Американците са песимисти за икономиката си 25.06 | 19:43

Потребителсткото доверие в САЩ пада

От Филипа Тодева

Американското потребление пада през второто тримесечие в сравнение с първото. Забавеният икономически ръст и ескалиращита криза в еврозоната прави американците по-предпазливи към икономическите перспективи, сочи проучване.

Потребителското доверие в най-голямата икономика в света пада с 5 пункта до 87 пункта през второто тримесечие в сравнение с първото, според данни на анализаторската компания Nielsen, проведено в периода 4 - 21 май.

Стойност на потребителското доверие под 100 пункта показва, че потребителите са песимисти за икономическите възможности през идващите месеци.

Само 34% от американците са оптимисти относно кариерните си перспективи в следщаващите шест месеца. През първото тримесечие 38% са били оптимисти.

33% от потребителите казват, че сега не е подходящото време да се правят нови покупки, дори на неща, от които имат нужда, в сравнение с 38% за първото тримесечие.

Въпреки това потребителското доверие е на по-високо ниво в сравнение с миналата година.

78% от американците смятат, че икономиката е била в рецесия през последните три месеца.

Водещи

Най-четени