъжни да закрият сметките им, но тъй като това не е в интерес нито на банките, нито на клиентите полагат много усилия, за да влязат в контакт с тях.
От БНБ, които следят работата на банките у нас, заявиха, че комуникацията банка/клиент се определя при сключването на договора между двете страни и централната банка няма компетенции да се намесва в тези отношения.
Съветът на експертите е дори да не сме получавали съобщение от обслужващата банка, да се свържем с нея. И въпреки че тези конкретни мейли се оказаха истински, да не се предоверяваме на електронна информация, за да не станем наистина жертва на измама.
Водещи
-
Трик: Може да си вземем 500 лв. от НАП, ето схемата за лесни пари
През 2022 г. данък са си възстановили малко над 6200 души, а година по-късно това са направили...
26.12 | 19:00
-
Коледа донесе бебе на бившия депутат Искрен Митев
"Най-прекрасните подаръци са тези, които не можеш да си купиш. Тях можеш само да изживееш",...
26.12 | 18:40
-
Непрекъснати валежи наводниха пътища и причиниха други проблеми в много части на Гърция
Гръцките противопожарни сили се отзоваха на десетки обаждания от жители, много от които в...
26.12 | 18:20
-
В Деня на бащата граждани се събраха пред Министерския съвет в София в подкрепа на споделеното родителство
Акцията бе организирана от фондация „За споделено родителство“.
26.12 | 18:00
Най-четени
-
Оранжев код за 3 области за дъжд и вятър в четвъртък
Валежите ще продължат, значителни ще са отново в Централна Северна България, където ще вали...
26.12 | 09:01
-
БДЖ съобщава за сериозни нарушения в графика на влаковете по няколко направления
Проблеми има и в участъка между гарите Дебелец и Кръстец, където също е регистрирана липса на...
26.12 | 11:00
-
26 декември е Ден на бащата
26 декември е християнският празник Събор на Пресвета Богородица
26.12 | 09:40
-
Редица квартали на София са без ток
Засегнати са с. Владая, кв. "Драгалевци", вилните зони около "Симеоново" и "Киноцентъра".
26.12 | 13:40